A brit művészeti kritikus, Waldemar Januszczak felkeresi a világ leglátványosabb szobrászati leleteinek lelőhelyeit, köztük Nigériát, a Húsvét szigetet és Litvániát, ahol meglátogat egy szoborparkot, amelyben a szovjet korszakban készült alkotások találhatók. Felkeresi korunk néhány nagy tiszteletnek örvendő művészét, például Antony Gormley-t, Marc Quinnt, James Turrellt és a Chapman-fivéreket. Januszczak három epikus utazása során a szobrászat segítségével fedezi fel a szexhez, a hatalomhoz és a kozmoszhoz való viszonyulást, hogy bemutassa, miért vált és miért marad továbbra is a szobrászat a különböző kultúrák legfontosabb kifejező eszköze.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
Ford Mustang
2011 szept. 14. - 19:55:56
A szobrászat bármely három dimenziós mûvészi kifejezés. A szobrászat elsõdlegesen a térrel áll összefüggésben: kitölti, viszonyul hozzá és hatással van az érzékelésére.
A fogalom egyúttal mûvészi alaptevékenységet is jelöl: egy tárgy fizikai vagy jelentésbeli jellemzõjének megváltoztatását, úgy mint hely, forma, méret, tömeg, szín, szerkezet, hõmérséklet, illat, környezeti viszony, összetétel, összefüggés. Sok kortárs szobor az elrendezéssel, határvonalakkal vagy egyszerûen az elnevezésével közvetíti jelentését. Egy szoborként definiált tárgy létrejöhet emberi kéz hatására vagy természetes úton.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások