Hőgyész Anna, Fenntarthatósági és vállalati kapcsolatok manager, Nestlé Hungária Kft.
Elég lehet-e a hulladékmentesség eléréséhez, ha az élelmiszeripari vállalatok kizárólag újrahasznosítható csomagolásokat alkalmaznak? Miért nem megoldás önmagában, ha például csak lebomló csomagolásokat kínálunk és egyáltalán mi az akadálya, hogy 100%-ban nem újrahasznosított anyagból készülnek az élelmiszerek csomagolásai máris? Az élelmiszeripar szereplői is keményen dolgoznak azon, hogy csomagolóanyagaik ne a hulladéklerakókban vagy a környezetben, tengerben, óceánokban végezzék. Ugyanakkor számtalan tévhit övezi ezeket a csomagolásokat, melyeket érdemes eloszlatni a fogyasztók körében.
II. BLOKK
Fenntarthatóság a vállalati és non-profit társaságoknál
A koronavírus-járvány kapcsán kialakult helyzet szükségszerűen felgyorsította a vállalatok szemléletmódjának változását. A restrikciós gazdasági intézkedések előterébe került a fenntarthatóság, és az első lépés ezen az úton a menedzsment környezettudatos hozzáállása a problémák megoldásához. A cégek működésének átstrukturálása folyamán figyelembe kell venni a környezeti, a társadalmi és a vállalatirányítási szempontokat is. Vállalati példák bizonyítják, hogyan tud egy fenntarthatóságra fókuszáló cég kisebb kockázatvállalás mellett nagyobb hozamot elérni.