Tévénézettség: Nagyon elverte a TV2-es Ázsia Expressz az RTL Klub Nyerő Párosát

Feladták a leckét az RTL Klubnak, a nagy kérdés, hogy a héten elindult Celeb vagyok, ments ki innen tud-e javítani a csatorna helyzetén.

Nehéz helyzetbe került az RTL Klub: a TV2-n múlt héten indult Ázsia Expressz hatalmasat nyert, míg a Nyerő Páros nézettsége jelentősen csökkent az évad utolsó hetére

– pedig pont a finisben kellene a legnagyobb számokat produkálnia egy műsornak, hiszen ekkor derül ki, ki a végső győztes, kikért futott az egész műsor.

 

Ázsia Expressz; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Na most ez teljesen elmaradt, a Nyerő Páros adásait múlt héten átlagosan 190 113-an nézték a fiatalok körében (18,9% SHR), a teljes lakosság körében pedig 514 039-en (közönségarány: 17,4% SHR). Ezzel szemben a TV2 celebrealityje, az Ázsia Expressz legújabb évadának első hetében egy-egy adást átlagosan 264 545-en követtek figyelemmel (közönségarány: 23,7% SHR), a teljes lakosság körében ez a szám 652 602 volt (közönségarány: 18,1% SHR).

A Nyerő Páros utolsó adását, vagyis a döntőt 227 182-en izgulták végig, míg az Ázsia Expressz pénteki adását 254 392-en választották a fiatalok körében,

a teljes lakosság körében 584 960 néző az előbbit, 649 456 néző az utóbbit választotta. Vagyis itt is elhúzott a TV2.

 

X-Faktor; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az RTL Klub Keresztanyujának nézettsége is csökken hétről hétre, így a csatorna valószínűleg az összes bizodalmát az ezen a héten kezdődött Celeb vagyok, ments ki innen-be helyezi, hátha a jól bevált recept újra sikert hoz. Tovább nehezíti az RTL Klub helyzetét, hogy a TV2 szintén ezen a héten indította útnak legújabb műsorát, a Párharcot, ami – a Nyerő Páros mintájára – szerelmespárokat versenyeztet egymással.

A hétvége is felemásan alakult az RTL Klub számára: jelenlegi legjelentősebb showműsora, az X-Faktor szombaton és vasárnap is jelentkezett egy-egy adással: a mentorházakban hétvégén választották ki azokat a versenyzőket, akik továbbmehetnek az élő show-ba.

Szombaton a fiatalok körében győzedelmeskedett az X-Faktor 330 650 nézővel és 30,5 százalékos közönségaránnyal – ezzel pedig az egész hetet megnyerte ebben a célcsoportban a műsor,

viszont a teljes lakosság körében már nem szerepelt ilyen jól. Ebben a célcsoportban 660 985-en választották szombat este az RTL Klubot, ám a TV2-t ennél sokkal többen, 750 557-en nézték, ezzel a Dancing With The Stars (DWTS) .

Vasárnap már a fiatalok körében sem sikerült győzedelmeskednie az X-Faktornak: a vasárnapi adást ebben a célcsoportban 270 293-an nézték (közönségarány: 21,3% SHR), míg a TV2-n futó Sztárban sztár leszek-et 326 775-en (közönségarány: 26,2% SHR). A teljes lakosság körében 536 281 kontra 947 821 néző volt az eredmény, és ezzel

a TV2 tehetségkutatója lett a legnézettebb műsor múlt héten ebben a célcsoportban.

 

Sztárban sztár leszek; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A fiatalok körében a következőképpen alakult a legnézettebb műsorok toplistája a múlt héten: a hét legnézettebb műsora a szombati X-Faktor volt (330 650 néző; 30,5% SHR), második helyre a Sztárban sztár leszek (326 775 néző; 26,2% SHR), harmadikra pedig az Ázsia Expressz szerdai adása ért be 295 812 nézővel (25,2% SHR), negyedik a keddi Ázsia Expressz (271 669 néző; 24% SHR), ötödik a vasárnapi X-Faktor, amit a maradék három Ázsia Expressz követ.

A teljes lakosság körében a Sztárban sztár leszek (947 821 néző; 26,2% SHR) volt az első, második helyre ért be a DWTS (750 557 néző; 22,3% SHR), harmadik helyezett pedig a keddi Tények (693 251 néző; 25,9% SHR). Negyedik helyen is egy Tények-adás áll, méghozzá a hétfői 693 064 nézővel, aztán következik a Tények Plusz vasárnapi adása, hatodik és hetedik helyen pedig két Ázsia Expressz-adás végzett. Ebben a célcsoportban a kilencedik helyen szerepel először RTL Klubos műsor (a vasárnapi Híradó), vagyis ismét elmondhatjuk, hogy a TV2-t inkább az idősebbek választják, míg az RTL Klubot a fiatalabb nézők szeretik. 

Egyelőre tartja magát az X-Faktor a fiatalok körében, de intő jel lehet a csatornának, hogy míg az előző héten még 408 302-en nézték a műsort (37,3% SHR), addig a múlt héti szombati adást már csak 330 650-en (30,5% SHR), és a közönségarány is zuhant.

Kíváncsian várjuk, hogyan alakul a hét, milyen számokat produkálnak az új vagy új évaddal jelentkező műsorok. Jövő héten megírjuk.