Nikolaus Gerszewski: Turn (2021)
Bolcsó Bálint: Fabric (2021)
Phill Niblock: Disseminate (2004) és Kína 88 című film
Jakob Ullmann zeneszerző egy ízben a zene kortárs állapotát a magfizika állapotához hasonlította. Ha a „hangot” „atommagként”, a zene legkisebb kimutatható elemeként fogjuk fel, akkor a kortárs zene, akárcsak a kortárs magfizika, tesz egy lépést előre : feltöri az atommag héját, és behatol annak belső szerkezetébe. Emiatt figyelmünk elterelődik a hang szemantikai funkciójáról - annak egyedi, hangzó jelenléte felé. Kívülről szemlélve a zene statikusnak tűnhet, mivel nem halad semmilyen csúcspont vagy harmonikus feloldás felé. De belülről van egy húzóereje; melynek minél inkább készek vagyunk fenntartások nélkül átadni magunkat, annál mélyebb zenei élményben lesz részünk általa.
Phill Niblock 16 önálló szólamra komponált „Disseminate” című műve (2004) a „D” hang unisonójával indul, amely 21 percen belül fokozatosan egy kisterccé duzzad. A tény, hogy a táguló intervallum belül mikrohangközökkel van tele, biztosítja a felhangok és lebegések kifürkészhetetlen felhőjét, amelynek hatására a hallgató nagyon hamar elveszíti tér- és időbeli orientációját.Az előadás során Phill Niblock “Kina 88” című filmjét tekintheti meg a közönség.
Nikolaus Gerszewski „Turn” című, 16 vonós hangszerre írott kompozíciója (2021) egyszerre végez harmónia, ritmikai és dinamikai átalakulási folyamatokat egy 4 és fél oktávon szétterülő diatonikus klaszter alapjain. Az embernek az a benyomása támad, hogy a tonalitás egy végtelenül változó elegy, amelyben a dúr és moll, a konszonancia és a disszonancia ellentétes fogalmai egy folytonos feloldási folyamaton mennek keresztül.
Bolcsó Bálint „Fabric” című munkájában (2021) az eleinte jól elkülöníthető gesztusok és folyamatok heterogén, majd mindinkább homogén struktúrákba rendeződnek, melyek belső szerkezetére a hangmagasság-tér fokozatmentes bejárása: glissandók, mikrotonalitás és szándékos intonációs instabilitás jellemző.
A Giusto Kamarazenekart 2004-ben Litván Erika koncertmester alakította meg. Ez eleinte csak vonószenekarként működött, majd idővel más felállásban is kipróbálta magát. Vonóstriótól szimfonikus zenekarig minden lehetséges felállásban játszott már, és rendszeresen ad azóta is hangversenyeket Budapesten és országszerte.
2019. január 11.-én a Stúdió K színházban játszották először Nikolaus Gerszewski művét az Átlátszó Hang fesztivál keretében.
2019. június 21.-én részt vettek a Feszty-házban Phill Niblock: 4 Chorch című művének előadásában.
2019. szeptember 11.-én a Három Hollóban tartották Nikolaus Gerszewski több művének ősbemutatóját.
Ezenkívül hangfelvételeket készítettek vonósnégyessel Nikolaus Gerszewski műveiből 2020-ban.