Kонец фильма (konyec filma / konets fil'ma), azaz "vége a filmnek". THE END.
Artemy Troitsky, az 1955-ben született zenekritikus, rádiós és akadémikus írta a Subkultura: Stories Of Youth And Resistance In Russia 1815-2017 című könyv bevezetőjében, hogy"Oroszország a tökéletes ország a lázadók számára, mert mindig van valami, ami ellen lázadni lehet". Egy interjúban a könyv kapcsán így nyilatkozott: "Jelenleg a sötétség időszakát éljük – olyat, amely sokak számára úgy tűnik, hogy nincs segítség."
A szervezők ezekre a gondolatokra fűzik fel az estét. Az orosz POST-PUNK vonal tökéletesen tolmácsolja mindezt.
Játszanak majd a szláv testvérbandáktól és a balti államok zenekaraitól is. Ezen felül lesz sok más új darkwave/goth banda, valamint néhány régi kedvenc e műfajokon belül.
21:00: Kонец фильма – Orosz darkwave trip (DJ. set)
21:30-04:00: Party - Selector: Cuvious (Lilian Goth Art Prod.)
Folytatódik a Legéndy Jácint performanszaival és DJ Cuvious zenéivel fémjelzett underground partisorozat a 101 Klubban – Konyec Filma
A programon belül ezúttal főként az itthon kevésbé ismert, de rendkívül érdekes orosz posztpunk, illetve darkwave zenekarok szerzeményei fognak dominálni, ugyanakkor a népszerű bandák, például a The Sisters of Mercy, a Fields of the Nephilim, a Bauhaus vagy éppen a The Cure számai is felcsendülnek. Mint általában, a rendezvényen Legéndy Jácint ad elő improvizatív, táncos performanszokat, melyek egyéni stílusjegyek mentén leginkább a balett, a pogó és a tangó bizonyos elemeit foglalják magukba. Az avantgárd költő néhány évvel ezelőtt a ZegZugban megkezdett, s voltaképp spontán zenei körülmények által inspirált performanszai sajátos színfoltjaivá váltak a budapesti éjszakának, ugyanakkor nem hivatalosan, de a Berlini Fal leomlásának 30. évfordulója alkalmából 2019-ben képviselték Magyarországot a német fővárosban is. Természetesen a partisorozat az ugyancsak nemzetközileg ismert DJ Cuvious nevéhez kapcsolódó Lilian Goth Party Series részeként valósul meg, akárcsak a ZegZugban anno. Az estek zenei kínálata főleg a ’80-as, illetve ’90-es évek underground világára összpontosít, s többnyire a darkwave, a posztpunk, a gothic és a coldwave bandák szerzeményeit veszi alapul. A közönségen belül felbukkannak a budapesti alternatív szcéna legextravagánsabb és legelborultabb figurái, szóval a buli kihagyhatatlan élmény mindenkinek, aki el szeretne mélyülni a város zenei szubkultúráinak világában.
„2017 nyarától adtam elő performanszokat a nemrég váratlanul megszűnt ZegZug színpadán. Ezek a krómozott pórázzal bemutatott improvizatív, táncos performanszok a szabadság és az elnyomás problémakörét feszegették, de nem csekély erotikus vonatkozású mondanivalóval is bírtak. Egy-két kivételtől eltekintve csak néhány órával az esemény előtt jelentettem be őket a közösségi médiában, illetve pár internetes magazin vagy hírportál oldalán, hogy minél komolyabb teret adhassak az inspirációnak, a spontaneitásnak és a dolog akció jellegének.” Legéndy Jácint, Kulter, 2019
KÉPZELT
PIPACSMEZŐKÖN
zsinórvers
ma éjjel a szelektor ájulásig csak
nekem vonyít a lemezjátszó mögül
s én a parketten magányosan ka-
szálom az elképzelt pipacsmezőt
így a lábfejek tipródó mozgásával
összhangban a dolog rendszerezve
táncnak minősül szóljon például
a termékenységről vagy szimplán a
csajozásról persze lényege hogy
a magasra libbenő tenyér napko-
rongként felragyoghat a strobosz-
kóp villogása közben s fénye már
szinte a lemezlovas mellébe fúró-
dik stigmatizálva egy nyolcéves ba-
rátságot mely öntudatlanul szent
ám benne voltaképp a nő is pörög
Legéndy Jácint: Földalatti Oltár, Kalligram Kiadó, 2019