Diablo72 2014 okt. 08. - 20:15:24
(9/9)
Nyomasztóbb mint a Szigorú idõk....
totagas@mailbox.hu 2014 okt. 07. - 19:11:18
(8/9)
...Az is fölmerült bennem: ***SPOILER PÓTOLVA***nem lehetséges, hogy a torok átvágásával a kötél általi halált akarta volna elkerülni?***SPOILER VÉGE PÓTOLVA***
Phambe, egyetértek, sokkal több "történik", mint amit a szereplõk kimondanak, vagy az arcukkal megmutatnak. Kedveltem.
bdius92 2014 ápr. 05. - 10:22:24 Előzmény Flamingán
(7/9)
Nem tudjátok, ONLINE valahol meglehet nézni?
9/10
Flamingán 2014 márc. 08. - 18:30:58 9/10
(6/9)
Szerintem remek volt, a képernyõhöz szegezett. Az összes színész nagyon jó volt, az operatõrnek pedig külön gratula.
Edmond Dantes 2014 márc. 08. - 17:04:00
(5/9)
Sûrû, fojtott levegõjû, a témához és az eseményhez illõen súlyos mû. Lassú sodrása, színei, nyomasztó hangulata, két remek alakítás (Kovács Zsolt és László Zsolt) valamint sallangmentes ábrázolás, hitelességre törekvés tette élményszerûvé. A Battyhyány által Kossuthról elmondottak (és el n e m mondottak) talán kissé új megvilágításba helyezik az exkormányzót, aki az idõtájt, amíg a volt miniszterelnök a siralomházban ül, kivégzésére várva, "valahol Sumen környékén bújkál". Ami különösen érdekes számomra: (Batthyány) pere kimondott koncepciós per volt. Magyarország csak a Ferdinánd császár 1848. október 3-án kiadott manifesztumai után számított „lázadó országnak”, Batthyányt azonban (és senki mást) az ez elõtti, 1848-as nyári–tavaszi tetteiért „vonták felelõsségre”. (wiki)
10/10
Phambe22 2014 márc. 07. - 23:42:39 10/10
(4/9)
A filmet sok szempontból lehet véleményezni. Az egyik maga a kivitelezés, a képi világ; a másik a tartalom, a mondanivaló; a harmadik pedig a szereplõk játéka. László Zsolt és Kovács Zsolt kifejezetten hitelesen játszott, ezt érdemes kiemelni. László Zsoltnak a gesztusai is árulkodóak voltak és ez kifejezetten pozitív értékmérõ. Ennek a filmnek a valódi mondanivalója a látszaton túl van. Különösen imponáltak a rövid, ám feszültséget keltõ mondatok, párbeszédek, a rejtett indulatok és feszültségek. Figyelemreméltó volt Batthyány Lajos önmagáról alkotott képe, és az, hogy miként is küszködik azzal, hogy ugyan sok dologban egyetért Kossuth elveivel, mégsem tud azonosulni az õ jellemével és ezt a filmben kifejezésre is juttatja. Nagyon érzékletes a foglár átalakuló jelleme, aki tulajdonképpen Batthyány hatására változik meg és a végén õ maga siet a fogoly segítségére. Egy addig korábban tétlenkedõ és pusztán formaiságot követõ ember megérti azt, hogy mi játszódik le legbelül egy elítéltben, így Batthyány Lajos filmben közölt gondolata is kifut a végére. (Más látni és más átélni.)

Szillaba véleményével ellentétben egyáltalán nem érzem rossz filmnek, sõt. Aki kicsit is szerette / szereti a történelmet, aki kicsit is mélyebben elmerült már azokban a vitákban, melyeknek kereszttüzében Kossuth és Széchenyi vitája állt, aki végigkövette Deák Ferenc békére törekvõ gondolatait, annak ez a film mond is valamit és elgondolkodtatja.

A feleségének írt levél (mivel valóságos és ténylegesen fennmaradt) az egyik csúcspont, de van több ilyen is. Szabó Kimmel Tamás és László Zsolt vitája, amikor Batthyány kiáll önmagáért és nem hajlandó másként viselkedni, mint azt jelleme és lelkiismerete diktálja, a foglár elsötétedõ tekintete, amit a tiszt felé lövell és ahogy elteszi a bizonyítékot, mentve ezzel a feleséget és fejet hajtva Batthyány elõtt; és végül de nem utolsósorban a záró rész, amikor õ maga segíti a vesztõhelyre lépkedni az elítéltet. Meglátásom és eddigi filmes "tapasztalataim" alapján ezek mind-mind olyan érzékletes momentumok, amiket a csupán párbeszédekre és pörgõ eseményekre épülõ filmek kedvelõi nehezen tudnak befogadni, megérteni és meglátni. Mert számukra szokatlan elemek. Nincsen a szánkba rágva, hogy mi a helyzet. Belsõ lelki történések vannak és egy siralomház nem az a "katartikus" hely. Persze a szó másik értelmében mégiscsak az.

Az már más kérdés, hogy ki hogyan képzeli el a vívódó Batthyányt. Több érzelem, több drámaiság, több szenvedés? Lehet, bár én úgy gondolom, hogy aki a kivégzésén maga vezényelt tüzet (ami a filmbõl nem derült ki), az kifelé nem mutatta ezeket a belsõ kínokat. Errõl egyedül a felesége tudott / tudhatott. Más senki, de még elõtte is tartania kellett magát, hiszen akkoriban nagyon erõteljesen élt a "rendíthetetlen államférfi" képe.

Az öngyilkossági kísérlet is egyértelmû volt, ugyanis inkább meghalt volna így, mint tolvajként a bitófán. Végül golyót kapott, és itt ismét visszatérünk a kezdeti beszélgetéshez, amit a foglárral folytatott, hogy vajon melyik is "jobb". Ha ezeket az ember összerakja, akkor megérti a teljes koncepciót és történetet. Legalábbis számomra mindez így állt össze összefüggéseiben.

Ajánlom mindenkinek, függetlenül attól, hogy majd kap biztosan hideget és meleget!
Szillaba 2014 márc. 07. - 22:22:22
(3/9)
Az egész filmbõl elég lett volna Batthyányi Lajos búcsúlevelét felolvasni. Kényszeredett, ostoba párbeszédek. Egy magyar fõnemes emléke többet követelne meg egy magyarországi rendezõtõl és forgatókönyvírótól.
adamnagysweetmovie 2014 márc. 07. - 17:10:51
(2/9)
Vecsernyés János fentebbi ouvre-ja szerint úgy 4-5 éve rendez vagy fényképez....
waltertrout 2014 márc. 07. - 07:44:31
(1/9)
*