A bemutató résztvevői:
Dalos Anna (zenetörténész, a kötet szerzője)
Vikárius László (zenetörténész, a Zenetudományi Intézet Bartók Archívumának vezetője)
Ignácz Ádám (zenetörténész, a kötet szerkesztője)
Közreműködik: Demény Balázs - zongora
E monográfia az első olyan összefoglaló munka, amely szisztematikusan vizsgálja és értékeli az 1956-től 1989-ig tartó Kádár-korszak teljes zeneszerzői termését. Dalos Anna kötete elsősorban azt kívánja bemutatni, miképp reflektáltak a különböző generációkhoz tartozó magyar zeneszerzők a kortárs
nyugat-európai, illetve észak-amerikai zeneszerzői technikákra, miképpen igyekeztek új zenei tapasztalataikat beépíteni saját életművükbe és miképpen gondolkodtak a modern zenéről és általában véve a zeneszerzésről. A munka a repertoár-kutatás műfajába tartozik, azonban messze túllép e műfajon, amennyiben analitikus megközelítésével egyrészt a zeneszerzők gondolkodását és az alkalmazott technikákat tárja fel, másrészt arra a kérdésre keres választ, hogy a Kádár-kori Magyarországon alkotó komponisták miképpen reagáltak az őket körülvevő mindennapokra, műveik milyen poétikai diskurzusokba épültek be. E diskurzusok vizsgálatába – a művek részletes elemzése mellett – a kortárs zenekritika, illetve a zenetudományi recepció dokumentumainak feldolgozását is
bevonja a szerző. A monográfia további célja, hogy meghatározza a magyar zeneszerzés helyét az egyidős nemzetközi kortárs zenei gyakorlatban.
A bemutató előtt és után elhangzó zeneművek:
Kurtág György: Játékok V.: Fanfárok
Bozay Attila: Medáliák: 27. Kalandozó magyarok, 28. Hópelyhek, 32. Nem menekülsz, 33. Három
manó, 34. Börtön, 36. Döcögő
Jeney Zoltán: Arthur Rimbaud a sivatagban
Kurtág György: Játékok V.: A kis zivatar
Kurtág György: Játékok V.: Harang-fanfár Veress Sándornak
Durkó Zsolt: Törpék és óriások: Törpék és óriások, Kis dobos, Balatoni csónakosdal, Hangfürtök
Soproni József: Jegyzetlapok 2.: 11. Ködben és felhőben
Soproni József: Jegyzetlapok 1.: 15. Kergetős, 34. Fehérek és feketék
Kurtág György: Játékok VI.: Doina