Kádár János nyugdíjba megy

magyar dokumentumfilm, 45 perc, 2001

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?
1972-ben Kádár János, az MSZMP első titkára nyugdíjazását kérte a Központi Bizottságtól. A nyugdíjazásra végül nem került sor, de vajon mi lehetett az ügy hátterében?

Stáblista

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
tibor73 2007 jún. 12. - 22:32:33 Előzmény smasszer
Nagyon egyszerû. A módszer most is ua., csak az elõjele más, most nem vöröscsillag. A lényeg: a kisembert most is hülyének nézik. Nem szemináriumokkal hülyítik, hanem a médiával, reklámmal. A proliból fogyasztó prolit csinálnak. A teremtõ emberbõl fogyasztó lesz, lett.
Azért szidom õket, mert 90 elõtt az ellenkezõjét tartották fontosnak: világ proletárjai, egyesüljetek. Ekkora "hõingást" ép erkölcsõ ember nem bír ki sem a bal- sem a jobb oldalon.
Egyébként nem úgy gondolkodom soha, hogy nektek, nekem, nekik, stb., hanem NEKÜNK, mindannyiunknak.
smasszer 2007 jún. 04. - 20:09:12 Előzmény tibor73
Igazad van, és mindazoknak igazuk van akik elítélik a Kádár korszakot... de akkor megkérdezhetem, hogy miért szidjátok a napjaink politikáját - ha ezt, a Kádárhoz képest jobbnak tartjátok... ??!!

Jah! ezek szerint Nektek semmi sem tetszik... sem a múlt, sem a jelen. Örök lázadók vagytok, akik mindenkit hibáztattok azért, mert az életben nem jutottatok semmire.

Ezek szerint én boldog emberke vagyok... :)
tibor73 2007 máj. 14. - 06:08:14
Gladiátor, egyetérek a Te véleményeddel is. Tegnap néztem az A la Carte c. mûsort az egyesen. Most láttam elõször. Megdöbbentõ, hogy a vitatakozók zöme nem fedezi fel, hogy ebben az országban az az alap-baj, hogy ua-zok a politikusok, elvileg, most saját ellenségeik lettek, hisz 89 elõtt még ezt énekelték: "...a múltat végképp eltörölni, rabszolga had indulj velünk...Bár, ha belegondolunk, ezt tették, csak mi maradtunk rabszolgák. Az érdekes az, hogy most is ezt éneklik a kongresszusaikon.
Jaj, de nagy szarban vagyunk, és nem csak anyagilag!
gladiátor1 2007 máj. 13. - 14:50:46 Előzmény smasszer
Addig fogjuk rá vagy rájuk, amíg kedvünk tartja!!! Megfizettük az árát a kényelmüknek, arroganciájuknak, pofátlanságuknak. Nincs még egy ország, ahol büntetlenül ennyi kárt lehet okozni egy népnek! Nekem egyetlen kormány se emeljen magának munkabért (nemhogy 100 de még 10 %-kal sem!) meg ne merészeljen ennyit költeni autópark meg laptop cserékre meg kormányzati negyedre a mi pénzünkbõl, ránk meg már nem tudják, mit rakjanak, hogy ne omoljon össze minden! Én a jólétbõl kölcsönökbõl nem kérek de a felelõsségre vonást mindenképpen elvárom!
tibor73 2007 máj. 13. - 12:13:15
Szia Emeseálma!
Veled értek egyet. A Kádár-kor rajongók elfelejtenek néhány dolgot. Az a viszonylagos biztonság azért volt, mert kölcsönbõl élt az ország, mint ezt utóbb megtudtuk. És ez a kölcsön, mikor tarthatatlanná vált, gondoltak egyet és rendszert váltottak, maguknak. Ami most van, az is abból a fészekaljból való. A módszer ua.: felvenni a kölcsönt, és a propaganda eszközével elhitetni a jónéppel, hogy jó nekünk a teszkógazdaságos élet.

Hogy sok diplomás nem tud elhelyezkedni. A felsõoktatás egy diplomagyár. Olyan emberek is diplomához jutnak, akiknek érettségit sem nagyon adnék. A múlt rendszerben egy munkás mûveltebb volt, mint most sok diplomás. Természetesen, vannak jó tapasztalataim is. Hiszek a tehetségben és vannak ilyenek.
smasszer 2007 ápr. 05. - 06:17:48 Előzmény Emeseálma
Szia Emeseálma!
Kicsit megkésve, de megkérdem, ma 2007-ben aki elvégzi a jogi egyetemet -mint a nagyapád tette annó- az mind a végzettsége szerint tud elhelyezkedni???!!!
Ugye, hogy nem. És azt hiszem ezt Te is nagyon jól tudod.
Én akkor is tartom a lentebb írt véleményemet, hogy jobb világ volt akkor - mint most. Pedig apám házába beköltöztettek lakót; elvették a mûvelt szõllõjét, a hozzá tartozó kétszintes présházzal...
De a nagyapád diplomával gyárban dolgozott, ...ma mit csinálnak a diplomával rendelkezõk? Járják a munkaügyi központokat és szerintem örülnek, hogy felveszik õket valahova, és szolgálhatják urukat...
2005 nyarán találkoztam olyan fiatalemberrel, aki diplomával az autópályán terítette az aszfaltot, mert ott többet fizettek neki. És a nagyapádnak ugye nem kellett 100-200 kilométert ingáznia a lakás és a gyár között? De a mai emberek százezrei erre kényszerülnek.
Ma is élnek olyan emberek akik figyelik a másikat, és súgnak is róla szépen.
Vagy talán tévedek?!
:-)
Kimber 2007 márc. 26. - 20:15:46
Igazad van. Mondhattam volna a XIX. sz. -i Angliát is.
boozoo 2007 márc. 25. - 18:51:41
Remélem azért te is érzed, hogy ez a hasonlat baromság.
Kimber 2007 márc. 25. - 16:02:45 Előzmény smasszer
"Most, vannak rabszolgatartók és azoknak rabszolgái. :)"

Magyarországon jelenleg rabszolgatartó társadalom leledzik.
Annyi a különbség az ókorhoz képest, hogy nem ennivalót és szállást adnak, hanem fizetésnek csúfolt pénzzel próbálják életben tartani az embereket, több kevesebb sikerrel.
Szégyen és gyalázat, ami ebben az országban folyik.
Kimber 2007 márc. 25. - 15:56:34 Előzmény Emeseálma
Miért, most jobb a helyzet? Szerintem még rosszabb, mint akkor volt(
Összes hozzászólás