Liszt: Preludio - 1. transzcendens etűd
Liszt: 2. (a-moll) transzcendens etűd
Liszt: Tájkép - 3. transzcendens etűd
Liszt: Mazeppa - 4. transzcendens etűd
Liszt: A genfi harangok (Zarándokévek, I. kötet)
Liszt: Obermann völgye (Zarándokévek, I. kötet)
Liszt: Eroica - 7. transzcendens etűd
szimfonikus zene, versenymű - ezekben a műfajokban mind létrehozott műveket. Alkotói tevékenységének legszemélyesebb területe azonban zongorára komponált hatalmas termése. Aligha véletlen ez, hiszen korának legnagyobb zongoravirtuózaként szinte eggyé vált hangszerével. A Müpa és a Budapesti Fesztiválzenekar közös Liszt-Berlioz-maratonján Bogányi Gergely előadásában hallhatunk kompozícióiból egy csokorra valót.
Bogányi Gergely négyévesen kezdett zongorázni, és már gyermekként versenyeket nyert. Tízévesen különleges tehetségként felvették a budapesti Zeneakadémia előkészítő osztályába, később ebben az intézményben éppúgy tanult, mint a Helsinki Zeneakadémián és Bloomingtonban, az Indiana Egyetemen. Tanárai között fontos szerepet játszott fejlődésében Máthé Klára, Esztó Zsuzsa, Baranyay László, Sebők György és Matti Raekallio. Bogányi Gergely már fiatalon a budapesti közönség kedvencévé vált, azzá tette romantikus előadói stílusa, rendkívüli virtuozitása és állóképessége. Pályája egyik csúcspontja volt, amikor a 2010-es Chopin-évben, a Müpában, egy kétnapos hangversenysorozaton a lengyel zeneszerző valamennyi szólózongora-kompozícióját eljátszotta. Már harmincévesen, 2004-ben megkapta a Kossuth-díjat. A hagyományos zongora hangzásával kapcsolatos elégedetlensége arra késztette, hogy konstruktőrök csoportjával együttműködve megalkossa az úgynevezett Bogányi-zongorát. A Liszt-Berlioz-maraton hangversenyén a zeneszerző egyik legigényesebb zongorasorozatából, a Transzcendens etűdökből szólaltat meg ötöt, a Zarándokévek két felemelő darabja, a Genfi harangok és az Obermann völgye társaságában.
A produkció felvételének időpontja: 2021. február 4.
Az előadás megtekinthető a Müpa honlapján és YouTube-csatornáján.