Téma: Napszállta

7/10
armedtel 2018 okt. 15. - 13:24:58 7/10 Előzmény bmv
(67/147)
én nem a védhetetlent védem, hanem hülyeségeket rakok helyre

például ezt

"A sikert mégiscsak a nézőszámban mérik,ami szerencsés esetben összecseng a díjakkal. "

a sikert abban mérik, amit mércének állítunk, az esztétikai érték egyik sem. lehet hogy remek film sikeres lesz és vagy sok díjat nyer, lehet hogy csak egyik, lehet hogy egyik sem, más kérdés, hogy a díjak nagyobb valószínűséggel jönnek, mint a közönségsiker. de attól még nem szükséges, nem elégséges feltételek
3/10
bmv 2018 okt. 15. - 10:28:12 3/10
(66/147)
Kedves Armedtel,konkrétan erről a filmről értekezünk,s ami általánosságban igaz,itt nem kerültek a helyükre. A sikert mégiscsak a nézőszámban mérik,ami szerencsés esetben összecseng a díjakkal. Szerencsés esetben! Annál is inkább,mivel a filmrendezőnek felelőssége van az elköltött milliókat illetően is. Szereptévesztésben van/lenne az a rendező,aki magának készíti a filmet,és nem áhítozik a sikerre,hiszen közvetíteni szeretne valamit a nézők felé,és ha tömegesen nem jut célba az üzenet,akkor valahol hiba csúszott a vonalba. Azért,mert valamelyik alkotást művészfilmként aposztrofálnak,nem zárja ki az érthetőséget,legfeljebb valamivel többet kell gondolkodni rajta,de van benne logika,vagy éppen olyan képekkel hat a nézőre,ami fogva tartja. ( Engem egy lila kalap. :)) Szakács Györgyi jelmeztervező szép munkát végzett.) Elismeréssel adózom ahogy védeni próbálja a védhetetlent,és tiszteletben tartom a véleményét. Szép napot kívánok!
7/10
armedtel 2018 okt. 14. - 23:41:41 7/10 Előzmény bmv
(65/147)
már bocsánat, de
-egyrészt nem, nem a lövészárokra gondoltam, hanem az azt megelőzőekre
-a cselekmény fontosságával kapcsolatban, nos kismillió könyv és egyéb írás született a filmművészetről, modern-posztmodern művészfilmek cselekményhez való viszonyáról
-képeket illetően ismét problémás, csak a képek ritkán elegek, de vannak képdominálta, kevéssé vagy másképp történetet mesélő filmek, egy részük legendás
-az élmény szubjektív, vitázni csak esztétikáról lehet, élményről aligha
-teljesen irrelváns, hányan jönnek szembe vagy mellettünk

3/10
bmv 2018 okt. 14. - 21:18:51 3/10 Előzmény armedtel
(64/147)
Ez nem túl meggyőző érvelés. Hogy egy mozifilmben nem a cselekmény a fontos?! Hát mi? Nem azért ülnek be a nézők,hogy képeket nézegessenek,akkor inkább elmennek egy fotókiállításra! Ja,valóban eljut A-ból B-be a főszereplő (Kijevből az első világháború lövészárkába),a szalon is sikeresen leég,de hogy miért akkor,miért úgy és miért oda,erre magyarázatot kellene adni/kapni a filmben. Nem esztétikáról vitázunk,hanem élményről,és ez a film ebből a szempontból súlytalan. (Az a sok hülye meg az autópályán mind szembe jön!)
7/10
armedtel 2018 okt. 14. - 19:32:18 7/10 Előzmény Princess77
(63/147)
ne haragudj, de amit írsz, nem túl értelmes.
nincs olyan hogy teljesen objektíve egy film milyen.
különféle nézőpontok, különféle értelmezések, műbírálatok vannak. mindenesetre önmagában az hogy "sok embernek tetszett" vagy "sok néző utálta" nem igazán jelent sokat az esztétikai vitákban.

azon lehet vitatkozni, hogy ez a film milyen, bár hangulatfilm lévén itt a szubjektív érzések sokat számítanak, viszont nem hogy egy abszolút objektív ítélet nincs, hanem az eddig bárhol elhangzott érvek alapján sem lehet azt mondani hogy "ez a film szinte biztos hogy remekmű", ahogy az ellenkezőjét sem "ez most mellényúlás, sikertelen".

majd mikor kritikák után komolyabb elemzések jönnek, akiket érdekel, többször megnézik, stb. akkor majd megalapozottabbak lesznek a vélemények. "first-look review-k", első nézői benyomások olyan sokat nem számítanak,
kritikusok megosztottak, nézők is, bár valszeg többen nem szerették mint ahányan igen. ennyit mondhatunk most
1/10
Princess77 2018 okt. 14. - 15:38:09 1/10 Előzmény armedtel
(62/147)
Igen, csakhogy az A-ból B-be tartó utazás a nem mindegy a filmek esetében. Hogy jó élmény-e, ad-e
bármi pluszt az embernek, vagy sem. A Napszállta esetében a legtöbb embernek ez az "utazás" nem ad semmit. És nem velünk van a gond. Ez a túltolt művészkedés nem működik most, és kész. Azért, ha az emberek 90%-a kiakad, az valamit sejtet. A vetítésekről felállnak és kimennek az emberek. Itt is olvasni lehetett, és mástól is hallottam. Lehet azzal jönni, hogy hát nem való mindenkinek, és nem tetszhet mindenkinek, és ez igaz is. De azért az arányok sokat elárulnak. :) Az imdb-n is zuhognak az egyesek, de amerikai szavazók 10-eseket adnak, hogy 7 ponton tartsák a filmet. ;) Miközben be sem mutatták még ott. Jól látható, hogy a filmkészítők okosan odafigyelnek az imdb-re, mert azt nemzetközi szinten nézik. Ugyanakkor a port.hu-n elég szépen látható, hogy az emberek nagy részének ez most nem jött be. És konkrét érvekkel alá is támasztják. Ennél több nem kell. Ezt szokták hívni bukásnak, és kész. Mellényúltak ezzel a filmmel, és ezt be kell látni. Persze, hogy valakinek tetszik, de ez nem jelenti azt, hogy ez a film jó. A Transformers negyedik része is tetszik valakinek. Attól még rossz. Szerintem. ;) Mindezt úgy írom, hogy Nemes Lászlót tehetségesnek tartom, és biztos vagyok benne, hogy rendezni fog még jó filmet. De ezzel mellényúlt. Jah, és még valami... Páran írjátok, hogy értitek a filmet és hogy micsoda csoda. Miért nem írjátok le nekünk, oktalanoknak, hogy miről is szól ez? Mi a nagy üzenet? Mert biztos van... Csak akkor is rosszul van csomagolva. Mert elveszik a lényeg ebben a filmben. Ha nem veszne el, akkor értenénk. Én nem vagyok buta, kifejezetten szeretek gondolkozni, de ez a film nem fogott meg egyetlen percre sem. És ez igenis a film hibája. Nem az enyém. Ott volt a Vadászat című film, ami szintén művészfilm. Mégis nézhető volt, imádtam minden percét. A Napszállta egyszerűen nem törődik a nézőjével. Miért csodálkozik bárki is, hogy így elveszíti a legtöbb embert?
7/10
armedtel 2018 okt. 14. - 12:52:28 7/10 Előzmény bmv
(61/147)
(egyrészt nem, nem igaz, hogy jó esetben a sztorinak van alárendelve, számos esetben az a legkevésbé fontos
másrészt itt volt történet, mind a főszereplőnő, mind a kalapszalon eljut A-ból B-be)
3/10
bmv 2018 okt. 13. - 22:58:33 3/10
(60/147)
Az a legnagyobb hiányossága a filmnek,hogy nincs felépített történet. Jó esetben egy filmben minden a sztorinak van alárendelve,erősítve képpel,hanggal,zenével. Ebben a filmben azonban öncélú képeket látunk (már amit látni lehet a főszereplő tarkóján kívül),zavaró zajokkal körítve,amitől érthetetlenné válnak az amúgy is keveset mondó párbeszédek,semmi nem derül ki,jönnek-mennek a szereplők,már azt sem tudjuk ki kicsoda és miért? (A színészek teszik a dolgukat,amennyit a rendező enged nekik.) Mindez irgalmatlanul hosszan elnyújtva,citerázva a nézők idegein. Lázasan dolgozik az agy,keres valami kapaszkodót,valami halvány logikát,egy „AHÁ!” élményt…de nem megy. Rendben van,hogy Nemes Jeles László nem törekszik arra,hogy mindenkinek tetsszen a film,na de erről az alkotásról még vitatkozni sem lehet,egyszerűen nincs miről! Sajnálom,mert ennél sokkal tehetségesebb rendező,hol siklott félre a szándék?
1/10
Princess77 2018 okt. 13. - 17:49:08 1/10
(59/147)
Végignéztem. Nem kellett volna. A huszadik perctől ki akartam jönni. Utána ez az érzés csak fokozódott. A végén már úgy fájt a fejem, hogy ölni tudtam volna, hogy kimehessek. Én ilyen unalmas filmet még életemben nem láttam. Oké, hogy művészfilm, de miért kell ennyire rossznak lennie? :O Két jelenet tetszett. Az utolsó, meg valamivel előrébb egy. Döbbenetes, hogy ezt a filmet leforgatták. Minek? És ki gondolta, hogy ez a forgatókönyv jó? :O Érthetetlen... A Saulhoz képest ez egy kalap sz.. Mondjuk, a kalap benne is volt a filmben. Sokszor. Ez egy rossz film... És épp ezért sajnálom a sok tehetséges ember energiáját és idejét. Mert a végeredmény egy szerethetetlen film. Pont, mint az exem. A szerethetetlen emberben sem jó. Filmben sem.
1/10
Lazatak 2018 okt. 13. - 17:36:50 1/10
(58/147)
Kevés filmről szoktam kijönni a moziból, de a NAPSZÁLLT-át 1h keresztül bírtam nézni... Hátha történik majd valami... de NEM!!! Közvetlenül utánam kb még nyolcan jöttek ki. Nyolcan.
Bírom én a művészetet meg még szeretem is, de ez a film kivágta a biztosítékot. Szóval, röviden és tömören... Nem ajánlom, csak azoknak, akiknek nagyon sok idejük van, nagyon türelmesek, nem filmnézés miatt mennek a moziba:-))) Szeretik, ha a főszereplő kb 6-8 mondatot mond, vagy kérdez egy órán belül, ha annak ellenére, h nem sok minden történik és az nem sok is marha lassan, mégis az első 5 percben tudod, h miről fog szólni film. Ha ismered személyesen a szereplőket, alkotókat és megtiszteled azzal, h végignézed. De akkor is készülj fel rá, hogy nem fogod megérteni, mi a francért csinálták meg ezt a filmet???

Nem ajánlom azoknak akik szeretik a jó filmeket, mert ez sajna nem jó. Nagyon nem jó.
Nem egy magyar rendezőt, alkotót ismerek, akik ebből a költségvetésből olyan filmet rittyentettek volna, hogy ihaj. De hát... ez most így sikerült. Nem baj, nem sikerülhet mindig minden jól. De a popcorn jó volt:-)))) A film viszont most nem volt se Jeles, se Nemes. :((((
igric67 2018 okt. 12. - 23:50:36
(57/147)
Értem én,hogy menyire izgalmas új képi formanyelvet teremteni egy olyan műfajban,ahol oly sokan próbáltak ki már oly sok mindent.Az,hogy a film egész világa olyan,mintha a hétköznap reggeli 4-6 -son a tömegben mellettem álló kalaposlányt titokban filmezném,miközben az egész világ,bármerre megy,olyan,mintha továbbra is a tömegből kukucskálnám a szomszédom válla felett,vagyis kvázi az egész világ egy 4-6-os,nos ez a felvetés akár még izgalmas is lehet.Csakhogy ahhoz,hogy ez működjön,eszeveszett ámokfutás bontakozik ki ,teljesen értelmetlenül ide oda száguldva a békeidőkbe két kézzel kapaszkodni akaró Budapesten .Merthogy mozgás nélkül ez a képi látásmód meghal.Minden szépsége /valjuk be meglehetősen gyakran álomszépsége / csak a dinamikából és az állandó változásból fakad.És ez igy roadmovie a végtelenné tágult 4-6-n.Ahhoz viszont történet is dukálna.Azt pedig bár nagyon akartam,nem találtam.Csak egy zavaros nagy kupacot.Egy végtelen nagy titkot,ami annyira titkos,hogy csak rejtjelekben lehet beszélni róla.És ez a rejtjel számomra megfejthetelen.Igy hát el is távolitom magamtól.§gy sajnos számomra csak forma maradt,ami sajnos csak ürességet zár körbe.De azt azért gyönyörűen.
7/10
armedtel 2018 okt. 11. - 23:51:59 7/10 Előzmény Brazi
(56/147)
(az hogy elrepült, persze túlzásnak tűnik nekem is.
de pl. én is elvoltam rajta, meg sem fordult a fejemben hogy kimenjek, ellentétben pl. az érkezés (arrival) című oscar-jelölt alkotással, melyet tényleg csak azért nem hagytam ott, mert úgy voltam vele, hogy akkor is megmutatom magamnak, hogy kibírom. és az én figyelmem gyorsan elkalandozik. ha az övé kevésbé, akkor még igaz is lehet, ami ír. )
1/10
Brazi 2018 okt. 11. - 19:50:58 1/10 Előzmény nrob74
(55/147)
Persze, hogy nem nézte meg. Ha látta volna a filmet, nem használná a gyorsan elröpült kifejezést. :) Bértolnok. Kamu. Olyan lassú ez a film, hogy arra nincsenek szavad. Sajnálom, amikor olyasvalaki ír hozzászólást, aki vagy a filmen dolgozott, vagy rokona valamelyik készítőnek.
10/10
nrob74 2018 okt. 11. - 10:27:35 10/10
(54/147)
Kiemelkedő alkotás, időtlen-, de a korszellemet megidéző – egyúttal a jelen korra is reflektáló - költői vízió; gyönyörű- erőteljes képekkel, remek színészekkel! Számomra gyorsan elrepült a 144 perc, újra meg fogom nézni a filmet.
László Lajos Jánszky 2018 okt. 10. - 22:52:39
(53/147)
Megnéztem, hát fura egy film. Igazából az a zavaró benne, hogy hozzá vagyok szokva, hogy a mai filmek mindent az ember szájába rágnak, ennél a filmnél meg már az is nagyon nehezen követhető, hogy ki kicsoda, vagy mi a szerepe.

Az operatőri munka jó, a színészi munka se rossz szerintem, de nagyon kevés az információ, amit le tud venni a néző a filmből. Az ember persze feszülten nézi, mert azt várja, hogy hátha kap egy újabb információ morzsát. Ilyen szempontból jó a film, mert fenntartja az érdeklődést elég sokáig, olyan szempontból viszont csalódás, hogy a végén is csak valami homályos képet kapunk arról, hogy miről is szól ez az egész, és ki mit miért csinált. Sőt ha végiggondoljuk, akkor erős ellentmondások vannak ezen a téren a filmben, tehát egyáltalán nem tűnik logikusnak a sztori. Konkrét példát most nem írok, mert az már spoiler lenne.

Nálam objektíven olyan 6.5/10, nem hiszem, hogy ezzel bármit nyernénk idén, persze a lobbi sokat számít, ahogy mások is írták.
7/10
armedtel 2018 okt. 10. - 00:22:40 7/10
(52/147)
ja, összekevertelek valakivel, te a filmet hasonlítottad (bár feleslegesen), nem a színészi játékot.
itt juli jól csinálta azt, amit kellett---nem hagyományos színészi alakítást vártak tőle.
7/10
armedtel 2018 okt. 09. - 16:32:01 7/10
(51/147)
nem kell zavarnia téged, hogy a kettő teljesen különböző karakter-játékstílus, így aztán almát-körtével.
1/10
Brazi 2018 okt. 09. - 14:53:45 1/10
(50/147)
"Tfanfan
szavazat: 5/10
október 09. 10:59:15
Most olvastam az Indexen, hogy Oscarra jelöltük a filmet. Az a furcsa, hogy még ki is választhatják, miközben itt 77 szavazatból 4,1-re van értékelve..."

Erre egyszerű a válasz. Nyilván emlékszel, hogy annak idején a Saul fiát a Sony forgalmazta, és kőkemény lobbi ment a háttérben, hogy Oscart nyerjen. Ez nem azt jelenti, hogy csaltak! Azt jelenti, hogy a Sony reklámozta a filmet, és minden kapcsolatát felhasználva dolgozott azért, hogy minél több filmakadémiás a Saulra szavazzon az Oscarért folyó harcban. Na már most, akármilyen rossz is a Napszállta, a Magyar Filmalap nem hülye. Tudták, hogy még mindig Nemes Lászlónak van a legnagyobb esélye, hogy nyerjen a filmjével, mert ugye, kiépített kapcsolati tőkéje van, és a Sony mögöttük áll. Vagyis a Sony mindent meg fog tenni megint, hogy a Napszállta nyerjen legjobb külföldi film kategóriában. És valljuk be, Nemes Lászlót meghívta a forgatására Steven Spielberg. Na, már most ebből következik, hogy éles kontaktjuk van egymáshoz. Ez olyan kapcsolati tőkét enged feltételezni most már Nemes László mögött is, amiért egyszerűen nincs oka a Filmalapnak nem a Napszálltát nevezni. Hiába rossz, hiába tudják, hogy ez most nem sikerült olyan jól - okkal nem kellett Cannes-ak sem! - akkor is a Napszállta indul e legnagyobb eséllyel az Oscarért a fent említett kapcsolati tőke miatt. Nyilván igazságtalan a többi filmmel szemben, ami idén jobban sikerült itthon, de teljesen érthető, hogy a legerősebb háttérrel rendelkezőlovat indítják a versenyen. Bár most jelzem: ha ezt a filmet Oscarra jelölik, akkor valami nincs rendben az amerikai rendszerrel sem. Ez a film nem érdemli meg a jelölést. Én ezt gondolom. DE! Magyarként nyilván hülye fejemmel örülni fogok, ha nyernek. Csak nem fogom érteni. És másik több millió magyar sem. :)
5/10
Tfanfan 2018 okt. 09. - 10:59:15 5/10
(49/147)
Most olvastam az Indexen, hogy Oscarra jelöltük a filmet. Az a furcsa, hogy még ki is választhatják, miközben itt 77 szavazatból 4,1-re van értékelve...
csincsilla72 2018 okt. 09. - 10:42:23
(48/147)
Ezért a filmért a rendező bocsánatkéréssel tartozik! Két és fél óra SEMMI. Csak kalapok, tarkók és hiteltelen karakterek.