Az angol filmtörténet egyik legsajátságosabb ötletét valósította meg a forgatókönyvíró-producer Don Boyd: neves filmkészítőknek ajánlotta föl, hogy operarészleteket akár korhűen, akár aktualizálva vigyenek filmre színes, vagy fekete-fehér megjelenítésben. Meghökkentő, helyenként lenyűgöző lett az eredmény: Verdi, Lully, Rameau, Wagner, Puccini, Charpentier, Leoncavallo operáiból az emberi érzések, szerelmek és árulások, hőstettek és aljasságok régi és mai korban játszódó, fantasztikus összképe keveredett ki. A különös feladat kihívás volt a rendezőknek és a színészeknek. A film kihívás lesz a nézőknek is...
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
A tíz rendezõ és operaária:
Nicolas Roeg (Giuseppe Verdi: Un ballo in maschera)
Charles Sturridge (Giuseppe Verdi: La virgine degli angeli (La forza del destino))
Jean-Luc Godard (Jean-Baptiste Lully: Armide)
Julien Temple (Giuseppe Verdi: Rigoletto)
Bruce Beresford (Erich Wolfgang Korngold: Die tote Stadt (Glück, das mir verblieb))
Robert Altman (Jean-Philippe Rameau: Les Boréades (Suite des Vents; Nuit redoutable, lieu désolé; Jouissons, jouissons, jouissons de nos beaux ans))
Franc Roddam (Richard Wagner: Liebestod (Tristan und Isolde))
Ken Russell (Giacomo Puccini: Nessun dorma (Turandot))
Derek Jarman (Gustave Charpentier: Depuis le jour (Louise))
Bill Bryden (Ruggero Leoncavallo: I pagliacci (Vesti la giubba))
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások