A Jü (Mészáros Ádám: gitár, Hock Ernő: basszusgitár, Halmos András: dob) az elragadtatás zenéjét játssza: sokszor szigorúnak tetsző, néha kifejezetten repetitív örvénylésből kibontakozó, kinyíló témáik, a pszichedelikus és noise rockból, némi folkból és telivér, power dzsesszből egyszerre táplálkozó kompozícióik hihetetlen energiákat hordoznak. A zene egyszerre idézi a látszólag különböző indíttatású műfajok egymásra találásának aranykorát, de a Jü a nyilvánvaló reminiszcenciákon túl korántsem a késő hatvanas, kora hetvenes évek fúziós zenéinek felidézésében utazik.
A hangszerek lehetőségeinek kitágítása által a folyamatos jelenből egyenesen a jövőbe röpítik a transzba ejtett közönséget: olyan produkciót nyújtanak, amely ideális esetben a befogadónak a zenéről vallott gondolkodását is megváltoztatja. Letisztult, erős programot adnak elő, ahol a mégoly szellemes improvizációk egy pillanatra sem feszítik szét a kompozíciók kereteit – a trió felállás megkívánta szigorú dinamikai és hangnembéli egység egyszerre készteti fegyelmezettségre a három kreatív zenészt, ugyanakkor lehetőséget is nyújt arra, hogy kihozzák magukból a legjobbat.
Bujdosó trió
Nagyszabású kompozíciók, ropogós tempók, improvizációk, lírai képek és némi kaján vadság - Bujdosó János 2011-ben alakított triójával az underground jazz és a világzene vidékén bolyong, ám muzsikája semmihez sem hasonlítható, a maga útját járja kitartóan. „Bizánci szörf dzsesszként” jellemzett zenéjük egyebek közt magyar, közel-keleti, latin elemeket ötvöz, melyeket gyakran repetitív zenei szerkezetekre építenek.
Gold for Leslie című bemutatkozó albuma után a trió 2019 októberében megjelent új lemezével eklektikusabb, keményebb, sötétebb irányba mozdult el. A National Amnesia Institute körülbelül két éven keresztül érlelődött; kemény, progresszív album született, melyen a tört ütemes megborulásoktól a játékos-latinos, a Marc Ribot-féle Los Cubanos Postizos fúziós jazzéig terjedő skálán rengeteg stílusbeli válfajt jár be. "Elsőre kissé merésznek tűnt a kijelentésem, amikor az első taktusok után azonnal kicsúszott a számon: ez 2019 magyar lemeze. De sokadszori hallgatás után is erre a következtetésre jutottam." (Dal+Szerző magazin, 2019/4.)