10/10
Ildikó Nóra 2021 jan. 10. - 22:36:26 10/10
(70/90)
Jó film, érdemes megnézni, jól játszott Elizabeth T. és Paul N. is, illettek egymáshoz, kikapcsolódásképp teljesen jó.
DeathAdder 2019 júl. 30. - 16:47:06 Előzmény 21Vick
(69/90)
Unalomig ismételt családi viszonyok? Sorold kérlek az olyan filmeket amik a házasságot így mutatják be, ahogy legtöbb esetben adekvát a valóságban. Gondolom nálad az a 10/10, ahol van egy nyálas vígjáték, majd kiderül egy mocskos hazugság, nagy összeveszés, erkölcsi tanulság, megbocsájtás, majd egy boldogságot demonstráló fehér ruhás esküvő, és a tengerparton a két szerelmes boldogan belerohan a lenyugvó napba és boldogan él míg meg nem hal. "Mai szemmel" ez a bevett, hát higgyél az ilyen romokban, a "mai szemeddel". Az meg csak egy ostoba hazugság, hogy a házasságok több 70%-a válással végződik (az alkoholizmust, a családon belüli erőszakot, a gyilkosságot, az öngyilkosságot meg sem említve).
Az biztos, ha a kulturális és társadalmi minták nem az ilyen boldogság kirakatát demonstráló hulladék romkomok lennének, hanem az ehhez hasonló kőkemény drámák, akkor talán te is a "mai szemeddel" máshogyan látnád a világot, és talán nem az lenne neked is az életed csúcspontja, hogy mindenáron fehérruhás esküvőt akarj, ami egy olyan kirakat ami nem készít fel az azt követő hétköznapokra, és arra hogy mi van amikor a kapcsolat nem olyan felhőtlen, mint amikor a két szerelmes beleszalad a lenyugvó napba.
1/10
21Vick 2017 dec. 01. - 19:58:01 1/10
(68/90)
Uh, alig birtam kivarni, hogy vege legyen. Az unalomig ismert es elorelathato csaladi viszonyok, serelmek, vitak. Most lattam eloszor es mai szemmel unalmas, esemenytelen, es kiszamithato. Taylor itt mar nem volt sugarzo szepsegu, Newman pedig 40-nek is elment volna, pedig 33 volt a forgatas idejen. 4/10
gadus 2015 jan. 30. - 16:27:24
(67/90)
Húú.Abban az idõben még tudtak jó filmeket csinálni az amik.
csabaga 2014 jún. 03. - 16:44:42
(66/90)
Minden T.Williams darabon tompítottak.

Hol a nemi erõszakot(A vágy villamosa) ábrázolták kétértelmûen,hol a vérfertõzõ(Az ifjúság édes madara) viszonytól szabadultak meg.
csabaga 2014 jún. 03. - 16:41:16
(65/90)
Ha jól emlékszem,a film és a darab vége ugyanaz.

***SPOILER PÓTOLVA***A homoszexualitása arra adna választ,miért nem kell a felesége neki,és miért gyászolja a barátját.

Mindezek helyett a film a feleségét hozza ki a barátja szeretõjének és hibásnak a haláláért.
***SPOILER VÉGE PÓTOLVA***
gladiolus 2014 jún. 03. - 09:26:10
(64/90)
Igen, szándékosan finomítottam meg, mert tényleg kedvelem. Egyszer olvastam róla, hogy ez az arc nagyon behatárolta a lehetõségeit a hölgynek, de szerintem van ennek jó oldala is, mégpedig az, hogy aki egyszer látja, után mindig emlékezni fog rá. Mert cicababából sok van, de igazi karakterbõl kevesebb. :-)
Összesen három filmben láttam õt, a Manderley ház asszonyában, ahol nagyon gonoszka volt, aztán a Vörös ház-ban, ott viszont egy rendkívül jólelkû, önfeláldozó nõt alakított.
Itt pedig megint csak egészen más karaktert keltett életre, ezt a kis bohókás, vásárlási kényszeres, megjátszós, de ugyanakkor azért még nem teljesen taszító mamit. Szerintem ez mutatja meg egy színész igazi tehetségét, hogy sok arca van, nem mindig csak egy, mert arra is akad példa.
Igen, bevallom hõsiesen, a könyvet nem olvastam, és ezért a homoszexualitás kérdése nem jött felszínre. Mélyen meglep. Így még ellenszenvesebb a figura, nem tudom miért, de én utálom ezt a Brick-et.Persze papol a szereterõl, abban igaza is van, de egyébként neki is van gyarlósága jócskán, több, mint Big Papának.Csak akkor ezek szerint a végét is elferdítették a könyvhöz képest, ahogyan írjátok is, mert egy homoszexuális nem tudja megoldani a helyzetet ezzel a kamu gyerekvállalálssal.

Tudom, hogy taplóság, de esetleg megkérdezhetem, hogy a könyv szerint akkor mi a vége? Nekem ez priviben is jó, ha valaki túl merésznek tartja a kérdésemet. Tudom, hogy el kéne olvasnom persze, ami húszezer évig tartana most éppen, amikor is annyi a dolgom. :-(
ad mala 2014 jún. 02. - 21:48:31 Előzmény gladiolus
(63/90)
"egyedi és karakteres arccal áldotta meg a sors" - ha valaki nem tudná mit jelent az eufemizmus, hát ezt a mondatot;):)
ad mala 2014 jún. 02. - 21:44:35 Előzmény csabaga
(62/90)
Igen és felháborítónak találom hogy eltüntették. Persze, nem merték bevállalni akkoriban, de akkor válasszák a prüdériát és ne nyúljanak hozzá egy klasszikushoz mûhöz, mert konkrétan jelentõsége is volt a homoszexualitásának, nem öncélú elem volt.
csabaga 2014 jún. 02. - 16:48:08
(61/90)
Szinte minden dráma ilyen a szerzõtõl.Nincsen benne egy igazán "ép ember" sem.

Ez a filmekben is átjön,pedig ott sokat tompítanak rajta.

Itt Brick homoszexualitását tüntették el.Pedig ez sok cselekedetére választ ad.
gladiolus 2014 jún. 02. - 12:16:56
(60/90)
Szóval szimpi a Big mamát alakító hölgy, szerintem sokan ismerik õt Hitchcock filmekbõl, leginkább Manderleybõl.Ott nem volt éppen kellemes, de annál tehetségesebb.
Láthatóan egyedi és karakteres arccal áldotta meg a sors, ami behatárolta a mûködési területét a szerepek színpalettáján, de szerencsére a küllem mellé kapott nem kevés tehetség miatt mégis ismert, és elismert mûvésszé válhatott.
gladiolus 2014 jún. 02. - 11:56:43
(59/90)
Megnéztem ezt a filmet, nem volt könnyû, mert ez egy olyan családi dráma, amelynek a kérdései azt hiszem, a családok nagy százalékában ott fortyognak a mélyben. A képmutatást én is utálom, ezért nem leszek diplomatikus semmiben sem.

SPOILER*****

Kérdés: Ha valakinek van két gyermeke, akkor miért kell az egyiket látványosan jobban szeretni, (mert úgyis minden szülõ jobban szereti valamelyik gyerekét, errõl nem tehet, arról viszont tehet, ha ezt ki is mutatja.)
És miért kell mindent csak az egyik gyerekre hagyni, amikor a másik, légyen akármilyen idétlen és erkölcsileg romlott is, a maga módján próbál megfelelni a szülõi elvárásoknak. Azt gondolom, hogy a Paul Newman által megformált hõs azért nem akkora ász, mint amekkorának bneállítják itt a filmben. Nem értékeli a vagyont, mert beleszületett, és sosem szenvedett hiányt semmiben, viszont az emberek nagy százaléka nem ilyen szerencsés, és szeretne egy kicsit mást is érzékelni a világból, mint hogy hónap végén ki tudja e fizetni a számláit. Ott volt Liz Taylorban is természetes módon ez a fajta küzdelem, mert õ elmondása szerint megjárta a csóróság legmélyebb bugyrait, mint ahogyan Big Daddy is.Mit várt tõle a férje, hogy nem lesz az égvilágon semmilyen elvárása? A pénz teljes hiánya a legmélyebb szerelmet is meg tudja ölni.És hangsúlyozom, hogy csak és kizárlóag egészséges mértékû anyagi biztonságról beszélek, NEM a túlzásokról, és nem az erkölcstelen kapzsiságról.

A bibliai tékozló fiú története jut eszembe az egészrõl. Azt hiszem, kellõ intelligenciával, amilyen senkinek nem volt igazán ebben a filmben, el lehetett volna intézni ezt a konfliktust, mindenki kapjon egyenlõen, és akkor az a szerencsétlen, látványosan nyomorult Mae Flynn Pollitt sem lett volna ilyen gonosz, a szerencsétlen nyomorult. Miért lett ilyen? Mert senki nem vette figyelembe sem a teljesítményét, sem õt magát, mint embert. A szeretet és tisztelet hiányát minden ember megsínyli, és ilyenkor fordulnak át az indulatok gonoszságba. Kérdezem, és õszintén válaszoljatok, Ti boldogan viselnétek, ha az 5 gyerek megszülése után, ami nem kis teljesítmény, ennyire semmibe vennének titeket? És az a szerencsétlen Gooper is lenyomott egy monológot, amikor egy pillanatra megsajnáltam, akármilyen gagyi volt is, magyarul, hogy egész életében mást sem tett, mint amit elvártak tõle, mégsem elégedettek vele soha, mégsem szeretik úgy soha, mint a Bricket, aki SEMMIT NEM TETTT AZÉRT, HOGY SZERESSÉK. És ez bunkóság a szülõk részérõl. Szóval az igazságnak ilyen oldala is van.
Nem értem, hogy miért nem vállalják fel az emberek, szülõk, gyerekek és testvérek az egyenlõ osztozkodást, hogy mindenkinek ugynannyi lehessen, ne kelljen kivárnia, amíg a szülõ elpatkol, és az életük további részében ne azzal kelljen foglalkozniuk, hogy a pénzen marakodnak, tépik szét egymás idegeit, hanem boldogok lehetnének együtt, mindannyian, senki sem várná senki halálát, és szerethetnék egymás gyerekeit is, habár a filmben elõforduló dagadt, hájas, rosszindulatú gyerekek szeretetéhez elég nagy morfin adag kéne mindenkinek. Hogy témánál maradjunk.

Már régóta keresem az emberekben mélyen lakozó kapzsiság és gonoszság, gyûlölködés gyökereit, és sokszor azt látom, hogy a szülõi alkalmatlanság teszi a gyerekeket egymás ellenségévé, és ezt nagyon súlyos dolognak tartom. Jó lenne, ha csak az vállalna gyereket, aki normálisan fel is tudja nevelni õket, és a gyerek élete a késõbbiekben nem a szenvedés lenne.
SPILER vége******

Egyébként viszont Tennesse Williams tökéletesen megírta ezt a regényt, mert benne van minden fontos momentum, ami egy családi drámába kell, és a szereplõk nagyon jók. A színészi teljesítmény is, Paul Newman és a Big mamát alakító Judith Anderson játéka különösen brilliáns, persze lehet, hogy csak szerintem. :-)

Hát ilyen az élet, nagy vonalakban. Csak sosem fogom megérteni igazán, hogy miért ilyennek kell lennie. :-(
10/10
breeder 2014 máj. 03. - 15:26:10 10/10
(58/90)
Egy szó van erre a filmre, ami igazán helytálló: az, hogy katartikus!
Szerintem Paul Newman-nek simán kijárt volna ezért a szerepéért egy Oscar!
trudy 2013 dec. 28. - 19:47:31
(57/90)
Sokkal jobban megrendezett Tennessee Williams-darab, mint A vágy villamosa. A fõszereplõ fiatalok nem tökéletesek, de szimpatikusan vannak ábrázolva és együtt lehet érezni a helyzetükkel. A feszültség fokozatosan bontakozik ki a történettel, nincsenek unalmas percek és küllemre is igényes film. A történet nem vidám és némileg kisszerû, de szerethetõen van bemutatva.
7/10
beszelo86 2012 okt. 13. - 21:08:15 7/10 Előzmény Anditos
(56/90)
Mondtam már, NEM kirúgásról beszélek, hanem elhivatottságról és a színház iránti szenvedélyrõl. Egyszerûen így van, a shownak folytatódnia kell. De ezt olyan nem értheti, aki nem mozgott még színházi körökben. Én igen, méghozzá olyan helyeken, ahol neves mûvészek léptek fel. A szakma megköveteli az alázatot, ez van. Ahol nincs alázat, ott hiába van tehetség. Nem is egy rendezõ nyilatkozta, hogy inkább dolgozik olyan mûvészekkel, akiknek kevesebb tehetsége van, de dupla, sõt, tripla annyi szorgalma, fegyelme, és a szakma iránt mutatott elhivatottsága. Ez van. Akinek ez nem fekszik, menjen el portásnak!
offtopic
Anditos 2012 okt. 13. - 19:39:48
(55/90)
A gyakorlat nem ezt mutatja. Ismerek színészeket, ha beteg, lemondja az aznapi elõadást, ami vagy elmarad, vagy beugrik helyette más. Nem rúgnak ki senkit. Úgy látszik lojálisabbak az emberek, mint ahogy gondolod. :-)
7/10
beszelo86 2012 okt. 12. - 23:41:57 7/10 Előzmény Anditos
(54/90)
Igen, és akkor több hónapnyi próbafolyamatnak lõttek gyakorlatilag, amelybe egy egész színházi társulat beleadta a szívét-lelkét... Azért tessék ezen is elgondolkozni...
offtopic
Anditos 2012 okt. 12. - 17:24:21
(53/90)
"Egyszer mondjon valaki le egy elõadást, rögtön kerítenek mást a helyére, aki talán jobban is teljesít."
Lehet, én értettem félre, de nekem ez kirúgást jelent.
Nálam nem az a jó színész ismerve, hogy alárendeli az emberi mivoltát a munkájának. Ember õ is, ha meghalt az anyja, ugyanúgy szenved mint más. A jó színész attól jó, hogy hitelesen játszik el egy szerepet, és nem várom el tõle, hogy amikor gyászol, akkor is dolgozzon.
7/10
beszelo86 2012 okt. 12. - 10:53:25 7/10 Előzmény Anditos
(52/90)
Nem kirúgásról beszélek... Talán rosszul fogalmaztam volna? Ismert színházi fogalom, hogy a shownak folytatódnia kell. Nem állhat le egy egész stáb vagy egy egész színházi társulat, csak azért, mert valakinek éppen rossz napja volt. A színész pont attól színész, hogy a magánéletet nem keveri a munkával. Elvégre, a közönség sem arra kíváncsi elsõsorban, amikor beül egy elõadásra, hogy "Jajj, szegénnyel, mi történt?". A munka az munka, és a jó színész ismérve, hogy az õ személyes életét az elõadás alatt képes a karakter átélésébe palástolni.
offtopic
Anditos 2012 okt. 11. - 19:31:07 Előzmény beszelo86
(51/90)
Nem értek egyet. Én még nem hallottam hogy valakit kirúgtak mert egy elõadást személyes okokból nem tudott elvállalni. Erre vannak a beugrók is. Sok elõadás marad el betegség miatt, és nem rúgják ki az illetõt. Az meg senkinek nem jó, ha egy komédiában a fõhõsnek kisírt a szeme és alulmúlja önmagát. Sem neki, sem a közönségnek nem az. Emlékszem amikor Demis Ruossosnak meghalt a mamája épp aznap, amikor nálunk lépett föl egy élõ tévéadásban. Felajánlották, hogy a történtek miatt nem gond ha nem vállalja el, de õ megtette. Életemben nem éreztem képernyõ elõtt ülve magam olyan kínosan, mint aznap este. Szörnyû volt, élettelen, jellegtelen, kiábrándító. Jobb lett volna ha lemondja, neki is, nekünk is.
Továbbra is azt mondom, attól mert színész vagy mûvész valaki, még ember. Sõt, elsõsorban emberek vagyunk, aztán valahol harmadik-negyedikként jön az, hogy mi a hivatásunk.