Téma: Elkrtuk

9/10
Edzsi76 2021 okt. 27. - 22:55:38 9/10
(396/936)
Először röviden arról, amit az ellenzéki média sugallni próbál arról, hogy a film senkit nem érdekel: vidéki nagyvárosban néztem a filmet a sokadik vetítési napon, délutáni időpontban. Soha ennyi embert még nem láttam ebben a moziban, mindenféle korosztály képviseltetve volt. Ennyit az érdektelenségről.

Maga a film szerintem jól sikerült, lendületes, helyenként izgalmas, végig fenntartotta az érdeklődést. Nekem kategóriákkal felúlmúlta a várakozásaimat. Az ellenőrizhető események történeti hűségétől nem rugaszkodik el. Ami pedig a háttérben zajló eseményeket illeti: a film egy lehetséges forgatókönyvet mutat be, amiről ki-ki politikai nézőpontja szerint eldöntheti, hogy hiszi vagy nem hiszi. Szerintem történhetett akár így is.

Jó film.
9/10
Edzsi76 2021 okt. 27. - 22:43:08 9/10
(395/936)
Először röviden arról, amit az ellenzéki média sugallni próbál arról, hogy a film senkit nem érdekel: vidéki nagyvárosban néztem a filmet a sokadik vetítési napon, délutáni időpontban. Soha ennyi embert még nem láttam ebben a moziban, mindenféle korosztály képviseltetve volt. Ennyit az érdektelenségről.

Maga film szerintem jól sikerült, lendületes, helyenként izgalmas, végig fenntartotta az érdeklődést. Nekem kategóriákkal felúlmúlta a várakozásaimat. Az ellenőrizhető események történeti hűségétől nem rugaszkodik el. Ami pedig a háttérben zajló eseményeket illeti: a film egy lehetséges forgatókönyvet mutat be, amiről ki-ki politikai nézőpontja szerint eldöntheti, hogy hiszi vagy nem hiszi. Szerintem történhetett akár így is.

Jó film.
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 22:41:38 10/10 Előzmény PhdDarthRobert
(394/936)
Kedves Robert, őszintén szólva én se vagyok normális, hogy ennyit írok, összesen nem írtam ennyit a portra, mint ehhez a filmhez, meg fórumozni se szoktam, csak egyszerűen felbac, hogy egy filmet politikai alapon akarnak ellehetetleníteni. Ellenben az nálam a sci-fi kategóriája, hogy miért ír valaki ilyen spoiler litániát a filmről? Menyi ideig tartott ezt megírni? Én becsülettel végigszenvedtem, de a film ennél sokkal jobb volt, könnyen repült az idő. Apropó, a főszereplőt nem Erikának, hanem Rékának hívják a filmben.. Ez a lényegtelen apróság nagyban ront az összefoglaló értékén, így én is csak egy kettest tudok adni sajnos. A több részletre inkább nem térnék ki, mert akkor nekem is ennyit kéne írnom, és nekem nem fizetnek ezért.
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 22:28:17 10/10 Előzmény simosoft
(393/936)
Csak az olyanok miatt adtam 10-est, aki egyest adnak anélkül, hogy látták volna a filmet. Apropó, te biztos láttad. Le tudnád írni, 3 mondatban azt a jelenetet, ahol a jelenlegi főpolgármester úr feltűnik a filmben? A film egyébként nálam 7,5 pont.
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 22:25:38 10/10 Előzmény Lizus-ka
(392/936)
Akkor ezzel a filmmel nem lehet bajod, Lizus. Nem az adófizetők pénzéből készült és nem kötelező megnézni.
8/10
Mydgard 2021 okt. 27. - 22:14:53 8/10
(391/936)
Nem rossz film, nekem tiszta nosztalgia. A hidi blokadon is reszt vettem 2002-ben, a TV ostromon is, heteken at Kossuth ter, 2006. oktober 23. Deak ter... Ha elvonatkoztatunk a politikai, ideologiai nezoponttol, akkor is meger 8*-ot, ez mar a magyar tortenelem resze.
2/10
PhdDarthRobert 2021 okt. 27. - 21:57:46 2/10
(390/936)
Mióta kijött ez a film, azóta keresek egy olyan, nem politikai töltetű kritikát, ami ténylegesen a filmről szól, nem pedig a mögötte lévő társadalmi vitáról. Nem találtam, ezért tegnap felkerekedtem, és megnéztem ezt a filmet. Szeretnék spoileres cselekményismertetést, és egyben kritikát megfogalmazni a látottakkal kapcsolatban.
A politikai thriller olyan műfaj, ami zseniális filmeket foglal magába, olyanokat, mint a Charlie Wilson háborúja, Az elnök emberei, A hatalom árnyékában, Frost/Nixon, Amikor a farok csóválja, és még hosszasan lehetne folytatni ezt a listát. A közös bennük, hogy nagyon okos filmek, ugyanakkor nagyon nehéz műfaj, mert jól kell kezelni a karaktereket, a helyszíneket, és persze magát a történelmi tényt, annak korszakát és a kontextust, amiben megtörtént. Ezek a filmek lehetnek edukatívak, provokatívak, akár egy rendező személyes nézőpontját is bemutathatják, de filmként is működniük kell.
Engem az érdekelt az ElkXúrtukkal kapcsolatban, hogy filmként milyen, erre próbáltam válaszokat találni.
A film nyitójelenetében a főszereplő belső monológját hallhatjuk, amiben kifejti, hogy már nincsenek benne kételyek azt illetően, hogy melyik a helyes út, a helyes irány, ami mentén tovább élheti az életét. Hatásos nyitány, gyönyörű közeli képekkel egy igazán gyönyörű nő arcáról, a néző pedig azt felételezi, hogy az elkövetkező két órában megismerhetjük azt a történetet, ami alapján a főhős ezekre a gondolatokra jutott. Ez lesz a mottó, a keret. Sajnos ezt a ziccert kihagyták, mert a kezdő gondolatok nem kaptak keretes szerkezetű lezárást, a filmben többé nem térünk vissza sem erre a jelenetre, sem erre a gondolatra. Ezt hibának érzem, mert egy politikai thrillernek jót tesz, ha egy vezérgondolat végig jelen van, esetleg idézettel kezdődik, ami a film végére értelmet nyer, esetleg elmélyíti a gondolatot, vagy más megvilágításba helyez egy axiómát.
A főszereplő egy fiatal tanárnő, aki egyetemen tanít, mellékállásban pedig egy kormányközeli cégnek dolgozik. Párja újságíró, így létrejön egy jó karakterpáros, ami számos lehetőséggel kecsegtet. Amit a néző a trailer alapján jogosan feltételez erről: ők ketten belekeverednek majd a 2006-os események sűrűjébe, a kapcsolatuk ezt minden bizonnyal megsínyli, hiszen kell a drámai szál, illetve kitárul az a filmes lehetőség, hogy a pár szűrőjén keresztül láthatjuk 2006 eseményeinek sorozatát. Igen, ez prekoncepció, ugyanakkor egy minta is arra, hogy milyen lehet egy működő filmes szerkezet erre a témára. A Titanic esetében is kellett a szerelmi szál, hogy a néző érzelmileg érintetté váljon, szerintem hozzáad egy filmhez, ha egy karakterrel azonosulni lehet, aki szimpatikus, akiért izgulni lehet. A valóság az, hogy az Elkxúrtuk nagyon sok karaktert akar mozgatni, többféle történetszálat szeretne párhuzamosan elmesélni, ami nem megy neki. Már a nyitójelenet után hallhatjuk az Őszödi beszéd részleteit, és felvezetik azt a történetszálat, hogy a kormány belső köre, élükön az antagonistával, Klárával, megpróbálják elterelni a figyelmet a beszédről egy szélsőséges tüntetéssorozattal. Ezzel párhuzamosan fut a főszereplő pár, Erika és Nándi hétköznapjainak bemutatása, illetve az, hogy a lányt kihasználják a kormányközeli cégnél, a munkaidőt nem tisztelik, az extra munkáért köszönömöt se kap, és persze mindez a családi életére is negatívan hat. Mindeközben már ugrottunk is a tüntetésekhez, amiket egy gyors és huszáros vágással már meg is jelenítenek. Zavaró, hogy nagyon sok, hosszabb-rövidebb jelenetet kapunk, sok vágással, amitől a film hosszúnak érződik (és hosszú is, 125 perc). A jelenetek kicsit kaotikusan követik egymást, könnyű elveszíteni a fonalat, ha az ember nem figyel. Azért érzem ezt problémának, mert egy politikai thrillerben nagyon fontos a fókusz. A jeleneteket megfelelően kell súlyozni, különben a néző elveszíti az érdeklődését, és hamar unalomba fog fulladni a mozi. A tüntetések megszervezése pont az a jelenet, amire szerintem nagy hangsúlyt kellett volna fektetni, hiszen a film maga arról szól, hogy a kormány ezzel tereli el a figyelmet az Őszödi beszédről. Ehhez képest a jelenet teljesen súlytalan. A másik problémám a filmmel, az anakronizmus. Ez végigvonul a teljes filmen. 2006 már nem az MC kazettás, magnetofonos, celluloidszalagos VHS korszak. Az tetszett, hogy a filmbeli számítógépeken Windows XP fut, az is, hogy a szereplők kezében félig okos Sony Ericssonok, Nokiák villannak fel, de az utcákon parkoló Suzuki Vitara (2008) és Dacia Duster (2009) hadak már kizökkentettek az élményből, ahogy az is, ahogy a márkajelzéseket kezelik. Pl. távoli felvételeken tisztán látszik az autók logója, Audi, Volvo, Renault, de a közeli képekről ezeket eltűntették. Amerikai filmekben nem láttam ilyesmit, komolyan érdekelne, hogy miért van ez így nálunk.
Vissza a történethez! A főhősünk belekeveredik egy tüntetés megszervezéséhez szükséges eseménybe, amit el is mond párjának, aki érzi a nagy sztori lehetőségét. Klisés fordulat, de teljesen elfogadható, ráadásul így keveredünk el az MTV székház eseményeihez, amit szerintem nagyon jól oldottak meg. Ezen a ponton megragadnám a lehetőséget, hogy elmondjam, szerintem gyönyörű munkát végzett az operatőr. Magyar filmben ritka ez a sötét tónusú, kristálytiszta képi világ, ráadásul az MTV székház eseményeire rávágták a valós TV felvételeket. Nagyon jól működik az a jelenet, filmszerű, izgalmas, tényleg egy thrillerbe való és minőségi megoldás. A főszereplők szemszögéből láthatjuk az eseményeket, tehát amit az elején feszegettem, hogy a főhősök szemén keresztül láthasson a néző, itt nagyon jól érvényesül.
Miután kijutnak a székházból, kezdetét veszi a rendőri szál, a film ugyanis kitér arra az eseményre, hogy a rendőrök nem segítettek társaiknak, ezt ugyanis nem tehették felsőbb utasításra. Főszereplőink rá is találnak egy olyan tisztre, aki közösséget érez az ügyükkel, és rátalál olyan felvételekre, amik igazolják azt, hogy a kormány a háttérből irányítja az eseményeket. A probléma, hogy a jelenetek nem követik egymást feszesen, néha ugrunk egy-egy mellékkarakterre, pl. Klára gonoszkodik, aztán Kálmán Olgás TV riportot látunk, néha egy-egy jelenetet a tüntetésekből. Az is probléma, hogy olykor a karakterek „teleportálni” is képesek, a főhősnő hol a rendőrrel beszélget, hol a testvérével, és persze a kormányközeli cég vezetőjével, a főnökével Endrével. Sok hosszú, és széteső jelenet, nincs semmi a fókuszban, és ezen a ponton kezd a néző unatkozni. Én először 1:10 perckor néztem az órámra, hogy mennyi van még hátra, és estem pánikba, hogy még csak félidőnél járunk.
Itt állnék meg a színészi játéknál. Szerintem eléggé vegyes. A főhősnő Bánovits Vivianne jól hozta a szerepet, ahogy a filmbeli párja, Mózes András is, de nekem hiányzott a drámai vonal a játékukból, (különösen a fordulatra, a csavarra való tekintettel a film végén), amitől hitelesebbé válhattak volna. A Klárát alakító Gubás Gabi nagy csalódás volt, ő egy sima egydimenziós parlamenti Palpatine alakítást adott a filmhez, amit kevésnek éreztem, ahogy mellette szereplő belső kör is tipikusan azért vannak, hogy legyenek gonoszok is a filmben karakterek. A rendőrt alakító Zayzon Zsolt viszont nagyon jó, neki elhittem, hogy egy igazságot kergető rendőrt alakít, ahogy a főhősnő főnöke Bokor Barna is hihetővé tette az opportunista, megalkuvó kisfőnököt Endre szerepében. Neki van egy emlékezetes monológja is a cigarettagyárak és a kormány párhuzamáról, ami kicsit hollywoodi, de szerintem színészileg nagyon jó elem volt a filmben.
Visszatérve a cselekményhez, a kormány figyelme a főszereplő párocskára vetül, mert kiderül, hogy a főhősnőt főnöke lebuktatja, mert a lány birtokában van egy felvétel, ami igazolja, hogy a kormány van a tüntetések mögött, és párja újságcikket akar írni róla. Kezdetét veszi a hajsza, és itt kellene érvényesülnie a drámai szálnak. A fiatalok lakására mennek a verőlegények, de sajnos a dramaturgot otthon felejtették, mert érthetetlen jelenetsor következik. A férfi, párját hátrahagyva (Ilyet Denzel Washington nem tett Julia Robertsszel a Pelikán ügyiratban) elmenekül a rosszfiúk elől, akik kormányzati fekete Audival kergetik a Renault Méganeban menekülő férfit. A nőt magukkal viszik, aki mobilon felhívja párját, hogy adja fel, nincs esély a menekülésre. Ez így nagyon béna. Logikailag is ostoba jelenet, de maga az üldözés is rosszul sikerült, mert bár dicsértem az operatőrt, az üldözéses jelenet forgatásakor biztosan beteget jelentett. A kormányzati Audi többször is megkoccantja a Renaultot, de se karc, se horpadás, ráadásul olyan, mintha direkt vágták volna úgy a jelenetet, hogy vigyázni kell a kocsikra, az ütközések pillanatában mindig elrántják a kamerát. Az Audi felnije is jelenetenként változik, de ez apróság. Az egyetlen pozitívum ebben az üldözésben, hogy a Renault fejre állítása tényleg szép kaszkadőrmunka volt, lassításokkal, többféle kameraállással. Ilyenkor jönni szokott a nagy szembesítő jelenet üldöző és üldözött között, de ez ebben az esetben elmarad, ugyanis Nándi, a főhősnő párja minden bátorságát összeszedve elfut. Gyalog! És nem kergeti senki! Ez nettó ostobaság, ahogy az is, hogy egy ilyen belvárosi autós mutatvánnyal tele lenne a sajtó. (Megkülönböztető jelzést használó fekete kormányzati Audi kergetőzik a belvárosban egy Renaulttal.) Értem, hogy kellett az akciójelenet, de ez így arcpirítóan gyenge megoldás volt, teletűzdelve forgatókönyvírói, dramaturgiai és logikai hibákkal. Ha már ennyire sok a vágás és a jelenet a filmben, igazán elfért volna valami rádiós vagy TV-s reflexió, akkor már nyugodtabb lenne a lelkem.
A férfi telefonon szakít párjával, mert csalódott benne, a lány magyarázkodna, de nem sikerül. Egy gyors vágásban láthatjuk is, hogy a pasi menet közben a közös lakásba teleportált, és elvitte a cuccait, mire a lány hazaért. Közben a film vágója elszabadult, és újabb mellékszálak kerülnek be, illetve, ki, vagy maradnak nyitva a filmben. Példákat mondanék: a film felveti, hogy ki rögzíthette az Őszödi beszédet tartalmazó felvételt, vagy ki lehetetett a rejtélyes motoros, aki hozta, mi lett a rendőrrel, aki hozzáfért a terhelő bizonyítékokhoz, de ezek a felvetések megválaszolatlanok maradnak. Klára továbbra is karba font kézzel gonoszkodik, és láthatjuk, ahogy a belső kör aggódik október 23. miatt.
Újabb történetszál indul: a főhősnő testvérével sétál az utcán, amikor tüntetők futnak feléjük, rendőrök elől menekülve, és a lány bátyját a rendőrök a tüntetőkkel együtt indokolatlanul megverik. A rendőrségen a lány hallja, hogy a rendőröknek az a parancs, hogy mindenkivel szemben agresszívan kell fellépni. Talán érződik a leírásból is, hogy nagyokat csapongunk a cselekményben, pedig a java még hátra van. A főszereplő kieszeli, hogy leleplezi ezt az egész összeesküvést. Elmegy szaunázni egy parlamenti fejessel, aki igencsak be akar vágódni a lánynál, ezért ad neki egy belépőkártyát. A Parlamentbe. Ezen a ponton azért elbeszélgettem volna a forgatókönyv írójával, de itt is leírom, amit tőle kérdeznék: Most komolyan? Ki a fene lenne képes arra, hogy ezt beveszi. Logikátlan, ráadásul felvetődik a kérdés, ha a csaj így leszerepelt a kormányközeli belső körökben, akkor mi ez a jelenet? Ki bízna benne? Miért lehet ott? Tovább feszegetem a húrt. Ez a jelenet lényegében arról szól, hogy a főhősnő női bájait bevetve szerzi meg azt, amit akar. Miért nem volt felvezetve, hogy a pasi kajtat a nő után, esetleg a karaktert bemutathatták volna valami kéjencként, de nem. Újabb jelenet, ami csak úgy megtörténik és kész.
Végre eljutottunk a fináléhoz. A nő bemegy a Parlamentbe egy kazettás diktafonnal, amit elhelyez a tárgyalóban, ahol Klára, Endre, és a belső kör egyéb tagjai megbeszélik a gonosz tervet október 23-ra. A jelenet pikantériája, hogy a parlamenti fémdetektor még be is jelez, mikor Erika bemegy, de az őrség úgy véli, hogy a jelzés csakis a táskájában lévő rágógumi alumíniumpapírja miatt lehetett. Ezen a ponton bevallom, hangosan felröhögtem. Miután elhelyezi a kazettás felvevőt (szakszerűen celluxszal az asztal alatt), elbújik a mellékhelyiségben. El is alszik, miközben lezajlik a gonosz beszélgetés, az ördögi terv október 23-ról, hogy a rendőrök mindenkivel szemben legyenek agresszívek, és elhangzik Klárától a lényeg, hogy az odakeveredett békés tüntetők csak járulékos veszteség. Főhősünk felébred, elmegy a felvevőért, de Klára benyit, és kezdetét veszi a parlamenti üldözés a kigyúrt kopasz verőlegények, és a főszereplő között. Egy kis Drágán add az életed hommage is bekerült, mikor a hős tűsarkút levetve üvegszilánkokon is átgázol az őt üldöző erőszakszervezetek elől. Az egész jelenet komikusra sikerült, hiteltelen, még Jason Statham is arcát tenyerébe temetve bírná ki ezeket a perceket, pedig a Szállító 2 és 3 óta neki sincs sok oka büszkélkedni.
Mivel ez már a finálé, érkezik a fordulat. A nő kijut, és párja a dramaturgiailag megkérdőjelezhetően indokolt pillanatban felhívja, hogy mégis szereti. A lány már mondja is, hogy megszerzett egy felvételt, a mindent eldöntő bizonyítékot, és oda szeretné neki adni. Hívjon össze mindenkit, aki számít, és jön a happy end. Ámde mikor találkoznak, a férfi a gonosz kormányerőkkel már várja a lányt, hogy elvegyék a felvételt. Ismételten a forgatókönyvíróhoz szólnék: Ez mi? Ez meg mi? Ezt hogy? Ezmiez és miért ez így hogy ez van ez? Ilyen nincs! Ez a pálfordulás nem indokolt, nincs előkészítve, nem logikus, nem jó!
Amúgy a menekülés és a felvétel elkobzása közt percek, talán órák telnek el, hogy lehet az, hogy a pasi előkerül, lepaktál a kormánnyal, elárulja az excsaját, ráadásul az indok, hogy újságíró akar lenni. Ha maradt volna popcornom a film végére (de már a reklámoknál elfogyott), tuti kiborult volna, ahogy vehemensen a homlokomra csapok. Ez egy ökörség.
Miután a néző értetlenül pislog a vászonra, egyszer csak fotókat kapunk az október 23-i tüntetésről, a képek alatt néhány felirat, adatokkal, majd vége. Stáblista. Ennyi, mehetsz haza.
Nagyon csalódottan távoztam a moziból. Először is, ez nem politikai thriller. Lehetett volna az. Minden alapanyag adott volt arra, hogy készüljön egy jó magyar mozifilm. A színészek teljesítménye vegyes, de mindenkiben ott volt, hogy tudna többet, ha jó instrukciókat kapott volna. Bánovits Vivianne szerintem simán képes lett volna arra, hogy mutasson egy erős női karaktert, akivel még azonosulni is lehet. Az operatőr (a szabadnapját leszámítva) csodálatos munkát végzett, az MTV székházról szóló jelenet remek. A történet, amit kitaláltak sablonos, és sekélyes, de működhetett volna, ha a vágó kezére rácsapnak párszor. A forgatókönyvíró a dramaturg és a rendező fasírtban voltak, hogy nem beszélgettek arról, hogy gyerekek, ez a jelenet így nagyon gáz? Hogy logikátlan? Senki sem tett javaslatot arra, hogy ha ezt a fordulatot akarjuk, akkor azt valahogy készítsük elő, sejtessünk dolgokat, amitől kerek egésszé áll össze, és nem csak jelenetek egymás utáni bevagdosásának érzetét kelti?
Mikor lett volna jó? Ez a film akkor lehetett volna jó szerintem, ha a nézőnek hagynak kételyeket. Ebben a filmben ugyanis a gonosz pártot látjuk, de nincs ellenpólus. Sokkal elegánsabb megoldás lett volna, ha a film mindkét oldalt megmutatja, és sugallja azt, amit ki akar mondani. Az se baj, ha a film a végén nyitott marad, és bízzuk a nézőre, hogy mit gondol, vagy mi akar gondolni. Látta valaki a Faun labirintusát? Ugye, hogy milyen szépen meg lehet oldani, a nyitott befejezést? Itt az antagonisták egydimenziós karakterek, holott egy jó politikai thrillerben vannak morális kérdések, nem a csak jók és a csak gonoszok csatája. De ha már ilyen, akkor stílusmintának ott van az Összeesküvés elmélet Mel Gibsonnal. Lehetett volna ez a film is olyan, de akkor a fókuszban a menekülésnek kellett volna állnia, keresztül a tüntetőkön, belelökni őket ténylegesen az események közepébe.
Egy másik megközelítés arra, hogy lehetett volna jó: a főhősnő a film elején emleget egy dilemmát, utal arra, hogy az események után másképp látja a világot, de mi nézők ezt a lelki kérdést nem látjuk. A Charlie Wilson háborújában mennyire zseniális volt a zárójelenet, amikor megkérdőjelezik önnön tetteik helyességét. Ilyen itt nincs. A rendőrállam, a rendőri erőszak bemutatása elhanyagolt történetszál maradt. Ha jó politikai thriller akart volna lenni, akkor kaptunk volna karaktert a tüntetők és a rendőrök oldalán is, és a fókuszban is maradtak volna a film végéig. Szintén a központban kellett volna tartani azt a gondolatot, amit a film elején helyes útként emlegettek. Az akciójelenetek ne vállaljanak sokat, de ami van, az legyen korrekt, és logikus. Mire gondolok? Látta valaki a Gázt! című film nyitójelenetét? Az egy olyan autós kergetőzés, amiben egy autó sem törik össze, mégis a végletekig feszült. Olcsóbb lett volna leforgatni egy olyat, mint összetörni egy Renaultot. Az meg külön röhej, hogy a Parlament védelmi rendszerét a TESCO fotocellás ajtaja és a minimálbéres nyugdíjas „Petya Szekuriti” kommandó leveri.
Mint mozifilm, véleményem szerint az Elkxúrtuk nagyon gyenge. Sok vágás, hosszú és felesleges jelenetek, amiket rosszul súlyozottak, széteső fókusz, logikátlanságok, rossz rendezés, és sablonos történet. Van olyan kétórás film, aminél a játékidő elröppen. Itt vánszorognak a percek, simán háromórásnak érződik a film. Ami jó: az operatőri munka, és hogy a színészekben ott volt a lehetőség. Ami dühít, hogy lehetett volna jó politikai thriller, mert az alapjai megvoltak. Mint propagandafilm? Ezt mindenki döntse el magában.
Mint valós történeten alapuló, dokumentarista játékfilm? Ezt is.



1/10
Lizus-ka 2021 okt. 27. - 21:50:28 1/10 Előzmény GyurcsokFleto
(389/936)
Emlékszem egy Gyurcsókra, aki a tévében Mekk Elekként távgyógyított, fura figura volt.
Úgy látom nem ő az egyetlen. Én nem bánom, csak ne a mi pénzünkből készüljön és ne legyen kötelező senkinek megnézni.
1/10
simosoft 2021 okt. 27. - 21:48:10 1/10 Előzmény xamax2
(388/936)
Hiaba nyomod a 10-eket, ez a film akkor is egy fos, ket oranyi eroltetett, semmitmondo, tomeny gyotrelem. 1 pont.
1/10
Lizus-ka 2021 okt. 27. - 21:45:47 1/10
(387/936)
Értettem amit írtál, csak az a baj, hogy egyetlen mai magyar film vonatkozásában sem igaz, nem csak ez a film kivétel. Nem is tudom, honnan vetted ezt a butaságot?
8/10
GyurcsokFleto 2021 okt. 27. - 21:05:11 8/10
(386/936)
Több ilyen film kell. Volt sok vörös disznóság.
Lizus-ka , cellasto butaságokat irkál
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 20:27:53 10/10 Előzmény Lizus-ka
(385/936)
Írtam, hogy ez a film ebből a szempontból kivétel. Mi nem világos?
1/10
Lizus-ka 2021 okt. 27. - 20:11:43 1/10 Előzmény Irgum76
(384/936)
Szerintem nem jó a linkelt filmeket ezzel a filmmel összehasonlítani. De halkan azért meg lehet jegyezni, hogy a forgalmazás bevétele sem utolsó szempont. Ugyanis ha "a filmek ma Magyarországon nem azért készülnek, hogy sokan megnézzék őket a moziban" akkor a producer K.G. sem pattogna, hogy nem vetítik a filmjét egész nap, minden település minden vetítőtermében.
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 19:40:56 10/10 Előzmény Irgum76
(383/936)
Nem én mondam, hogy fél millió néző kell az anyagi sikerhez, hanem cellasto fórumtárs, aki gyorsan letiltott, amikor szembesítettem a matematika törvényszerűségeivel. Szerintem a filmek ma Magyarországon nem azért készülnek, hogy sokan megnézzék őket a moziban. Ez teljesen indifferens szempont a filmek 90 %-ánál. Ez a film ebből a szempontból kivétel.
Irgum76 2021 okt. 27. - 18:59:14 Előzmény xamax2
(382/936)
1/10
cellasto 2021 okt. 27. - 18:13:59 1/10 Előzmény xamax2
(381/936)
Most miről beszélsz?
Azt mondtam, hogy veszteséges lesz.
Nem kell más filmekkel Példálózni.
Erről a filmről beszélünk…
A matekod meg sántít erősen, mert a jegy árából csak egy töredéke jut a film készítőknek.
De csak hajtogasd a hulyesegeidet…
Itt maximum csak te izzadsz, hogy orsós apádnak megfelelj.
Tipikus fotelproli vagy, az írásodból meg a stilusodbol látszik.
Szerintem azt sem tudod mi folyik a világban..max csak annyit amit az m1 hirado behazud neked esténként...
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 16:19:47 10/10 Előzmény cellasto
(380/936)
Értem. Szóval, ha 100.000 néző a költségek 20 %-át termeli ki, akkor jöhet az 50 Ft-os kérdés, amit tőled a matek pótérettségin a kettesért kérdeztek meg tavaly: Hány néző kell ahhoz, hogy a költségek 100 %-a megtérüljön? Gondolkozol egy fél óráig, meg leizzadsz a töködig, aztán nagy nehezen megadod a helyes választ, és végül megvan a kettes, te pedig örülsz mint majom farkának. 500.000! Bingó. Na akkor a következő kérdés - figyelj mert ez már a hármasért megy -, szóval mondj egyetlen egy magyar filmet, ami elérte az elmúlt 10 évben magyar mozikban ezt a nézőszámot!
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 15:37:00 10/10 Előzmény Lizus-ka
(379/936)
Helyes. Azt hiszem ilyen egy tőről metszett europér demokrata. :::))))
1/10
Lizus-ka 2021 okt. 27. - 15:00:53 1/10 Előzmény xamax2
(378/936)
Az egész hozzászólásból az utolsó előtti mondat ami tetszik, egyetlen apró korrekciót kérnék csak. Ez a "megtiszteltetés" kimondottan azokra vonatkozzon, akik a te leírásod szerint mégis lemaradtak a vetítésről.
10/10
xamax2 2021 okt. 27. - 14:45:16 10/10 Előzmény Lizus-ka
(377/936)
Igen ez nyilván így lehetett. A buszos utazás az mondjuk odafele 2-3 órácska, a békemenetelés meg a műsor az olyan 4 óra hossza volt, ezt követően a busz még megejtett egy fordulót és lerakta buszmagyarokokat a moziban is, hogy megnézzenek egy röpke 2 órás filmet is, pisi-kaki, aztán vissza a buszocskával hazafele 2-3 óra, jó kis szombati program lehetett. Komolyan mondom eljutottam oda, hogy szórakozásból olvasom ezt a kínlódást, amit a filmmel kapcsolatban leművelnek egyesek. A teljes szellemi-lelki nyomor eddig ismeretlen fejezeteit írják nagy szorgalommal, várom a folytatást. Mondjuk lehetne az, hogy a kormány tömegeket kényszerít alvásmegvonással arra, hogy beüljenek a filmre, mert ott szunyókálni is lehet, de a létszám így legalább megvan. Na, hogy tetszik?