Beethoven–Mahler: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
Bach: 1. (d-moll) zongoraverseny, BWV 1052
Schubert: A-dúr („A pisztráng”) zongoraötös, D. 667
Jevgenyij Koroljov, a Keller Quartet és a Concerto Budapest újra közös koncerten: igazán komoly ajánlat a közönség számára. Ez illik is egy olyan programhoz, amelynek a nyitószáma már a címében is ott viseli a „Serioso” megjelölést, méghozzá méltán, hiszen Beethoven f-moll vonósnégyesének harmadik, tehát Scherzo funkciójú és formájú tételénél ott áll a szerzői jelzés: Allegro assai vivace ma serioso. A Gustav Mahler vonós kamarazenekari átiratában megszólaló kompozíciót követően Bach 1. (d-moll) zongoraversenyét, azután a talán legismertebb Schubert-kamaradarabot, a Pisztrángötöst hallgathatjuk meg. A pisztráng című dal 1817 elejéről való, a vagyonos vidéki mecénás és amatőr csellista, Sylvester Paumgartner bízta meg Schubertet a dallam kamarazenei újrahasznosításával. Így született meg a Pisztrángötös, negyedik tételében a dal melódiájával.