janderka dec. 05. 10:57:06
(36/36)
Amikor a filmet bemutatták én még kb. Marylou korú kiskamasz voltam, így az akkori moziélményeimből kimaradt - noha a közel kortárs 'Csók anyu' nem (talán mert azt könnyedebbnek reklámozták, vagy mert valamiként a kiskmaszokról is szólt). Ezt a filmet viszont valahogy azóta sem láttam, csak most. És mint "friss" élmény, sok kérdést felkeltett bennem.
Valóban jó film (volt) e?
Működött amikor bemutatták?
Ha igen, mi volt a titka?

Mai szemmel nézve ugyanis tele van számomra lyukakkal, alátámasztások és kifejtések nélküli felskiccelésekkel.
- Nyikita gazdagodásának, élet csázsárává váló feltörekvéstörténetének meg nem mutatásával
- Makai szerencsétlenkedéseinek valódi okainak be nem mutatásáva
- És legfőképp (a valójában csóró? netán szélhámos?) Réb amerikai hátterének el nem mesélével

Mintha nem is film lenne, csak egy kortársaknak szóló mozgoképi pillanatfelvétel a 80-as évek már bedobott gyeplős szocializmusából. Aminek viszont, ha így nézzük, jó.
Izma-el Farad nov. 14. 21:34:19
(35/36)
nagyon jó film cserhalmival és Szentenrei bababolt jelenettel egy kis feltalálás bio értékek és gyógyi
jó a kor nemes jeles színései nekem nagyon tetszett a szőke svédnevű amerikai lófejű szinész Cserhalmi amerikai változata mindkettő szín-és
道の進展 szept. 22. 10:35:37 Előzmény Bodkamano
(34/36)
Az 1950-es 60-as években nem nőtt meg az oktatásban töltött idő.
A tankötelezettség ugyanúgy 6 és 14 éves kor között volt, mint a háború előtt, igaz, papíron 16, de a 16 éves korig tartó tankötelezettség valójában csak azokra terjedt ki, akiknek nem sikerült 8 év alatt
befejezni az általános iskolát. Megnőtt viszont, és azóta is nő a tananyag mennyisége, ami sokkal inkább növelte az iskolai elfoglaltság idejét.
A „nagy generáció” utólagos elnevezése egy szubkultúrának, ami sok szinten az előző generációk ellenében jött létre. Magyarországon főleg a nyugati minták hatottak, aminek hatására másként kezdték értelmezni a múltat, a társadalmi viszonyokat, az addig megszokott életformákat.
Nem lenne jó, hogy visszaálljon az ami volt, nem is fog.
Éppen ellenkezőleg, rövidül az idő két egymást küvető generáció között. A 30-as szülők tizenéves gyereke egy teljesen más világban él.
Bodkamano szept. 21. 23:20:41 Előzmény 道の進展
(33/36)
Szimplán az volt, hogy megnőtt az oktatásban eltöltött idő és nagyon sok ideje lett ennek a generációnak(illetve a kitágult felső és középosztálynak) lumpenkedni(főleg az 1950-ben születettekel kezdődött el ez Magyarországon, mert ugye megvolt a 19 év fáziskésés). Az oktatás kitolódása hozta a fiatalok mesterséges elválasztását volt az idősebb generációktól meg a házasodás és gyerekvállalás kitolódását is: sok idő és pénz lett becsatornázva a szórakoztató ipar felé, ami a Kádár rendszernek jó is volt(öregedő vagy szórakozó társadalom=kevesebb lázadás). 1990 utan lassan visszaáll az, ami az 1960-as évekig volt.
道の進展 szept. 21. 13:20:16 Előzmény Judit52
(32/36)
A „nagy generáció” jelző egy nemzetközileg is létező fogalom, és leginkább kulturális értelemben használják. A II. világháború előtti fiatal generációk évszázadokon át egy az egyben vették át és másolták a szüleik, nagyszüleik mindennapi viselkedését, szokásait, szórakozását stb.
Ez változott meg a háború után, már az 1950-es évek elejétől, először főleg Amerikában, majd kiteljesedett az 1960-as években. A rockzene, a beatmozgalom, a vetnami háború, hippik, diáklázadások, a faji villongások, más és más viselkedési formák, hajviselet öltözködés stb., és megjelent szinte minden művészeti ágban is.
Ez egy korszak, amit egyénileg ki-ki másképpen élhetett át, de aki élt akkor valamilyen módon a részese volt.
10/10
Csillagok jún. 24. 19:31:00 10/10
(31/36)
Nagyon tetszik a film!!
Sok- sok évvel ezelőtt láttam.
Imádom Cserhalmi Györgyöt!
Iszonyat jól néz ki ebben a filmben is!!😍😍
Kuttyánszki 2023 máj. 11. - 13:49:23
(30/36)
Szürreális történet és események, ellenszenves színészi alakítások. (Kivétel Major Tamás)
A többit nagyon jól összefoglalták itt lentebb, többen is.
7/10
Judit52 2023 febr. 18. - 10:55:52 7/10
(29/36)

Ide írd a spoileres tartalmat


Ide írd a spoileres tartalmat


Nem az ilyen típusú emberek képezték CSAK ezt a generációt, bár természetesen nagyon is léteztek akkor is ezek a mindenkin és mindenen átgázoló, minden gond nélkül bárkit és bármit maguk mögött hagyó “aranyifjak”.
Nagyon is ismerősek ezek, a film által tűpontosan jellemzett emberek, de számomra zavaró, hogy a film egyoldalúan mutatja be ezt a háború utáni korszak súlya alól magához térni vágyó, fiatal, szinte még gyerek, a kibontakozó társadalmi környezet, a minden oldalról nyomasztó más-más ideológiai hatás, az élet nagy dolgainak teljes ismeretlensége miatt botladozó generációt.
Nem fordít a film -legalább háttérként- elég figyelmet azokra, akik nem így tettek, itthon próbáltak talpon maradni, jól-rosszul viselni, vagy akár zavartalannak vélt módon áthidalni ezeket a dolgokat, esetleg nem figyelni rá, vagyis nem a filmben leírt módot választották.
Persze esik szó róluk is, némi iróniával is valamennyire, de az ember néha úgy érzi magát a film már másodszori nézése közben is, mintha egy lúzer lenne, amiért nem ezt az utat választotta, nem ezekhez csapódott, vagy ha esetleg eleinte mégis, mert az olyan “menőnek” tűnt, előbb-utóbb megcsömörlött ettől, vagy egyszerűen csak nem ezt akarta.
Az az érzés szinte mindvégig fennáll, hogy akkor mindenki csak ilyen volt, de nem így van, és szerintem ennek hangsúlyozása nem is volt a film célja.
Nem mintha nem buliztak, ittak, cigiztek, lógtak, lázadoztak volna. Dehogy nem!
Csak közben lassan felnőttek, vagy talán nem is olyan lassan, és jól-rosszul, képességeik és lehetőségeik szerint, de felépítették ezt az országot úgy is, hogy nem a hatalom ernyője alatt élvezték, vagy akarták élvezni, élni az életet, és nem is csak az “építésre” gondoltak, csak tették, amit tudtak.
Nagyjából csak azokat az itthon maradottakat mutatja be igazán, akik szenvedtek attól, hogy nem a filmbeli életet élték, vagy minden önérzetüket félredobva azokat “lihegték körbe”, és mindent azokhoz viszonyítanak, akik ezt meglépték. A történet szereplői ők voltak, de a “nagy generáció” nem csak belőlük állt.
Ennek ellenére, nem tartom rossznak a filmet, mert nagyon is mélyen beletalált a magyarság többségének ma is erőteljesen létező valódi énjébe, és az erős nosztalgia, a színészek nagy részének játéka mégis szerethetővé tette számomra a filmet, a záró mondatok pedig lényegében, ha csak egy-két szóval is, de az általam leírtakra is utaltak.
BGM56 2023 febr. 17. - 17:50:37 Előzmény Toth Ferenc
(28/36)
Én akkor éltem, akkor láttam és akkor sem tetszett. Bonyolultabb az élet, mint ahogy hiszed. :)
Toth Ferenc 2022 okt. 08. - 23:33:17
(27/36)
Na ez a 80-as évek, nem a Besúgó.
Akiknek nem tetszik, gondolom nem akkor éltek.
3/10
Tiberio 2020 aug. 27. - 12:22:04 3/10 Előzmény laszlo-1
(26/36)
Bocs, tudom, hogy csak elírás, betűhiba, de rohadt jó: "elvándorlási hulla". Hát igen, telitalálat, amit direkte így, nem lehetett volna összehozni; csak véletlenül.
laszlo-1 2020 aug. 27. - 10:42:40 Előzmény Tiberio
(25/36)
Azt azért ne felejtsük el, hogy 85-ben készült! Valószínűleg egy akkor indult elvándorlási hullára akartak reagálni.
3/10
Tiberio 2020 aug. 07. - 20:01:13 3/10
(24/36)
Nagyon gyenge film. Vagy talán érdeme a filmnek, hogy képkockáiból az a semmivel össze nem téveszthető, nyegle, tingli-tangli, de nagyképűsködő (ugyan mire), áporodott, garázsbutikos életérzés-bűz árad, ami elválaszthatatlan a korszaktól? Szerintem nem érdeme, inkább a rendező rossz ízlésének és romlottságának rekvizítuma és bizonyítéka. Tetszett volna méltó témához nyúlni, vagy megtalálni a szemétben az aranyat, ha már ott turkált a mester. De hát, nem találhatott semmit, mert nem is volt ott semmi, ahol turkált.
3/10
Révész István 2020 jún. 05. - 20:36:03 3/10
(23/36)
Piszkosul unalmas és vontatott, rosszul megalkotott film. Asszonnyal a feléig szenvedtük ki és megbeszéltük, hogy nem nézzük tovább. Pedig mindketten ehhez a generációhoz tartozunk... Pompás színészek, a történet is jó, de valahogy mégsem jó. Tipikus "magyar" "művészfilm"...
10/10
Múltszázadi 2020 febr. 27. - 07:21:13 10/10
(22/36)
Kezd érlelődni bennem egy gondolat, hogy mi lehet az a fura érzés, ami felmerült bennem a kommenteket olvasva. Az nem kérdés, hogy a Nagygeneráció tagjainak ez az alkotás tizes, valószínű nekünk is szól, akik ott voltunk. Ha ez egy dokumentumfilm jellegű lenne, akkor másnak is meg kellene mutatni azt az érzést, amit a film sugall, és ezt másoknak is érezniük kellene. Ha játékfilm lenne, a korosztályon kívülieknek is - és netán külföldieknek is szórakoztató lenne ez az alkotás. Persze '85-ben még nem volt annyi bölcsészkedés, mint most, nem kellett feltétlen bekategorizálni mindent. Én élveztem a filmet, de ez erősen szubjektív okokból. Mint ahogy Rab jóképűsége is relatív:).
10/10
Budapestimozi 2019 nov. 11. - 18:21:32 10/10
(21/36)
A regi filmeket nem lehet a mai szemmel nezni, mert akik az atkosban nottek fel tudjak, hogy mi volt az az erzes, hogy egyszer elunk es kotetlenul bulizunk a legjobb baratainkkal, de valahol mindenki el akarja huzni a csikot innen (Magyarorszagrol) nyugatra. Dobbantani, lepattanni, lelepni.
Csak akkor egy kicsit korulmenyesebb volt a szitu. Volt, akinek volt batorsaga hozza es voltak sokan akik maradtak. Ez a generacio es kicsit a fiatalabbak nem hasolnithatok a mai EU-ban felnott fiatalokhoz, akik azt csinalnak, amit akarnak, ha van hozza energiajuk es kedvuk.
Ha ma lennek 20-24 eves felulnek a vonatra es korbejarnam Europat, aztan elmennek Azsiaba, Amerikaba es Ausztraliaba, mert vannak olyan dolgok, amit csak fiatalon lehet szabadon es konnyeden megtenni.
A film errol az eleterzesrol szol es a sorsokrol. Orulok, hogy reszese voltam annak a korszaknak es most Amerikaban elek a nagy szabadsagban, de az a varazs ami ott es akkor volt az nagyon hianyzil.
Szerencsere tobb jutott, mint a Rabnak, de nem vagyok olyan jokepu ;)
Joebacsy 2018 febr. 10. - 08:43:59
(20/36)
Pocsék film és egyszerûen nem értem miért ?, a forgatókönyv jó, Bereményi G. mindíg is jó forgatókönyveket irt, irásai szintén jók, a téma is érdekes : negyvenévesek akik gyerekkori haverok voltak hogyan élik az életüket ?, mire mentek az életük folyamán, hisz õk most vannak életük teljében, delén, alkotói életszakasz az övék........
és mit látunk ?, szét vannak esve, válságban van az életük, illetve akinek jól megy az üzlet az meg gátlástalanul viselkedik még a barataival szemben is, ......biztosan van tovább is a mese de lekapcsoltam a TV-t mert nem bírtam már tovább nézni azt a szerencsétlenkedést ami a filmen mûvelnek, és azért is keresem mi lehet az oka hogy ez a jó téma ennyire félresikerült alkotás lett mert a szinészek jók, vagyis inkább úgy mondom jó szinészek játszanak, a helyszínek megformáltak, a témához méltóan intimek, ......
a dialógusok viszont hiteltelenek, a jelenetek is merevek és unalmasak, nincs élet a filmben és ez lehúzza a sárga földig a produkciót.
Tehát csak a rendezõt illetve az operatõrt tudom hibáztatni a sikertelenségért.
10/10
szookedorina 2017 nov. 24. - 09:42:32 10/10
(19/36)
Megállapítható, hogy sokkal jobb mint a mai kor minden a mindennek az ismétlése, következménye az ösztönhiányos állapot. Megszûnik a versenyképesség.
Krízis, trauma
negatív, esetleg tragikus élmények hatására kialakult érzelmi állapot
Trauma – amerikai heavy metal együttes
10/10
szookedorina 2017 nov. 24. - 09:31:24 10/10
(18/36)
Szerintem ez pont az a film amikor az emberek "szereplõk" még a tudatalattiban is kommunikáltak. Ez mellett nem volt unalmas a manapság alkalmazott trendinek mondható elit duma, kötelezõen elfogadott szabvány kommunikáció. Elég a jelen "felszabadult" média mûsorokat bámulni, hallgatni szélsõségesen liberális, mégis egykaptafa.
cellasto 2017 nov. 23. - 05:16:19
(17/36)
eperjest meg udvarost nem igazán szeretem, de egyébként érdemes lenne megnézni
majd egyszer.