Téma: A fészek

9/10
Eszter.Sz 2022 nov. 02. - 09:09:23 9/10
(7/7)
Akiben semmiféle fogékonyság nincs pszichológiai és transzgenerációs témák, traumatikus gyerekkor által súlyosan torzult személyiségű szereplők történetei iránt, annak ez a film valóban egy meddő unalom lehet. Nagyon lassan, rétegről-rétegre hántja le a mázat a főszereplőről, míg legvégül - hacsak néhány másodpercre is - láthatjuk teljes valójában, és ha figyeltünk akkor meg is értjük mi vezetett idáig. Nem fogja a film a szánkba rágni, (spoiler?) de egy érzelmi analfabéta és/vagy gonosz anya plusz bántalmazó apa mellett felnőve valószínűleg egyenes út vezet a pszichés problémák varázslatos világába. Mindenki más megküzdési stratégiát választ, filmünk főszereplője próbálja a gyermekkorában megélt jelentéktelenség-"nem számítasz" érzést ezzel az egyébként igazán visszataszító nagymellényes, gőgös, "ki ha én nem" attitűddel kompenzálni. Abba a téves képzetbe ringatja magát, hogy ha elég gazdag lesz, a felső tízezer életét élheti, és a nagyok játszmáit játszhatja, az majd elhozza a boldogságot. Jude Law egyébként megint zseniális. A játékidő talán nagyobbik része a feleséggel foglalkozik, de mivel ő amúgyis csak sodródik az eseményekkel, sokkal kevésbé tűnik a történet meghatározó szereplőjének, mint inkább árnyalja és aláfesti. Hogy szülőként mit nyújtanak, az siralmas, a mostani észjárásunkkal felfoghatatlan, de tisztában vagyok vele, hogy a 80-as években más vezérelvek mentén zajlott a gyereknevelés. Hogy mindig van hova fejlődni, azt a taxisofőrrel folytatott a főszereplő számára sorsfordító beszélgetésből is kitűnik. Rory habozás nélkül vágja rá a kérdésre, hogy ő tökéletes apa. A sajátjához képest kétségtelenül. Ki is emeli, hogy sosem bántja, gondoskodik róluk becsülettel. Erre a taxisofőr: ezért ne várjon dicséretet, ez a minimum. Egyébként ő az aki elég semleges és arctalan a sötét autóban, hogy betöltse a narrátor szerepét, akivel kimondatják a történet tanulságait, de ezt is remek arányérzékkel, mert épp amikor már kicsit túl soknak éreznénk, akkor kiteszi a semmi közepén.
Őszintén, a két szerencsétlen gyereken kívül egyik szereplővel sem tudtam rokonszenvezni, de érteni véltem a bennük zajló folyamatokat és nagyon érdekes látleletet adott a kulturális különbségektől teljesen független, univerzális traumákról, amiknek közvetlenül vagy közvetetten mindannyian hordozói vagyunk.
Számomra az, hogy Rory visszatért Nagy-Britanniába, ezzel fizikailag is közelebb kerülve gyermekkora helyszínéhez a sérüléseivel és az önmagával való szembenézés első stációja volt. Nyilván nem tudatos, mint ahogy ezek gyakran nem azok. A sötét, ódon ház amit otthonául választott a sok kusza folyosóval, titkos átjáróival, a tudatalattijának a fizikai leképeződése. Minden családtag eljut itt a maga mélypontjára, megéli a félelmeit és talán egy halvány kis fénysugár kiutat mutat végül nekik ebből. A fekete ló szimbolikája is ezt húzza alá.
ipollak 2022 jan. 23. - 21:59:18
(6/7)
Az volt az érzésem a végén, tényleg csak ennyi?
Orsi7 2021 nov. 18. - 23:25:14
(5/7)
"Meztelen a király". Ezt tudtuk már az elején is. De ebből nem kerekedett ki semmi: se nagy dráma, se katarzis, de főleg nem jellemfejlődés. Jude Law színészi teljesítményén túl nem sok hozzáadott érték. 😒
tortura 2021 nov. 04. - 14:29:24 Előzmény alien1976
(4/7)
Az is volt, zavaró is volt. A film egyszer nézős. Én - ellentétben másokkal - nem kedvelem Jude L-t, bár nem rossz színész. Csak valamiért nekem ellenszenves.
6/10
Ildikó Nóra 2021 nov. 01. - 19:37:59 6/10
(3/7)
A filmet Jude L. miatt néztem meg, jobb filmre számítottam, csalódás volt. A filmet 1szer meg lehet nézni; a színészi alakítások, a szinkron, a vidéki helyszín, a ház tetszett.
1/10
pihes 2021 júl. 12. - 14:39:27 1/10
(2/7)
Ritka unalmas volt, eljutni A pontból valahova... Bénázott egy pali.
Végtelen fárasztó a semmi!

1/10

8/10
alien1976 2021 júl. 09. - 16:26:27 8/10
(1/7)
Nagyon erős dráma, amely a film előrehaladtával egyre erősebbé válik. Nagyon jól bevan mutatva a főhősön keresztül, hogy az embert mennyire elkábítja az egyre több pénz kergetése, az egyre többre, jobbra vágyás. A boldog, idillikus családban a családtagok között egyre nagyobb és nagyobb szakadék keletkezik, egyre távolabb kerülnek egymástól, s egyre nagyobb magányba kerülnek. De a film legnagyobb érdeme a ház. A hatalmas ház a történet előrehaladtával, egyre kissebbnek tűnik. A zene nekem nagyon hangosnak tűnt.