Tévénézettség: Istenes Bence a TV2 karjaiba taszítja a nézőket

Az RTL-nek sikerült olyan helyzetbe lavíroznia magát az új vetélkedőjével, ahonnan nehéz lesz nyerni.

Két hete megy az RTL-en hétköznaponként az évad nagy durranásának szánt vetélkedő, a Tippelj és vidd el!, ami öt nap főműsoridejének nagy részét tölti ki. Ha pedig ezt a műsort egy csatorna rosszul választja ki, akkor vajmi kevés esélye van arra, hogy megnyerje a heti nézettségi versenyt. A reklámozóknak fontos 18 és 49 év közöttiek körében különösen fontos, hogy jó eredményeket érjen el, a teljes lakosság körében nyújtott teljesítmény pedig a nézőkkel való kommunikáció szempontjából fontos.

ez is érdekelhet

Tippelj és vidd el! - Ordítva levezényelt sikolyfesztivál

A The Price is Right nevű klasszikus amerikai vetélkedő magyar verziója nem arról szól, ki viszi haza a főnyereményt, hanem arról, melyik versenyzőnek megy a legmagasabbra a pulzusa és ki tud hangosabban visítva ugrálni a színpadon.

Tovább

 

Mindkét esetben vesztésre áll az RTL a TV2 mögött, és ezt nagy mértékben a Tippelj és vidd el!-nek „köszönheti”. Az Istenes Bence műsorvezetésével, mit vezetésével, kiabálásával képernyőre kerülő műsor az első heti igen-igen gyenge teljesítményt is alulmúlta a második héten: míg az első héten a fiatalok körében egy adást átlagosan 136 ezren néztek, a közönségarány 14 százalékos volt, addig a második héten már csak 125 ezren maradtak, a közönségarány 13 százalékra csökkent.

A teljes lakosság körében még nagyobb volt a visszaesés:

a premierhét 441 ezres átlagos nézőszáma a második hétre 373 ezerre csökkent, a közönségarány 13 százalékról 11,6 százalékra esett.

Ezzel párhuzamosan – fordított arányban nőtt a konkurens TV2 hétköznapokon jelentkező vetélkedője, a Szerencsekerék nézettsége. Pedig éppen kezdtük temetni, hiszen az előző évad sokkal jobban teljesített, de most úgy tűnik, az RTL-ről Kasza Tibi karjaiba menekül a közönség: az előző héten a fiatalok körében 179 ezren ültek le a Szerencsekerék elé, viszont a múlt hétre ez a szám 200 ezerre nőtt, a közönségarány 18,1 százalékról 21,7 százalékra emelkedett. A teljes lakosság körében is megfigyelhető ez a tendencia: a 717 ezres átlagos nézőszám múlt hétre 741 ezerre nőtt, a közönségarány pedig 21,2 százalékról 23,3 százalékra.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Az RTL-nek egyedül a hétvége maradt, hogy szépítsen a helyzetén: ez a szombat esti A mi kis falunkkal úgy-ahogy sikerül is neki, bár ez a sorozat is hatalmasat veszített nézettségéből egy hét alatt: az előző heti 211 ezres nézőszám a múlt héten 159 ezerre zuhant vissza a fiatalok körében, és ezt nem lehet (csak) azzal magyarázni, hogy múlt héten kevesebben néztek tévét: a közönségarány is beesett, 23,9 százalékról 18,4 százalékra. Míg az előző héten még a toplista második helyét sikerült megcsípnie a sorozatnak, addig a múlt héten már csak a hatodik helyre jutott.

A teljes lakosság körében sem jó  A mi kis falunk helyzete: 603 ezerről 555 ezerre csökkent a nézőszám, a közönségarány pedig 19,5-ről 18,4 százalékra. Viszont az előző heti 16. helyezésen sikerült javítani: múlt héten a 12. legnézettebb műsor volt az RTL sorozatának aktuális epizódja.

És ha már a helyezéseknél tartunk: a fiatalok körében az első öt helyen a Szerencsekerék öt adása végzett,

vagyis Kasza Tibor mesterötössel verte a mezőnyt. Hatodik lett az RTL legnézettebb műsora, a már fentebb említett A mi kis falunk, hetedik lett a keddi Tények Plusz című magazinműsor, mely a TV2 hírműsora után jelentkezik, nyolcadik helyen ért célba az RTL magazinja, a szerdai Fókusz, kilencedik lett a szerdai Tények, tizedik helyen száguldott be a vasárnap délutáni Forma-1 futam (Monacói nagydíj) az M4-en.

A TV2 hétköznaponként jelentkező realityje, a Párharc legnézettebb, szerdai adása a tizenegyedik helyen végzett. A Párharccal párhuzamosan az RTL-en A mi kis falunk ismétlései mennek hétköznaponként, de a nézők inkább nézik a TV2-n a páros „túlélő reality” vadiúj adásait, mint A mi kis falunk ismétléseit. Volt egy „meglepetésvendég” is a nézettségi lista első harmadában, mégpedig a Mozi+-on vetített Halálos iramban 8. Ide szinte mindig csak az RTL, a TV2 vagy az M4 műsorai szoktak felkerülni, ez egy üdítő kivétel volt.

A teljes lakosság körében a hét legnézettebb műsora a Szerencsekerék volt, az első öt helyen az öt adás áll,

pont, mint a fiatalok körében. A hatodiktól a tizedik helyig a Tények hétköznapi adásai foglalják el a listát. Ebben a célcsoportban is A mi kis falunk volt a legnézettebb RTL-es műsor, mely a 12. helyen ért célba. Aztán egészen a 25. helyig hírműsorok (RTL Híradó, Tények vegyesen), valamint Tények Plusz adások következnek, 26. helyen végzett a Párharc legnézettebb adása. Ebben a célcsoportban a legnézettebb Tippelj és vidd el! adás a 33. helyen ért célba, vagyis ebben a célcsoportban még rosszabb a vetélkedő nézettsége.


A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében is egyértelmű a TV2 elsősége 15,8 százalékkal, második helyen áll az RTL a maga 12,1 százalékával. Innen szép nyerni.