Tévénézettség: valószínűleg a TV2 sem erre számított, amikor RTL-es celebekkel próbálkozott

Az előző heti felfokozott TV2 – RTL párharc múlt hétre egy kicsit csendesedett, de azért a TV2-nél érzékelhetően feszülten készültek a vasárnapi RTL-es Sztárboxra – most éppen RTL-től átcsábított celebeket és egyéb meglepetésvendégeket dobtak be, hogy az RTL sikerműsorát lenyomják.

A vasárnapi RTL-es Sztárbox ismét megnyerte a nézettségi versenyt a fiatalok körében, viszont az előző héthez képest 70 000 nézővel kevesebben voltak a műsorra kíváncsiak:

363 ezren kapcsoltak a nagy bunyóra, a közönségarány 28,9 százalék volt, szemben az előző heti 32,8 százalékkal. Még így is magasan verte a második helyezettet, ami a TV2 vasárnapi show-ja, a Sztárban sztár leszek volt, amit 247 ezren néztek ez pedig 120 ezerrel kevesebb nézőt jelent a sztárbunyóhoz képest. Úgy látszik, Gáspár Laci és Vastag Csaba is kevés volt a TV2-nek a győzelemhez – igaz, Vastag Csaba aztán tiszteletét tette az RTL élő műsorában is.

ez is érdekelhet

Vastag Csaba kereskedelmitévé-történelmet írt vasárnap

A Sztárban sztár leszeket és a Sztárboxot is kipipálta egyetlen este alatt, így közelről láthatta, ahogy csúnyán megverik a barátját.

Tovább

 

Sztárbox vs Sztárban sztár leszek; Forrás: RTL Sajtóklub / TV2 Sajtószoba

 

A vasárnapot tehát toronymagasan nyerte az RTL, viszont a hét többi napján már nem volt ilyen „fickós” a csatorna nézettsége. Csak csütörtökön sikerült a TV2-nél magasabb közönségarányt produkálni a fiatalok körében, főműsoridőben , ami egyébként meglepő, mert

a hétköznapi küzdelem általában egyértelműen a TV2 győzelmével zárul.

Ehhez pedig az Ázsia Expressz nézettsége járul hozzá, ami egészen kiegyensúlyozott, valószínűleg van a műsornak egy erős törzsközönsége, ami nem morzsolódik le, de nem is tud gyarapodni. Átlagosan 214 ezren néznek egy Ázsia Expressz-adást, a közönségarány itt 19,7 százalékos, amivel magabiztosan ellavíroz a csatorna a hétköznapokon. Az ellene az RTL-en indított Házasodna a gazda erős közepes nézettséget hoz, a gazdák szerelmi életéről forgatott realityt átlagosan 182 ezren nézik, a közönségarány 16,5 százalék. Az utána következő Survivor viszont már csak 114 ezer nézőt hoz adásonként a csatornának, ennél jobban szerepel a TV2 újonnan indított realityje, a Párharc, ami az első héten 136 ezres átlagos nézőszámot hozott a TV2-nek, vagyis veri a Survivort.

Ázsia Expressz; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

És akkor nem beszéltünk még a szombatról, és az RTL mostani legnagyobb buktájáról, a The Voice-ról,

ami történetének második leggyengébb nézettségét hozta – ráadásul úgy, hogy ezek már élő adások. A most szombati, utolsóelőtti show-t 153 ezren nézték, a közönségarány 14,5 százalékos lett, és ez a nézettségi toplista 31. helyére volt elég, ami nagyon-nagyon kevés egy szombat esti showműsortól. Nem beszélve a teljes lakosságról, ahol be sem került a top 50-es listába. Nem úgy, mint a versenytárs TV2 Dancing with the Stars (DWTS) című táncos showműsora, ami a fiatalok körében 191 ezer nézőt hozott 18,7 százalékos közönségarány mellett, és ezzel a nézettségi toplista 10. helyéig jutott. A teljes lakosság körében viszont jóval nagyobb sikert ért el, 814 ezer nézővel a harmadik legnézettebb műsor lett a héten. És ha már ennél a célcsoportnál tartunk: itt a Sztárban sztár leszek lett az első helyezett 876 ezer nézővel és 24,2 százalékos közönségaránnyal. Második lett a vasárnapi Tények, a bronzérmes a már említett DWTS, majd öt Tények-adás következik a toplistán.

The Voice; Forrás: RTL Sajtóklub

 


És akkor már megint megérkeztünk ahhoz a megállapításhoz, hogy a teljes lakosság körében, vagyis az idősebbeknél akkora a TV2 előnye, hogy kezdjük azt hinni, hogy a célcsoport észre sem venné, ha az RTL egyszer csak nem sugározna semmilyen műsort.


Ejtsünk még szót a hírműsorokról is:

a fiatalok körében hatalmas előnyre tett szert az RTL-Híradó

a TV2 hírműsorával, a Tényekkel szemben, ami azért is meglepő, mert az előtte sugárzott sorozatoknál még a TV2 vezet erőteljesen ebben a célcsoportban is. Az RTL Híradót átlagosan 170 ezren nézték múlt héten, míg a Tényeket 146 ezren, az RTL 20,6 százalékos közönségarányt ért el itt, míg a TV2 17,2 százalékot. A teljes lakosság körében viszont éppen ellenkezőleg alakul a hírverseny, ebben a célcsoportban szokás szerint a Tények győzedelmeskedik.

A nézettségi adatokban az egyik legfontosabb mutató, a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarány tekintetében a TV2 vezet 17,9 százalékkal, de nincs sokkal lemaradva az RTL a maga 17,1 százalékával.