Tévénézettség: lassan név szerint fel lehetne sorolni a Keresztanyu nézőit

Igaz, hogy uborkaszezon van, de ilyen alacsony számokra még mi sem számítottunk.

Nyár van, meleg van, uborkaszezon van, az embereknek akad jobb dolguk is, mint tévét nézni, de mi azért kíváncsiak voltunk, hogy akik mégis leülnek a tévé elé, milyen műsorokat választanak. A nyár közepén természetesen egyik tévécsatorna sem pukkantja el a nagyszabású show-műsorait, sorozatait, azokat szépen elraktározzák az őszi szezonra, amikor mindenki hazatér a nyaralásról, és újult erővel kezdi el nyomkodni a távirányítót.


Az otthon maradottaknak csak ismétlések jutnak, nemcsak a délutáni sávban (tisztelet a kivételnek), de főműsoridőben is. A hírműsorok és az utánuk következő magazinműsorok szerencsére tudnak újdonsággal szolgálni, de úgy istenigazából a nyár a tévézés holtszezonja.

Forrás: RTL Sajtóklub

 


De még ebből a holtszezonból is kitűnik, hogy mennyire kevesen nézik az RTL-en a Híradó előtt sugárzott Keresztanyu-ismétléseket: a fiatalok körében egy epizódot átlagosan 11 ezren követnek figyelemmel, és a közönségarány is hihetetlenül alacsony, 2,7 százalékos.

Volt olyan epizód a héten, ami alig nyolcezres nézőszámot hozott.

A teljes lakosság körében sem jobb a helyzet: ott 59 ezren néznek egy-egy epizódot, a közönségarány pedig 3,5 százalékos.


Ehhez képest a TV2-n elkényeztetik a nézőket: itt A három nővér című sorozatot adják a Tények adásai előtt – és nem ismétlésekről beszélünk, hanem vadiúj epizódokról. Meg is hálálja a közönség a figyelmével: a fiatalok körében 68 ezren néznek egy részt 16,5 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében pedig 403 ezren követik a sorozatot, itt 22 százalékos a közönségarány. A sorozat nézettsége olyan magas, hogy simán veri a főműsoridőben a Szerencsekerék után következő Zsákbamacska-ismétléseket, volt olyan nap a héten, amikor duplaannyian választották a délutáni sorozatot, mint a Majkáék műsorvezetésével futó Zsákbamacskát.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Az egészben a legérdekesebb mégis az, hogy az RTL nézői a délutáni „tetszhalott” állapotból a Híradóra erőre kapnak, olyannyira, hogy az RTL hírműsora megelőzi a TV2-ét a fiatalabb korosztályban. A 18 és 49 év közöttiek körében egy RTL Híradó-adást átlagosan 113 ezren követnek figyelemmel, ami az éppen tévét nézők 19,8 százaléka, míg a Tények adásait 103 ezren választják, itt 18,1 százalékos a közönségarány.

A mi kis falunk ismétlései múlt héten ismét átvették a vezetést a Szerencsekerék-ismétlések előtt a kereskedelmi célcsoportban,

viszont a Drága örökösök kontra Zsákbamacska ismétléseknél a TV2 show-ja került ki győztesen. A Fókusz és a Tények Plusz vetélkedéséből is a TV2 jött ki jobban, ezért az összesített eredmények is a TV2-nek kedveznek: a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében a TV2 12,1 százalékkal végzett múlt héten az első helyen, míg az RTL 11,7 százalékkal lett a második.

ez is érdekelhet

Tévénézettség: eddig tartott A mi kis falunk csodája

Ha csak egy kicsit is, de változott a trend, múlt héten már a Szerencsekereket nézték többen a fiatalok körében is, A mi kis falunk hatszázhuszonkettedik ismétlése kevesebb nézőt vonzott, mint a Szerencsekerék új részei és ismétlései.

Tovább

 

A múlt hét abszolút favoritja azonban a Forma1 Magyar Nagydíj közvetítése volt, mindkét célcsoportban a vasárnap délutáni közvetítés végzett az első helyen.

A fiatalok körében a második helyen a vasárnapi RTL Híradó áll, a harmadik helyen a keddi Tények, negyedik lett A mi kis falunk legnézettebb, keddi epizódja. A Forma–1 időmérő edzés szombati közvetítése a nyolcadik helyen végzett.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

 

A teljes lakosság körében a Forma1 első helyezése után a másodiktól a hetedik helyig csupa Tények-adás áll, majd két RTL Híradó, és a tizedik helyen újra egy Tények következik a sorban. Ebben a célcsoportban viszont a Szerencsekerék kerekedett felül A mi kis falunkon, sőt a délutáni A három nővér is jobban szerepelt múlt héten, mint az RTL sorozatának főműsoridős ismétlései.

A héten kezdődik a párizsi olimpia, ekkor ismét a sportműsorok lesznek a középpontban, vagyis továbbra sem várható, hogy új tartalmakat indítanak a kereskedelmi csatornák, inkább az M4 ismételt erősödésére számítunk.