Tomor Barnabás Trió
Tomor Barnabás a neve alatt 2010-ben hozta létre első jazzrock trióját, mellyel megfordultak budapesti és vidéki klubokban. Zenéjére főleg a jazz, a rock, és az afro hatások jellemzőek.
2015-ben szerepeltek az A38 Hajón készült Tomor Barnabás szerzői est koncertfilmben. Az új felállás 2019 elején kezdte el működését Usztics Péter gitárossal és Szumper Ákos dobossal. A trió koncert anyaga 99%-ban Tomor Barnabás szerzeményeiből áll össze. Tomor Barnabás 1993-ban rövid ideig az Erkel Gyula Állami Zeneiskola jazz-basszusgitár szakára járt és még ebben az évben szerezte meg első zenekari tapasztalatait. 1995-től kisebb-nagyobb szünetekkel játszik zenekarokban, és ebben az időben a figyelme még jobban a jazz felé fordult. 2000-től négy évig járt a Pomázi Állami Zeneiskola jazz-baszszusgitár szakára Frey Györgyhöz. 2008-ban alapítja meg saját zenekarát a Bass Loco-t és azóta állandó szereplője a budapesti underground jazz életnek. Egyéb jelenlegi formációk: Kardos Tomor-Molnár Trió, Hendrix Project, Bluestone, Fekete Jenő (blues és szóló projekt).
Usztics Péter Nyírbátorban nőtt fel, ahol 17 évesen autodidakta módon kezdett el gitározni. A Kőbányai Zenei Stúdióban végzett 2019-ben, és ez alatt a 4 év alatt jelent meg a budapesti zenei életben. Jelenleg az LFZE Jazz Tanszek hallgatója. 2018-ban a Jazz in the Park tehetségkutatóján második helyezést értek el a Fekecs Ákos Project-tel. Jelenlegi formációk: Fekecs Ákos Project, Tomor Barnabás Trió.
Szumper Ákos a Hang-Szín-Tér Művészeti Szakközépiskolában, majd később a Kőbányai Zenei Stúdióban végzett. Előző zenekaraiból mindenképpen említésre méltó a Hellfreaks, amivel bejárta szinte egész Európát. Mindemellett színházakban is játszik, valamint session dobosként is hallható különböző műfajokban. Jelenlegi formációk: Besh o droM, Szarka Tamás, Vibe, Tomor Barnabás Trió.
Jazz Consort feat. Kovács Linda és Zana Zoltán
A Jazz Consort egy budapesti székhelyű jazz combo, melyet 1984-ben alapított Faragó Miklós.
Az együttes dallamokban gazdag, örömteli modern mainstream jazz-t játszik. A repertoár főleg saját szerzeményekből áll, ritmusvilága a modern szvingtől kezdve a latin és az ún. nyolcados zenén át a lírikus balladáig terjed. A tagok a magyar jazzélet élvonalába tartoznak, számos fesztivál, lemezfelvétel, koncertkörút áll mögöttük szerte a világban.
Meghívott előadóként a magyar jazz élet két kiválósága lép fel velük: Kovács Linda énekesnő és Zana Zoltán, aki szaxofonon és EWI-n (electronic wind instrument) játszik, ami egy fúvós szintetizátor hangszer.
A zenekar 2020-ban megjelentetett egy albumot Jazz Writ In The Water címmel, melyen a két most meghívott előadón kívül Ávéd János (szaxofon), Balázs Tamás (zongora), Román Péter (basszusgitár), Serei Dániel és Madai Zsolt (dob) vett részt. A lemez tavaly szeptemberben élőben is megszólalt a Budapest Jazz Clubban.
A koncerten főleg erről és a korábbi albumokról hangzanak el Faragó Miklós szerzeményei, és egy-két jazz sztenderd.
Borbély-Dresh Quartet
A zenekarról írták:
“Azon túl, hogy a Mihályok zenei inspirációs forrásai hasonlóak, s az általuk választott művészi utakban is sok a rokon elem, épp azért tudott létrejönni ez az útkereszteződés, mert viszonyulásuk egyenlő e lemez címével. Az ‘én’ magába kanyarodó bezárkózása helyett, vagyis inkább azt meghaladva a ‘te’ szélesebb univerzumot teremtő kitárulkozását élik meg. A hallgató pedig úgy érzi, amikor a kvartett muzsikál, megszületik a ‘mi’.” (Gramofon, B.B.)
“A formáció a magyar etno-jazz két legnagyobb formátumú fúvósának, Borbély Mihálynak és Dresch Mihálynak közös zenekara, ahol a „két dudás” nem csak, hogy jól megfér egymással, de olyan új minőséget hoz létre, melynél a szokásos formulák, műfaji meghatározások érvényüket vesztik. Közös zenei világuk néhol melankolikus, ugyanakkor határtalan zenei íz és érzelmi gazdagság jellemzi, ugyanúgy jelen vannak benne a jazz elemek, mint a Kárpát-medence népzenéjének motívumai.” (Fidelio, V.D.)
“Ha a lélek a belső vagy külső hidegségtől megdermed, ez az album alkalmas a dermedtség feloldására, melegség és a szeretet közvetítésére.” (hifipiac.hu, C.M.)
“Rendkívüli élményt nyújtott e két karakteres szólista közös játéka, s hasonló irányultságuknál csak a két különböző személyiségből fakadó eltéréseknek a zenében való kibontakozása bizonyult izgalmasabbnak. Borbély Mihály rendkívül tiszta soundjával, világos dallamvezetésével, hihetetlen technikai és stílusbeli biztonságával nyűgözte le a közönséget, Dresch Mihályt pedig mintha valamiféle őserő hajtaná, improvizációi lehengerlőek, hol tombolóan nyers, hol megindítóan lágy, és mindig a lét mélyéről szól.” (Jazznoise, B.B.)