Kaprálová: Áprilisi prelúdium
Chopin: Huszonnégy prelűd, op. 28 – 24. d-moll prelűd
L. Boulanger: D’un vieux jardin
Chopin: 2. (b-moll) zongoraszonáta, op. 35
Carreño: Esquisse italienne No. 1 , op. 33 („Venise”)
Chopin: 4. (f-moll) ballada, op. 52
Tailleferre: Impromptu
Chopin: cisz-moll impromptu, op. 66 („Fantaisie-impromptu”)
Bonis: Etude de concert, op. 136
Chopin: h-moll etűd, op. 25/10
Jelena Poulíčková: Oriental Suite – 2. tétel
Chopin: Asz-dúr („Hősi”) polonéz, op. 53
A női alkotóművészek névsora nem valamiféle genetikai tehetséghiány miatt rövidebb a férfiakénál, hanem egyszerűen csak azért, mert az íráshoz, festéshez, komponáláshoz idő kell, pénz és – ahogyan arra Virginia Woolf rámutatott – egy saját, zárható szoba; márpedig ilyesmivel a nők évszázadokon át nem rendelkeztek. A 19. századtól azonban ez, szerencsére, fokozatosan változni kezdett, ahogyan azt a venezuelai születésű Teresa Carreño, az 1918-ban mindössze huszonnégy évesen elhunyt Marie-Juliette Olga (Lili) Boulanger, Debussy egykori növendéktársa, Mélanie Bonis, Edvard Grieg közeli barátja, a norvég Agathe Backer Grøndhal, az 1915-ben Brnóban született Vítězslava Kaprálová vagy éppen a francia Hatok csoportjának egyetlen női tagjaként ismert Germaine Tailleferre pályafutása és életműve is igazolja. A brit zongoraművész, Sam Haywood az ő alkotásaikból állította össze műsorát, amelyben az egyelőre kevéssé ismert kompozíciókat Chopin klasszikusaival ellenpontozza.
A fekete-fehér színei