km.: Ducza Nóra, Jónás Krisztina (szoprán), Bakos Kornélia (alt), Biri Gergely (tenor), Jekl László (bassus), Pannon Filharmonikusok Fesztiválkórus (karig.: Dobos László és Vass András), Savaria Barokk Zenekar, vezényel: Németh Pál
Händel: Messiás
Händel Messiása a barokk zene és általában az oratóriumtörténet egyik legismertebb és legnagyobb hatású alkotása. A tisztán bibliai szövegekből összeállított háromrészes mű mintául szolgált Haydn számára két kései oratóriumának megkomponálásakor, de tablóképszerű, nem szigorúan történeti szerkesztésű, inkább szemlélődő jellege Liszt Krisztusában is visszaköszön. Händel számára ez a mű hozta el az igazi áttörést a zeneszerzői sikerek terén, annak ellenére, hogy az egész estés művet még saját magához képest is rendkívül gyors tempóban, 24 nap alatt komponálta meg. Bár ebben segítségére volt néhány korábbi művének az újbóli felhasználása is. A három részből álló oratórium első része a Megváltó megjövendöléséhez és megszületéséhez kapcsolódik, a második rész földi életével, halálával és feltámadásával foglalkozik, míg a harmadik afféle filozofikus epilógus, mely az örök életet és a világ végső napjait szemléli. A második rész zárókórusa, a Halleluja a zenetörténet leghíresebb tételei közé került.
A hangverseny a Savaria Barokk Zenekar és a Pannon Filharmonikusok koprodukciója.