Új kedvencet találtak a tévénézők, ami nagyon fájhat a TV2-nek

Múlt héten véget ért a TV2 főzőrealityje, a Séfek séfe, közben az RTL Klubon elkezdődött a sztárpár reality soron következő, ötödik évada, a Nyerő páros.

A Nyerő páros első heti eredményeit nézve megint elmondhatjuk azt, amit az énekes tehetségkutatók esetében: nagyon ki lehettek éhezve a nézők egy jó kis bulváros celebrealityre,

mert a kereskedelmi célcsoportban egyenesen hasított a műsor, és a hét legnézettebb két műsora, az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek adásai után rögtön a Nyerő páros öt adása foglalja el a harmadiktól a hetedik helyig a nézettségi listát. A kereskedelmi célcsoportban a Nyerő páros egy-egy adását átlagosan 292 710-en követik figyelemmel, a közönségarány is magas, 23 százalékos. A műsor a teljes lakosság körében nem szerepel ilyen kiugróan jól, de ebben a korcsoportban is simán verte a TV2-n azonos időben jelentkező Séfek séfét, pedig itt a minden eldöntő küzdelmek zajlottak, hiszen múlt héten ért véget a műsor, pénteken derült ki, hogy ki nyerte a séfversenyt. A teljes lakosság körében a Nyerő páros egy-egy adását átlagosan 668 573-an nézték, a közönségarány itt 19,6 százalékos volt. Összehasonlításképpen az RTL Klub előző realityje, a Survivor című túlélőshow utolsó hetét a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 211 321-en nézték 16,7 százalékos közönségarány mellett, a teljes lakosság körében pedig átlagosan 576 103-an néztek egy-egy adást (közönségarány: 17 százalék), vagyis jóval nagyobb az érdeklődés a Nyerő páros iránt.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az RTL Klub hétköznapjainak másik zászlóshajója, a Keresztanyu nézettsége is nőtt egy kicsit az előző héthez képest: a kereskedelmi célcsoportban egy-egy adás nézettsége 216 426 nézőről 229 179-re nőtt, és a közönségarány is jobb lett: 15,5 százalékról 16,8-ra emelkedett.

A hétköznapokat tehát magasan viszi az RTL Klub, de azért nem dőlhetnek hátra,

hiszen a héten kezdődött a TV2-n a Ninja Warrior című erősember műsor, a jövő héten meglátjuk, hogy sikerül-e megszorongatnia a Nyerő párosokat.

Szombaton természetesen újra az X-Faktor győzedelmeskedett, de egy kicsit csökkent a nézettsége az előző héthez képest:

míg az előző héten a kereskedelmi célcsoportban még 559 409 néző követte figyelemmel a válogatót, addig a múlt héten ez a szám „már csak” 518 437 lett, amivel még bőven nyerte a hetet, különösen úgy, hogy a TV2 vasárnapi jolly jokere, a Sztárban sztár leszek is zuhant egyet az előző héthez képest: 421 445 nézőről 379 130-ra esett a nézőszám, a közönségarány pedig 26,8 százalékról 24,3 százalékra csökkent. A teljes lakosság körében a Sztárban sztár leszek előző heti 1 061 026-os nézőszáma múlt hétre 1 000 808-ra apadt, a közönségarány egy százalékot csökkent.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A vasárnapba az RTL Klub show-ja, az Álarcos énekes már nemigen tud beleszólni, a műsor nézettsége folyamatosan apad, a kereskedelmi célcsoportban már csak 13,7 százalékos közönségarányt produkált, ami igen alacsonynak számít hétvégén, főműsoridőben.


De ugyanezt elmondhatjuk a TV2 szombati táncos show-járól, a Dancing with the Starsról is, ami pedig az X-Faktorral szemben nem tud már labdába rúgni, a kereskedelmi célcsoportban mindössze 215 750-en nézték az adást, a közönségarány 13,3 százalékos volt.

A Keresztanyu, a Nyerő páros és az X-Faktor sikere miatt az RTL Klub főműsoridős nézettsége a fő kereskedelmi célcsoportban több éves csúcson van: az elmúlt négy évben csak két alkalommal sikerült ennél magasabb közönségarányt elérnie a 18-49 éves korosztályban: 19,3 százalékot ért el a csatorna, míg a TV2 14,2 százalékon áll, vagyis egyre nagyobb a különbség a két legnagyobb kereskedelmi csatorna között. A TV2 fegyvere a már említett Ninja Warrior lehet, jövő heti cikkünkből kiderül, hogy alakul az izgalmas párharc a két csatorna között.