Beethoven: 14. (cisz-moll) zongoraszonáta, op. 27/2 („Holdfény”) • 1. Adagio sostenuto
Haydn: 14. (C-dúr) zongoraszonáta, Hob. XVI:3 • 1. Allegro
Beethoven: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111 • 2. Arietta – Adagio molto semplice e cantabile
Bartók: Allegro barbaro, BB 63
Beethoven: 23. (f-moll) zongoraszonáta, op. 57 („Appassionata”) • 3. Allegro ma non troppo – Presto
Haydn: 14. (C-dúr) zongoraszonáta, Hob. XVI:3 • 1. Allegro
Beethoven: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111 • 2. Arietta – Adagio molto semplice e cantabile
Bartók: Allegro barbaro, BB 63
Beethoven: 23. (f-moll) zongoraszonáta, op. 57 („Appassionata”) • 3. Allegro ma non troppo – Presto
Fülei Balázs (zongora), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
Mesélő: Mona Dániel
Az ember, aki hercegek fölé helyezte magát. A szerző, aki nem volt hajlandó senkit szolgálni. A felfedező, akinek kevés volt minden keret, legyen szó hangszerről vagy zenei formáról. Ő Ludwig van Beethoven, a bécsi klasszika Irinyi Jánosa, a Liszt-kukacok Akadémiája tavaszi évadának második feltalálója. A februári matinén Mona Dániel zenetörténész Tóth-Vajna Zsombor csembalóművész segítségével mutatja be, mik voltak Beethoven korában a billentyűs szokások, majd a Liszt Ferenc-díjas Fülei Balázs zongorajátékával illusztrálva járja körül, miért tekinthetjük Beethovent a zenetörténet első rockzenészének, miért volt szüksége a szabályok áthágására, és miért hat a mai napig olyan erősen a zenéje. Holdfény, szenvedély, ima és száguldás – tudta ez a Beethoven, mi kell a Liszt-kukacok közönségének!
Jegyár: 2500 Ft