Km.: Szűcs Máté (brácsa), Vigh Andrea (hárfa), Fülei Balázs (zongora), Győri Noémi (fuvola), Boldoczki Gábor (trombita), Kelemen Fesztiválkvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin, Daniel Rowland (hegedű/brácsa), Maja Bogdanović (cselló), Pogány Judit (színművész)
Arban: Velencei karnevál
Debussy: Szonáta fuvolára, brácsára és hárfára
Pilinszky János: Apokrif
Schumann: a-moll vonósnégyes, op. 41/1
A Fesztivál Akadémia Budapest harmadik koncertje valódi slágerrel indul: a 19. század jelentős trombita virtuóza és pedagógusa, Jean-Baptiste Arban (1825–1889) variációsorozatával. A tétel alapja egy népszerű nápolyi műdal, amelyet elsőként Paganini dolgozott fel „Velencei karnevál” címen. A káprázatos technikát igénylő művet Boldoczki Gábor adja elő. Arban után érzékenyebb vizekre evezünk: Debussy különleges hangszerelésű triószonátája, amely a Győri Noémi, Szűcs Máté, Vigh Andrea trió előadásában hangzik el, kései kompozíció, absztrakt zenei világa a jövőbe mutat, felépítése és számos zenei gesztusa ugyanakkor a francia barokkig nyúl vissza. Schumann a-moll kvartettje is sokarcú mű: a Mendelssohnnak dedikált, de újdonsült felesége, Clara 23. születésnapján bemutatott darab egyszerre utal Haydnra, a műfaj „alapító atyjára”, használja a kései Beethoven elvont polifon nyelvét, és képviseli harmóniavilágában, formálásában, kifejezésmódjában saját korát, a
romantikát. A darab előadásában először lesz hallható együtt a Kelemen-Rowland-Kokas-Bogdanovic kvartett: két házaspár, négy világklasszis vonós játékos.
A járványügyi helyzetre való tekintettel, a közönség biztonsága érdekében a szervezők a koncertre szóló jegyek számát korlátozták, hogy az ülőhelyek között meglegyen a megfelelő távolság.