A Trafó Galéria online műteremlátogatás-sorozatában minden csütörtökön 21 órától kurátorok és szakírók kalauzolásával nyerhetnek betekintést egy-egy képzőművész műtermébe, és ismerhetik meg legfrissebb műveiket és terveiket.
A sorozat tizenhetedik eseményén, április 8-án Trapp Dominika műtermébe látogatnak el Erőss Nikolett kurátor vezetésével.
A beszélgetést a Trafó Galéria Facebook-oldalán élőben lehet követni, az online műteremlátogatás végén pedig ugyanitt várják a kérdéseket.
Trapp Dominika (1988) a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszékén végzett, jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Doktori Iskolájának hallgatója. Aktuális kutatása során a Nomád Nemzedék elnevezésű, a 70-es évek elején, a magyarországi táncházmozgalom részeként kibontakozó ifjúsági népművészeti mozgalom örökségével foglalkozik, amelyen belül elsősorban a környezetvédelem és a művészet határterületein mozgó gyakorlatok, illetve alternatív, közösségi életforma-kísérletek képezik érdeklődése tárgyát. Az említett tevékenységeket és a forrásukat jelentő paraszti életformát és tárgykultúrát azoknak a kortárs teoretikus műveknek a fényében vizsgálja, amelyek az ökológiai válság nyomán létrejövő gazdasági és társadalmi összeomlást elkerülhetetlennek vélik, és az ezekkel való szembenézés egyik formájának már meglévő, a status quon kívül megvalósítható közösségi gyakorlatokat tekintik.
Trapp Dominika 2020-as, a Trafó Galériában látható „Ne tegyétek reám…” című egyéni kiállításában a népi kultúra által kijelölt mozgástér határait vizsgálta és feszítette szét. A népzene és a néptánc által közvetített ideálképek, valamint a paraszti kultúra egyszerre diszkurzív, szimbolikus és szomatikusan rögzült elemei mögé nézve a kiállítás az ezekben a mintázatokban megnyilvánuló közösségi normák jelenből történő újraolvasására tett kísérletet. Azt kutatta, hogy korunkban milyen jelentésláncolatokba tud bekapcsolódni a népi kultúra, meddig tágíthatóak határai és ki hogyan próbálja a sajátjává tenni. A kiállítás a népi hagyomány keretének radikális eltérítéseire, kisajátításaira és a közösség által elfogadott normák különböző testekre gyakorolt befolyásaira mutatott rá, és így többrétegű kritikát fogalmazott meg, amely a jelen kríziséből az archaikus felé fordulva keresi a kiutat.
Trapp Dominika egyéni kiállításainak és performanszainak a prágai Karlín Studios, a berlini Collegium Hungaricum és a Zönotéka, a budapesti Trapéz Galéria, a Trafó Galéria és a Labor adtak otthont.
Művei a litomyšli Galeria Miroslav Kubika, az isztambuli Macar Kültür Merkezi, a berlini Transmediale Vorspiel, a povvera, a Berlin Food Art Week, a Pannonhalmi Főapátság, a dunaújvárosi ICA-D Kortárs Művészeti Intézet, a budapesti Stúdió Galéria, a Labor, az Artpool P60, az Új Budapest Galéria és a Semmelweis Orvostörténeti Múzeum csoportos kiállításain voltak láthatóak.
Trapp Dominika rendszeresen dolgozik együtt más alkotókkal. Dés Mártonnal közösen alapította a Csakoda csoportot, az utóbbi években pedig a Technologie und das Unheimliche hungarofuturista társulás tagjaként, a mozgalom hungarofeminista frakcióját szervezi. Kurátori praxisának részeként valósult meg többek között a Művésznek mentem, idegen lettem című kiállítás a Stúdió Galériában, valamint a Parasztok Atmoszférában projekt a 2017-es OFF-Biennále Budapest záróeseményeként.
Az elmúlt két évben részt vett a New York-i Art in General, a bécsi Erste Stiftung, valamint a prágai FUTURA rezidencia programjain.