A da Vinci-kód megfejtése

Bakancslistához adom
Unlocking daVinci's Code
amerikai dokumentumfilm, 64 perc, 2004

Értékelés:

18 szavazatból
Szerinted?

Igaz lenne, amit egyesek suttognak, hogy Mária Magdaléna Jézus Krisztus felesége volt, és egy közös gyermekük is született? Lehetséges, hogy e szent család leszármazottai ma is küztünk élnek? Egy titkos csoport, melynek Leonardo da Vinci és Sir Isaac Newton is tagja volt, állítólag tudott a rendkívüli információról, de senkivel sem osztotta meg. Vagy mégis? A legenda szerint Leonardo képei számtalan titkos üzenetet tartalmaznak a szenzációs "ténnyel" kapcsolatban, melyeket a film szakértője, Elizabeth Vargas most megkísérel megfejteni.

Stáblista:

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
Torolt Felhasználo 2016 okt. 31. - 13:17:06
Nem. A Nirvana a MEGSEMMISÜLÉSRÕL szól, mert a buddhizmus szerint az istenek is csak szenvednek. De semmiféle isten = galaxis agymenésrõl nincsen szó ottan, biztosíthatunk.

Btw,ahhoz hogy vmirõl gondolkodjunk nem kell megélni. Bizonyíték viszont nem árt ha van a létezésérõl és mûködésérõl, különben csak az idõdet vesztegeted.

Az viszont hótziher hogy a Biblia hülyeség. Lapos föld, beszélõ kígyók, madár-denevérek, zombiapokalipszis - meg még mi nem kéne?
Be Szóló 2016 okt. 31. - 10:46:37 Előzmény P.Lénárd
"Hiszek viszont - tanulmányaim és tapasztalataim alapján - a reinkarnációban, ami eredetileg a Bibliának is része volt!!! De ez a fontos tény a "Kinek az érdeke?" alapján kikerült onnan!!!"

Tisztelt P.Lénárd!
Nagy - nagy köszönettel venném, hiszem, hogy sokunk nevében, ha megosztanád velünk azokat a megdönthetetlen bizonyítékokat, amelyek alapján ilyesmit írsz. Tíz egynéhány, vallási tanulmányokkal eltöltött év után, én nem mernék ilyet állítani. Tudom ez az idõ vajh mi kevés a világ vallásainak megismeréséhez, de talán nagyobb rálátásom van, mint ha csak egy vallással foglalkoztam volna.
Be Szóló 2016 okt. 31. - 10:24:14 Előzmény zsuzscsina39
"a Bibliában foglaltak már annyiszor lettek átírva, mint egy népmese"

Tisztelt zsuzscsina!
Ez a mondat, meglehetõs mûveletlenségrõl tesz tanúbizonyságot, s mindez nagyfokú nyegleséggel párosul.
Még ha nem is hívõ valaki, ma már az alapmûveltséghez tartozik a Biblia ismerete. A kumráni (Holt-tengeri) tekercsek szerint, nem változott az elúlt két évezred alatt.
A-Nag-Hammadi-gnosztikus-evangeliumok tekercsei szerint viszont igen.
E tekercsekkel foglalkozó írások száma hatalmas, de az utóbbiak közül sokan állítják, hogy a 325-ös niceai, és a 451-eskalcedoni zsinat idején változtatta meg a vallási köntössel álcázott világi uralkodóosztály. Az Õ hatalmi törekvéseinek voltak útjában a Bibliában leírtak. Némelyek szerint Jézus beszédeinek csak töredékét hagyták meg. A hívõk közül sokan még is úgy gondolják, hogy bármi féle rontó szándék ellenére, a teremtõnek hatalmában állt, hogy benne maradjon mind az, amit Õ fontosnak tart.
Flame 2009 máj. 06. - 18:52:58
Szertintem ez is lehet egy lehetõség. Nem azt mutatja Dan Brown, hogy így történt. A történelemben megannyi kérdés van, hogy csupán a találgatás marad a bizonyítékok által, ami hátra maradt. Valaki a Biblia szavainak hisz, valaki Dan Brown-nak, valaki az aluljáróban szónoklónak vagy éppen a falu papjának. Nem lenézni kell ezeket a kutatásokat, hanem elfogadni, hogy akár ez is lehet. Szerintem.
1/10
kandy 2009 máj. 06. - 10:55:12 1/10
Tényleg ....!
Csak sorban kell olvasni:
Leonardo da Vinci, Isaac Newton, (esetleg Einstein),
Dan Brown ....
A többi magáért beszél !
Az egész hiteles (?!) ószövetségi biblia ...
zsuzscsina39 2009 máj. 06. - 10:33:49
Én azt hiszem, hogy a Bibliában foglaltak már annyiszor lettek átírva, mint egy népmese.Elkezdte valaki, a következõ hozzátette a maga verzióját és tovább. Számtalan nyelvre le is lett fordítva, ahány fordító, annyi fordítás...
A közeli múltunkról nincsenek tiszta képek, mindenki más szemszögbõl látja az embereket és a tetteket. Az emberek és tetteik hiteltelenek a mában is, nem hogy a több ezer éve történtek. És ha házas volt Jézus Mária Magdolnával, akkor mi van. És ha családos ember volt, akkor mi van. Az életben az egyik legtermészetesebb, ha az embernek társa van. Ha gyermeke van az meg csodálatos. Mért ne lehetett volna nekik is. Ha megdöl egy évezredes feltételezés, akkor mi van. A tisztánlátás hasznos dolog, a vallás -legyen bármilyen is - pedig nagy mester az emberek megvezetésében. Végig lehetne vizsgálni a bibliában foglaltakat - amennyire lehet - de azt hiszem, sok emberrõl, eseményrõl kiderülhetne, hogy lehet nem is úgy történt, ahogy megíródott. És ha mégis arra a következtetésre jutnak -persze alapos tanulmányozás után- hogy nem volt házas, és gyermeke sem volt? Akkor mi van. Vagy ha csak barátok voltak Jézus és Mária Magdolna? Akkor mi van?
Én nem vagyok megkeresztelve. Nem azért hiszek bárkiben és bármiben, mert mások belém kényszerítették, hanem mert meggyõzõdésem. Az egyházak és egyesek elég nagy tömegekkel hitetnek el olyan tetteket, történéseket, amelyek valódiságáról talán õk sincsenek meggyõzödve.
1/10
kornyezet 2009 ápr. 01. - 10:11:04 1/10
Mindenekelõtt Jézusnak volt igaza, és inkább Õra hallgatok.
pozsizsuzsi 2009 ápr. 01. - 08:39:46
Akkor szomorkodj. Részemrõl nem fogok reagálni többet a sületlenségeidre, igaza volt Heathcliffnek.
1/10
kornyezet 2009 ápr. 01. - 07:35:44 1/10 Előzmény pozsizsuzsi
Én fárasztalak? Szomorú 50 valahány évesen így látni a világot.
offtopic
pozsizsuzsi 2009 márc. 31. - 14:04:23
Ne fárassz már, akkora logikai bukfenc van a válaszodban, mint ide Lajosmizse.
De én nem akarok senki hitével foglalkozni ismétlem utoljára, egészen addig, amíg mondjuk nem kezdi azt hinni, hogy áldozni is kell az istenének, lehetõleg a mások bõrére.
1/10
kornyezet 2009 márc. 31. - 13:42:38 1/10 Előzmény pozsizsuzsi
Persze, mert az ördög is tud bizonyítani, de az olyan nem áll meg Isten elõtt.
pozsizsuzsi 2009 márc. 31. - 12:18:18
Szép. Lénárd megtapasztalta a reinkarnációt, téged személyesen meggyõzött isten, én viszont abban hiszek, hogy a hit magánügy.
1/10
kornyezet 2009 márc. 31. - 10:07:23 1/10 Előzmény pozsizsuzsi
Isten gyõzött meg.
pozsizsuzsi 2009 márc. 30. - 13:31:17
Na cs*zmeg, ezzel az entrópiával nálam nagyon megfoghatatlan talajra keveredtünk...
offtopic
meszag 2009 márc. 30. - 13:20:55
Magam részérõl maradok az egyszerû tényeknél, az energia minimumra törekvés, az entrópia növekedés mellett. Pedig, láttam, amit láttam. :)
offtopic
pozsizsuzsi 2009 márc. 30. - 13:15:15
És ki gyõzött meg pro vagy kontra?
Nem kéne beleszólni mások hitéletébe.
1/10
kornyezet 2009 márc. 30. - 13:03:50 1/10 Előzmény P.Lénárd
Kedves P.Lénárd!

Egy idõben engem is nagyon foglalkoztatott a reinkarnáció, de hála Istennek ma már tudom, hogy badarság.

Kívánom, hogy ébredj te is fel és ne engedd, hogy játszodjon veled az ördög. Jézus segít!:)
10/10
P.Lénárd 2008 dec. 26. - 14:19:34 10/10 Előzmény Amethyst
Nagy igazságot írtál le az elsõ bekezdésedben! Az "5 miatyánk"-os sztoritól már gyermekkorom óta "kinyílik a bicska a zsebemben"! Ezért is állok távol attól a római katolikus hittõl, amelyre csecsemõ koromban - tudtom és akaratom ellenére - megkereszteltek!
Hiszek viszont - tanulmányaim és tapasztalataim alapján - a reinkarnációban, ami eredetileg a Bibliának is része volt!!! De ez a fontos tény a "Kinek az érdeke?" alapján kikerült onnan!!!
A logikus gondolkodás alapján valószínûbb, hogy mindig jóságosabbnak és erkölcsösebbnek kell lennünk ahhoz, hogy eljussunk karmikus utunk végére. Eljussunk az isteni tisztaságig, amikor már utolsó földi életünket is befejezve, lelkünk végleg megszabadul a földi élet rabságától, kínjaitól. Ekkor érkezünk célunkhoz: Isten mellé, az Ö Országába!
Van, akinek 10 élet szenvedése szükségeltetik ehhez. Van akinek 5000 élet is kevés hozzá. Mindenesetre elõrébb jutni itt "5 miatyánk"-kal nem lehet! A végelszámolásnál az összes életünk minden cselekedetével el kell számolnunk!
Amethyst 2008 jún. 19. - 21:25:35
A hit és az egyház nem egy és ugyan az. Én hihetek úgy is, hogy az egyház dogmatikus tanitásait nem fogadom el. Én hihetek ugy is, hogy nem egy másik ember közvetítésére legyen szükségem. És ha egy ember a hét öt napján galádul viselkedik és vasárnap bemegy a templomba és a pap azt mondja, jól van fiam, 5 miatyánk és minden rendben, akkor ez nekem nincsen így rendben.
A könyv szerintem nem akarja a katolikus egyházat ledönteni, egyszerüen nyitott kérdésekre ad egy lehetséges választ. Ugyan is nagyon is valóságos kérdéseket feszeget. DE az is igaz, hogy ezer év távlatából egyszerûen nem lehet igazságot kinyilvánítani. Ki így- ki ugy gondolja, fogadja el a lehetséges választ. Azt azért ne felejtsük el, hogy a Biblia is történetek gyüjteménye, amit vagy 2-3 szor annyi történetbõl válogattak ki.
doktor faragó a doktor 2008 jún. 19. - 12:42:18
Azt, hogy mennyire vagyunk jóságosak vagy gonoszak, nem befolyásolja az, hogy hiszünk-e Jézusban, Allahban vagy Zeuszban....
Összes hozzászólás