km.: Czabán Angelika (ének), Detvay M. Marcella (hegedű), Marczy Mariann (zongora/orgona), Tóth Armand (fuvola)
Händel: Német áriák V-VII. HWV 206-208
Bach: G-dúr szonáta BWV 1021
Tóth Armand: Öt himnusz IV-V.
Händel: Német áriák VIII-IX. HWV 209-210.
A cím Szent Ágoston értekezéseiből való, melyek mondanivalójához közelíthető az áriák istenes, de ugyanakkor panteisztikus szövege.
Händel német áriái az 1720-as évek közepén keletkeztek Londonban, a hamburgi illetőségű B.H. Brockes versgyűjteményének szövegeire. Mindkettejük részéről a 9 visszatérő szerkezetű, szólóhangszer-kíséretes ária előretekintés a felvilágosodás felé, a protestáns egyház pietista megújulásának reményében.
Bach harmóniai kísérettel ellátott 6 hegedűre komponált szonátája az 1720-as kötheni ill. a kései weimari évekből származik. Hitelességük sokáig vitatott volt, mert nem maradt autográf irat, csak másolat a művekről. Míves kidolgozottságuk azonban bizonyítja Bachtól való származásukat, s mára már az életmű elválaszthatatlan részei.
Tóth Armand (1955-) sokoldalú komponista, karmester és fuvolán játszó kamaramuzsikus. Öt himnusza az öt legfontosabb római katolikus liturgiában használt imádság latin nyelvű megzenésítése szoprán hangra, hegedűre és zongorára.