A fiatalok körében mindkét nap kikapott a Sztárban Sztár All Stars a rivális RTL műsoraitól, viszont hétköznapokon a csatorna labdába sem rúghat a TV2 műsorai mellett.
Nagyon érdekesen alakult az őszi tévés szezon premierhete: a fiatalok körében nagyot nyert az X-Faktor, jól muzsikált a Sztárbox, de az RTL hétköznapokon jelentkező, tehát a heti átlag szempontjából sokkal többet számító műsorai,
a Kalandra fal! és a Kabát FC eszetlen buktákat könyvelhettek el.
A TV2 hétköznapjai az Ázsia Expresszel be vannak biztosítva, és A Kísértés sem búslakodhat, ez a reality is hozza a számokat a csatornának. De nézzük a részleteket!
Múlt héten indult útjára a legtöbb őszi nagy durranás mindkét kereskedelmi csatornán: az RTL-en
az X-Faktor, ami meg is nyerte a hetet a kereskedelmileg fontos, 18 és 49 év közöttiek célcsoportjában:
277 ezren nézték, a közönségarány elképesztően magas, 32,3 százalékos lett. A TV2 a Sztárban Sztár All Stars-zal igyekezett meghódítani a szombatot, inkább kevesebb, mint több sikerrel: a beöltözős showműsort szombaton a kereskedelmi célcsoportban csupán 129 ezren választották, a közönségarány 16 százalékos lett, és ez a toplista 21. helyére volt csak elég.
Az X-Faktor a teljes lakosság körében is verte a Sztárban Sztár All Starst szombaton,
az RTL tehetségkutatóját ebben a célcsoportban 607 ezren nézték 20,2 százalékos közönségarány mellett, így 10. helyen végzett a műsor, míg a Sztárban Sztár szombati kiadása 600 ezer nézővel és 22,2 százalékos közönségaránnyal a 11. helyet tudta megszerezni.
ez is érdekelhet
A zsűri picit billeg, a műsor - eddig - rendben. Már vannak nagyon jó énekesek - és olyan rosszak, hogy az már jó!
Tovább
A vasárnap is az RTL-é lett a fiatalok körében: a Sztárbox első (235 ezer néző; 23,1% SHR) és második része (267 ezer néző; 26,7% SHR) a nézettségi toplista második és harmadik helyezettje lett, viszont a teljes lakosságot már nem tudta elkápráztatni: ebben a célcsoportban sokkal szerényebb eredményeket könyvelhetett el az RTL verekedőshow-ja,
ebben a célcsoportban már a TV2 Sztárban Sztárja győzedelmeskedett a boksz felett:
739 ezer néző és 25,6 százalékos közönségarány lett a vége, ez pedig a nézettségi toplista 5. helyére volt elég, a Sztárbox két része csupán 500 ezer körüli nézőszámmal végzett a 19. és a 23. helyen.
Azt is fontos megjegyezni, hogy a Sztárban Sztár All Stars vasárnapi adása sokkal jobb eredményeket produkált, mint a szombati első adás, ez pedig mindenképpen reményt keltő lehet a TV2-nek, hiszen több emberhez elért az első rész híre, akik kíváncsiak lettek a vasárnapi adásra, és a boksz helyett inkább a celebek beöltözőshow-ját nézték.
És most térjünk rá a hétköznapokra, amikből sajnos több van, mint a hétvégi napokból.
Ezeken a napokon viszont az RTL akkorát bukott mindkét műsorával, mint ide Lacháza.
A Kalandra fal! a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 127 ezres nézőszámot és 14,1 százalékos közönségarányt produkált, a vele egy időben a TV2-n futó Ázsia Expressz 217 ezres nézőszámot és 23,8 százalékos közönségarányt ért el, vagyis nem vagyunk már messze attól, hogy a TV2 műsorát duplaannyian nézzék, mint az RTL-ét – ebben a célcsoportban.
A teljes lakosság körében viszont máris teljesült a fenti tétel: a Kalandra fal!-at 311 ezren, míg az Ázsia Expresszt 753 ezren követték figyelemmel múlt héten, a közönségarányok 9,7 illetve 23,9 százalékosak voltak, a számok magukért beszélnek.
És ha megnézzük a naponkénti nézőszámokat, akkor a tendencia is világossá válik: ahogy közeledett a hétvége, úgy fogytak el az RTL-es Kalandra fal! nézői, miközben a TV2-es Ázsia Expressz nézettsége folyamatosan emelkedett.
Az RTL másik premierje, a Kabát FC szintén irtózatosat bukott a TV2-es A Kísértéssel szemben:
a kereskedelmi célcsoportban Kabát Petiék szerencsétlenkedését átlagosan 105 500-an nézték 12,2 százalékos közönségaránnyal, A Kísértés „szerelmes”párjait 155 500 néző választotta, itt 20,2 lett a közönségarány. A teljes lakosság körében is ez volt a trend, a Kabát FC 270 ezer nézőt és 9,6 százalékos közönségarányt produkált, míg A Kísértés 418 ezres nézőszámot és 17,3 százalékos közönségarányt ért el.
A főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányok tekintetében a TV2 került ki győztesen 19,5 százalékkal, az RTL 16,4 százalékkal a második lett. Ez a következménye a sok-sok hétköznapnak és kevés hétvégének. Meg a fáradtság.