Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Volt mikor mosolyogtam, de alapvetõen megdöbbentem a hozzászólásokon. Valóban egy olyan világban élünk, ahol a jó rossz, és a rossz jó. Probléma ha valaki hisz Istenben, biznisz ha valaki a saját pénzébõl egy bizonyos összeget adományként az egyházának szán, meglepõ ha egy hívõ ember nem beszél csúnyán vagy házasság elõtt nem él nemi életet??? Kiakasztó, hogy egy gyülekezet vezetõ lelkésze aktuális politikai/társadalmi kérdésekrõl beszél??? Emberek, kötekedés helyett szerezzetek be egy Bibliát (amit még mielõtt valaki megszólná, nem Németh Sándor írt) és olvassátok el. Így talán sokan megelõzhetitek azt, hogy úgy alkottok valamirõl véleményt, hogy nem járjátok körül a témát. És ez csak a jéghegy csúcsa!
Ezt mondjuk úgy is el lehet képzelni, hogy magával az élettel is egy párt alkotsz. És mondjuk, felmerül egy nehézség, ami elválaszthat tõle. Például beleesel egy szakadékba, a szikla alá szorul a kezed, nem bírsz kiszabadulni és senki nem jön a segítségedre. Ez elég nagy probléma. Ilyenkor a legtöbb ember azt mondaná - megadom magam a problémának, az fontosabb, mint az élettel való kapcsolatom. De volt egy fiú, akivel ez megtörtént, és öt nap múlva, miután hiába várt a segítségre, egy rossz késsel lenyiszálta a saját kezét, és kéz nélkül ugyan, de kiszabadult, és életben maradt. Mert fontosabb volt neki az élettel való kapcsolata, mint az a dolog, ami el akarta az élettõl választani. És talált megoldást. Én talán nem találtam volna... Szerintem ez mindenre igaz, a szexuális problémákra is. Ha ragaszkodsz a párodhoz, akkor elkezded jártatni az agyadat, hogy ilyenkor mit lehet tenni. És lehet, hogy elég furcsa vagy bizarr ötleteid lesznek, mindenesetre biztosan mozgósítod a fantáziádat és a kreativitásodat a megoldás érdekében. Ha a két ember nagyon nem talál közös megoldást, akkor lehet, hogy nem is keresnek (valamiért). Vagy - nyilván leggyakrabban - annál maradnak, hogy az egyik a végtelenségig alkalmazkodik a másikhoz, a másikat meg nem érdekli, mert õt így kell elfogadni és kész.
"Az egyik azt utálja, amit a másik elvár, akkor mi a teendõ."
Szerintem ugyanazt, mint bármely más problémánál. Találni egy olyan olyan közös utat, ami mindkettejüknek jó. Tehát a megoldás nem az, hogy az egyik alkalmazkodik a másikhoz (pláne folyton, újra és újra és újra), hanem olyan megoldást találni, ami mindkettejüknek jó és kész.
Problémák, ellentétek, súrlódások az élet minden területén felléphetnek. Például az egyik fél falun akar élni, a másik városon. Az egyiknek külföldre kell költöznie, a másik nem akar menni. Az egyik balesetet szenvedett, megbetegedett... nem sorolom, mert "menetközben" elképzelhetetlenül sok probléma, ellentét, súrlódás merülhet fel. Amiben vagy meg AKARNAK egyezni - mert jobban ragaszkodnak egymáshoz, mint a felmerült problémához - vagy nem AKARNAK megegyezni, mert a felmerült dolog fontosabb számukra, mint a kettejük közti kapcsolat. És akkor elválnak. Válóok lehet az is, hogy az egyik falunk akar élni, a másik városon... lehet ahhoz is jobban ragaszkodni, mint egymáshoz. Valójában nincsenek OBJEKTÍV módon mérhetõ nehézségek, mert a probléma súlya attól függ, hogy a két fél mennyire kötõdik egymáshoz. Talán emlékszel, volt egy Almási Tamás dokumentumfilm, amiben egy óvónõ hozzáment egy vak, vesebeteg férfihoz, és odaadta neki az egyik veséjét, hogy könnyítsen a helyzetén. De ezt nem ellenszolgáltatás fejében tette, hanem csak. Ez az õ ajándéka volt. Jobban kötõdött a vak férfihoz mint a veséjéhez. Elég megdöbbentõ, ami azt illeti.
De újra mondom, a megegyezés nem azt jelenti, hogy az egyik fél enged, és vesztes lesz és áldozat, a másik pedig nyertes. Ez nem játszmázás. Maga a kapcsolat olyan közös út, amiben mindkét fél elhagyja az addigi életét, és egy új, közös útba kezd. Mindkét fél. Tehát nem csak az egyik, a másik meg zavartalanul folytatja az addigi szokott életét - ez mindkét fél számára új, közös élet. Feldmár András mondta, hogy vmelyik indián nyelven a házasságra ugyanazt a szót használják, mint a halálra. Aki megházasodik, az meghal. Mármint meghal az addigi életének, és az addigi két emberbõl most egy új egység jön létre. Tehát - ha probléma és ellentét merül fel, akkor addig kell próbálkozni, amíg mindkét fél számára jó megoldás nem születik.
Persze a legtöbb konfliktus esetében ez persze, egyszerûen azt jelenti, hogy valamelyik enged, mert nem sérül túlságosan azzal, hogy enged a másik kívánságának. De ha a probléma komolyabb, és nem lehet pusztán az egyik fél kívánságának ledarálásával megoldani - akkor addig kell próbálkozni, amíg nem születik egy mindkettõ számára jó megoldás. Ha nem sikerül, akkor marad a válás, persze. De - mivel MINDEN felmerülõ ellentétrõl úgyse lehet elõre tudni, ezért elég álságos az összeillõségi problémát a szexre kihegyezni. Akik ezt propagálják, azok azt mondják, hogy valójában CSAK ebben kell megegyezni, CSAK ez a fontos, CSAK ebben merülhetnek fel ellentétek. Pedig nem. És a megoldás kulcsa sokkal inkább az, hogy a két fél jobban ragaszkodjon egymáshoz, mint a problémájához. Mármint MINDKÉT fél, és nem csak az egyik.
Ugyan mi abban a nem lutri? Egy házasságban ugyebár egy EGÉSZ EMBERREL köti össze valaki az EGÉSZ ÉLETÉT.
Aki arra hivatkozik, hogy "kekszuális ismeretség" nélkül ez lutri, az arról beszél, hogy neki a többi nem is kell. Vagyis csak kellemes kekszuális partnert keres, de nem házastársat.
Attól, hogy "kekszuálisan" megismerkedsz vele, egyrészt nem tudhatsz róla MINDENT (ez lehetetlen) - másrészt a testi szerelem a meghittség elmélyülésével folyamatosan fejlõdik. Ezért lehetetlen tudni elõre, hogy milyen lesz.
"Mindnyájan szökni akarunk a gyötrelembõl, hogy éljünk. De legfõképpen a szerelem elõl. Tudtam elõre, hogy egyszer majd felmerül valami nehézség, ilyesmi...ami már sok lesz a te kényes, üvegházi érzéseidnek. Ne áltasd magad téveszmékkel a szerelem felõl. Azt nem lehet elintézni finom, úri módon anélkül, hogy bepiszkítanád a kezed. Erõ és bátorság kell hozzá. S ha nem bírod elviselni annak a gondolatát, hogy bemaszatolod a szép, tiszta lelkedet, akkor inkább hagyd a fenébe az egész életet, és eredj el szentnek. Mert akkor úgyse válnál be soha emberi halandónak. Vagy a túlvilágot választjuk, vagy ezt, itt." (John Osborne: Dühöngõ ifjúság)
Az idézet szövegkörnyezete, tehát a drámai szituáció a következõ: egy szexuális viszonyból épp kilépni szándékozik egy magát vallásosnak állító színésznõ. Tehát VAN szexuális ismeretség, ami jól is mûködik, de a fickó túl bunkó, így a színésznõ olajra lép (a házsártosság mellett a pasi egyébként nõs is, csak a feleség már korábban lelépett, épp a színésznõ tanácsára). Mivel itt semmiféle szexuális "lutri"-ról nincs szó, így az idézet helyes olvasata ez: mindnyájan szökni akarunk a szerelem elõl, mert az a másik emberért vállalt felelõsséggel jár. Az pedig nehéz és fájdalmas élményeket is tartogat, hiszen a másik ember sok sérülést hordoz, aminek gyógyításáért most már mi is felelõsök leszünk. Könnyebb lenne csak élvezni a másik társaságát, de ahhoz az kell, hogy ne is ismerjük meg. Így nem "piszkítjuk be" vele magunkat.
Én egy olyan gyülibe jártam, ami a hitesekre nagyon hasonlít. Leírom, hogy miféle elõzetes próbát alkalmaztak. Ha valakik bejelentették, hogy össze akarnak házasodni, a pásztor elõtt meg kellett csókolniuk egymást. A pásztor abból levette, mennyire valós köztük a fizikai vonzalom.
Sosem jártam a hitgyüliben, úgyhogy nem tudom mi van a helyszínen, hogy hogyan adakoznak. Nekünk a közvetlen szomszédunkba költöztek, onnan vannak kellemetlen tapasztalataim. Viszont a többit, amit a hibájuknak tartasz, én az erényeik közé sorolom. :)
Ma belenéztem a vidám vasárnapba. Ami megmaradt bennem, az gyülekezet technikai száma, csarnok falára egy hatalmas molinón kifüggesztve, természtesen úgy, hogy Németh Sándor háttereként jelenjen meg. A prédikátor az ajkai iskola projektet és az arra történt reakciókat ismertette, majd közvetlenül utána - háttérben a gyülekezet technikai számával - aktuálpolitikai kérdésekre tért át. A beszéd leginkább egy pártkongresszusi szónoklatra emlékeztetett. A vidám vasárnap összességében a szomorú vasárnap hangulatát idézte.
Abban a részben, amit láttam, Isten, Jézus Krisztus, vagy a hit egyáltalán nem kapott helyet. A szeretetet már nem is hiányolom, mert ez a gyülekezettel kapcsolatos korábbi, személyes tapasztalataim során, amikor a hitjanicsárok ostromoltak, akkor sem került soha elõ.
"Sajnos, nem minden gyerek értette meg, hogy ez nem olyan iskola, mint a többi. Pedig Németh Sándor már az elsõ tanári értekezleten felvázolta a jövõt. „Magunk között vagyunk? — kérdezte. — Akkor beszéljünk nyíltan. A katolikusoknak is megvannak a maguk iskolái. Ott nevelik a jezsuitákat és az Opus Dei ügynökeit. Ennek az iskolának elkötelezett hiteseket kell nevelnie. Olyanok legyenek az innen kikerülõ gyerekek, mint a janicsárok. Karizmatikus janicsárokra van szükség. Õk a jövõ nemzedéke.” Ezt a felfogást tükrözte az iskola neve is: Bornemisza Péter annak idején szellemnek öltözve riogatta a temetõben imádkozó katolikusokat.
Z. Benjamin (9. osztály) — potenciális karizmatikus janicsár — az osztályteremben öltözött át testnevelés órára. Kovács Mónika keresztény tanárnõ már nem tudott idõben távozni, ezért Z. Benjamin ott állt elõtte egy szál gatyában. A tanárnõ azonnal jelentette a példátlan esetet. Nem sokkal késõbb ifjúsági összejövetel volt, ahol ugyanez a tanuló flegma arccal rágógumizott. Németh Sándorban felgerjedt az Úr tüze, és több ezer ember elõtt megfedte Z. Benjamint. Ne szépítsük a helyzetet: itt bizony a pokol, a kárhozat lehetõsége is felmerült.
Mûködésbe lépett az iskolai CIA. „Mondj el mindent, amit tudsz” — ezzel kezdték. „Mit mondjak?” — kérdezte a gyerek. „Tudod te azt. Mi is tudjuk.” A gyerek mondott valamit. „Nem elég. Még, tovább. Tudjuk, hogy nem mondtál el mindent.” „Mit?” „Tudod te.” A gyerek végül mindent bevallott. Az igazgató irodájába — felsõbb utasításra — futószalagon érkeztek a gyerekek. Nagy Iván csak azt kérte, hogy mielõtt beküldik, mondják meg neki: ezt a gyereket most ki kell rúgni, vagy fel kell venni?
Az ördög nem aludt. Egy nagyra nõtt leány a szünetekben flörtölt a fiúkkal. A tanári kar megfigyelés alatt tartotta (késõbb eltanácsolta az iskolából). A vezetõ lelkész — látva az ordító szükséget — tapasztalt szolgálókat bízott meg az erkölcsi állapotok felügyeletével. Azok a szünetekben fel-alá sétáltak az iskolában, nyelveken imádkoztak, és benéztek az osztályokba. Ellenõrizték a parázna démonok mozgását. Megfigyelés alatt tartották a hatodikos fiúkat, nem kezdenek-e ki az ötödikes lányokkal.
A 11. osztályban az egyik fiú magáévá tette az osztály egyik fejlett lánytanulóját („bevitte a sátorába, és ismeré õt”). Ha jól emlékszem, ez volt az a pillanat, amikor Németh Sándor azzal a gondolattal játszott, kiveszi a gyerekeit a gyülekezeti iskolából (de akkor meg minek az iskola?). A vezetõ lelkész azt az utasítást adta, hogy a parázna janicsárt rendeljék be. Várakoztassák háromnegyed óráig az ajtó elõtt, hogy féljen. Aztán rúgják ki.
Németh Sándornak a tanárok néha nagyobb gondot okoztak, mint a gyerekek. A biológiatanár év elején felmérést akart iratni Németh Szilárd osztályában. Joggal lett botrány belõle, mert a gyerekek nem azért járnak iskolába, hogy összetörjék a személyiségüket. Csikós Zsófia énektanárnak (édesapja a Mátyás templom karnagya) azt a képtelen ötletet adta az ördög, hogy ugyanabban az osztályban dolgozatot irasson zenetörténeti ismeretekbõl. „Dolgozatot énekbõl?” — ilyen még a világi skolákban sincs. Németh S. Judit másnap utasította az igazgatót, hogy azonnal állítsa le Csikós Zsófi varázslását.
A tanárokon meglátszott a világi iskolákban eltöltött idõ romboló hatása. Emiatt Németh Sándornak a félévi osztályzásba is be kellett segítenie. Telefonon kérte az igazgatót, hogy lánya barátnõjének hármas helyett négyest adjanak. A helyes értékrend helyreállítása érdekében más érdemjegyek is korrekcióra szorultak. De ez semmi ahhoz képest, amikor a tornatanár felelõtlen költekezésbe kezdett. Tanév elején Uzoni Simon hozta be a futball-labdáját: egy ideig az volt az iskolában az egyetlen sporteszköz. Decemberre elkészült a tornaterem, és a meggondolatlan testnevelõ (ezen felbuzdulva) sportszereket vásárolt. Az egész — bordásfalakkal és öltözõpadokkal együtt — 900 ezer forintba került. Amikor a vezetõ lelkész meghallotta, mennyi pénzt költöttek a gyülekezeti tagok gyerekeire, kifakadt: „Nem kell mindenbõl újat venni. Vannak használt labdák, amiket meg lehet varrni. Micsoda pazarlás. Ennyi pénzt kidobni feleslegesen!” A tanár nem merte megkérdezni, hol lehet lukas, használt labdákat kapni.
De késõbb is sok kárt okozott a tanári önfejûség. Egyesek azt gondolták, hogy az állami fejkvótán felül a szülõktõl beszedett évi 60 ezer forint arra való, hogy elverjék. Mintha mindenre elég lenne az a 40 millió forint, ami ebbõl befolyt. Németh Sándor ezért Petrõcz Leventével és Karika Gáborral személyesen álmodta meg az üres öltözõk berendezését: „Ide teszünk olcsó padokat — mondta Németh Sándor —, felül befúrunk a falba, teszünk rá aluminium fogasokat. Arra vetkõzhetnek a gyerekek.” A költekezõ tornatanár megszólalt: „Már megrendeltük az öltözõpadokat.” A vezetõ lelkész arca elborult: „Mit rendeltetek meg? A román testvérek megcsinálják negyedáron.” Akkor már épült Camp David, Németh Sándor nyaralója, ahol arany halak úszkáltak a hallban levõ szökõkútban. Csak a parkosítás 3 millió forintba került. Ezek meg hülyeségekre (öltözõpadokra) költik a drága pénzt... Németh Sándor azonnal intézkedett a pazarlások megfékezése végett. Megbízta legügyesebb sofõrjét, Karika Gábort a gazdasági igazgatói teendõk ellátásával. Mint mondta: „Senki sem tud úgy elintézni semmit, ahogy a Gabi.”
Nagy Iván éppen akkor jött a vámparancsnokságról, ahova az iskolabusz vámolása ügyében rendelték be. Ezt is „a Gabi” intézte. A vámosok a hamis és az igazi számlát is megtalálták a buszban. Pedig Karika Gabinak nagy gyakorlata volt a vámügyekben. Rendszeresen hoztak sérült Fordokat külföldrõl, amelyek a székház udvarán parkoltak, aztán eltûntek. Ez a márka került kenet alá.
Egy ízben a diákok megsértették Magyari tanár úr vallásszabadságát, amikor a magyaróra elsõ húsz percében „nyelveken” imádkozott. Nyilván Isten természetfeletti beavatkozását kérte a Csongor és Tünde feldolgozásához. A tanár úr éppen ott tartott, hogy „zbrskrindibiri krscsszcinedabi”, amikor Nagy Sándor vállalkozó fia (és néhány bûntársa) kinevette. A gyereknek már egyébként is volt a rovásán, mert korábban parázna vicceket mesélt az osztályban.
Egy alkalommal Pátkai András — ifjú nyelvtanár, volt ferences diák — elmondta, hogy a kirándulás lefújása mögött Németh S. Judit állt. Másnap fél 9 elõtt csörgött az igazgató telefonja. Németh S. Judit köszönés nélkül belevágott a mondanivalóba: „Mi ez a varázslás, ami az iskolában folyik? Azt mondta a Sándor, ha ezt a varázslást nem hagyják abba, akkor ha kell, a fél nevelõtestületet lecseréli.” (Meg van írva: „Minden a tiétek” I. Kor. 3,21.) Délutánra össze kellett hívni a nevelõtestületet. Megérkezett Németh Sándor, aki azt mondta: „Kezdjetek csak el beszélni, majd én figyelem, milyen szellem van közöttetek.” Felszabadult értekezlet volt.
Németh Sándor és felesége mindent megtett, hogy „keresztény” legyen az iskola. Ezt egyesek úgy érzékelték, mintha valóságos boszorkányüldözés kezdõdött volna. Mindenki mindenkit megfigyelt. Besúgórendszer alakult ki, koncepciós eljárások indultak. A gyerekek között árulások, hitszegések kezdõdtek. Lelkileg súlyosan gyötörték õket. Alsó tagozatos gyerekeket imádkoztattak, hogy kiszedjék belõlük, mi van a családjukban. Németh Sándor parancsba adta, hogy a tanulók nem barátkozhatnak. Délutáni foglalkozásokat nem engedélyeztek. A gyerekek között nem jöhetett létre közösség, mert az „gyengíti a szolgálati ajándék befolyását”.
Tóth Péter igazgatóhelyettes egyszer bizalmasan azt mondta: „Úgy érzem, mintha máglyán sütögetnék a lelkem. A feleségemmel azt vettük észre, hogy hetek óta suttogva beszélünk otthon egymással.” Nagy Iván igazgató idõnként védelmébe vette a gyerek és tanár „üldözötteket”. Németh Sándor olyankor hangot váltott: „Akkor hadd kezdjem intéssel. Te ne mondd nekem, hogy árnyaltabb a dolog ennél. A feleségem jobb pedagógus, mint ti (vö: Krupszkaja). Információink pedig vannak. Nem értetek ti ehhez. A ti feladatotok az, hogy elfogadjátok az irányítást. Az iskola nem lehet önálló érdekcsoport a gyülekezet vezetésével szemben. Vessetek véget a tanárok diktatúrájának!”
Az igazgató azt válaszolta, hogy a tanév végén felmond, és elhagyja a gyülekezetet. Nem az iskola miatt — mondta —, hanem azért, amit Németh Sándor a gyülekezetben prédikál (legutóbb már kiment, mert nem bírta hallgatni). Hack Péter próféta utólag úgy értékelte az igazgató munkáját, hogy nem csinált semmit, csak futószalagon vette fel a pénzt (Nagy Iván a többi tanárhoz hasonlóan a közalkalmazotti státusnak megfelelõ fizetést kapott, amelyhez a gyülekezet nem tett egy fillért se).
A tanév végén Mészáros Éva (Mészáros István felesége) odafordult Hack Mártihoz (Hack Péter feleségéhez) a Budapest Sportcsarnokban: „Márti, vannak jó képeink az évzáróról. Csak az a baj, hogy rajta van az Iván.” Hack Márti azt mondta: „Nem baj, szeretjük a Petõ Ivánt.” Mészáros Éva pontosított: „Nem a Petõ Iván van a képen, hanem a Nagy Iván.” „Nem baj — legyintett Hack Márti, és a Szentlélektõl nagyot ugrott. — A Nagy Ivánt majd kivágjuk ollóval.”"
Ja, a hitjancsárokhoz sajnos volt szerencsém. :(
A Bartus könyvet meg itt olvastam: http://mek.oszk.hu/03200/03271/
A rossz tapasztalataim alapján kiváncsi voltam, hogy hogyan látja õket egy volt hites.
Vagy, ha nem lesz foganatja, akkor - mivel évrõl évre kevesebb a diák, más gimnáziumok majd örömmel átveszik az iskolát váltó ajkaiakat.
Arra gondoltam, van ebben egy leninista logika - "a kapitalizmust a leggyengébb láncszemnél kell megtörni". Ajka egy pici iparváros, a lakói legnagyobb része a szocializmusban odatelepült munkás. Nincsenek hagyományai, és a vallásosságnak nincsenek gyökerei. Ezért is szerezhették meg maguknak a helyi gimit. Szóval - csak elõre a lenini úton! Hajrá, hitjanicsárok! (ez utóbbi Németh Sándor s. k. kifejezése, a hit gyülekezet iskolájába járó diákokra érti, idézi Bartus László: Fesz van c. könyvében).
+ A gyermekem lelke nem eladó!!! Agymosó, szcientológiai elvek ellen vagyok... igazából a pénzrõl szól ez a történet.... ezt nem lehet ép ésszel felfogni, mi történik ott: démonûzés, nagyon durva dolgok vannak ott, lényegében nem a hitrõl szól, hanem pénzügyi egyház. Ha állásinterjún be kell mutatni a papírjainkat, akkor is rajtunk lenne a bélyeg! Magyarellenes cionista.... Óhatatlanul indulatokat kelt. Valóban van olyan vonulata a hit gyülekezetnek, ami némi idegen hatalmat szolgál ki.
Isten nem takarékszövetkezet, akit arra HASZNÁLOK, hogy megfialtassa a pénzemet! Istent nem lehet manipulálni! Fel se merül, hogy az ördög manipulál benneteket? Eszméletlen!!! :(((((
Belenéztem. Ez tényleg arról szól, hogy "Isten nevében" hogyan lehet PÉNZT CSINÁLNI. Ez tényleg csak a pénzrõl szól!
Jézus egyetlen egyszer jött ki a sodrából, amikor a kufárokat kiûzte a templomból.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások