Dukay Barnabás, Weisz Gábor, Hock Ernő, Korb Vanessza: A belső csend felé

2023. március 16. (csütörtök) 20:00 Magyar Zene Háza - Előadóterem 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3-5

Ár: 2400 Ft
Dukay Barnabás előadó
Weisz Gábor előadó
Hock Ernő előadó
Korb Vanessza előadó
2023. március 16. (csütörtök) 20:00 Magyar Zene Háza 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3-5

Ár: 2400 Ft
Dukay Barnabás előadó
Weisz Gábor előadó
Hock Ernő előadó
Korb Vanessza előadó

Km.: Dukay Barnabás (zongora), Hock Ernő (bőgő), Weisz Gábor(szaxofon), Korb Vanessza (hegedű)


Egy koncert, amelyen a csend a főszereplő, egy koncert, amelyik nagyon halk lesz, de éppen ezért különleges. Újragondolása annak, hogy mi is a zene és a csend viszonya egymáshoz. Megkérdőjelezése jó néhány zenei beidegződésnek, alátámasztása annak, hogy a hang a csendből születik. A fellépők – négy kiváló zenész zongora-bőgő-szaxofon-hegedű felállásban – szavaival:
„Az esemény utáni tabletta hatástalan, mert nem hangverseny, hanem inkább csend lesz. A csend mindennek az alapja, főleg a belső csend. Manapság külső csend gyakorlatilag nem létezik. Aki azzal az elvárással érkezik, hogy érzelmileg vezetik, csalódni fog, jobb, ha nem… Saját magával kapcsolatba tud kerülni, elhagyva az esetleges gondolataira való figyelmet. Nagyjából egy órányi szemlélődés, ha tetszik a mulandóságot elengedve, középpontját magában átélve. Túllépni, magasabb erőket befogadni, egyszerűen, hisz nem történik – csak van.”


Dukay Barnabás
Zeneszerző, pedagógus, egyetemi tanár. Dukay Barnabás zenéje úgy 21. századi, hogy benne az európai és sajátosan magyar attitűd is egyaránt megjelenik. Zenéjének meditatív tónusa a szakralitásból fakad. 1974-91 között a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában, 1991-től 1995-ig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Tanárképző Intézetében tanított. 1995 óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatója (2000-től egyetemi docens). 1970 és 1990 között az Új Zenei Stúdió tagja volt, ahol billentyűs és ütőhangszeres játékosként, valamint karmesterként vett részt kortárs hazai és külföldi szerzők (valamint saját) műveinek előadásában. 2013 május óta a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia rendes tagja.


Hock Ernő
Generációjának egyik legkeresettebb jazz bőgőse. Tagja volt a Grencsó Kollektívának, a Dresch Quartetnek, a Schilling Árpád által vezetett Krétakör Színház zenekarának. Az elmúlt tíz évben Ágoston Béla számos formációjában működött közre, és tagja a The Qualitons zenekarnak is. Jelenleg Mezei Szilárddal, a Metrum Ensemble-lel, Gadó Gáborral dolgozik, a Jü, a Decolonize Your Mind Society és a Dzsindzsa együttesekben játszik. Egy ideig Berlinben élt, ahol lehetősége nyílt zenélni többek között Axel Dörnerrel, Rudi Mahall-lal, Jean Paul Bourellyvel. Emellett más olyan inspiráló, nagyszerű zenészek partnere is volt, mint Charles Gayle, Chris Potter, Kjetil Moster, Baló István, Kovács Zsolt, Rozmán Lajos, Víg Mihály, Mezei Szilárd és Szabados György.


Weisz Gábor
Több hangszeren játszó sokoldalú művész. Fiatal korában a Szekszárd Big Band tagja, később szólamvezetője és szólistája lett. Első saját zenekarát 2001-ben Dzsindzsa néven alapította, amellyel öt lemezük jelent meg, és a magyarországi kísérleti és underground kortárs jazz egyik kiemelkedő képviselője. Koncertjeiken mások mellett rendszeres vendégfellépők Dresch Mihály, Grencsó István, Dukay Barnabás.
További fontosabb zenekarai: Double Weisz Quartet, Road Six Sax Quartet, Mabun Dawud Republic, Fröcccs Trio.


Korb Vanessza
Korb Vanessza a budapesti Zeneakadémián, Szenthelyi Miklós osztályában tanult és szerzett hegedűművészi és középfokú tanári diplomát. Zenei érdeklődése már óvodás korában megnyilvánult. Jelenleg a Danubia Zenekar prím szólamában hegedül, emellett tanít és kamarazenél. Családjának felmenői közt található a neves építész, Korb Flóris és lánya, a fiatalon elhunyt festőművész, Korb Erzsébet.