A világ egyik csodájaként is számon tartott piramisok építésének egyik legnépszerűbb teóriája a faszánokon szállított kövek elmélete. Eszerint felvizezték a szánok előtt a homokot, hogy a hatalmas kőtömbök súlya alatt ne süllyedjen be a talaj. Más feltételezések szerint farudakat erősítettek a több tonnás elemekre, ezzel tizenkétszögeket alkotva könnyen görgethetővé váltak.
Jean-Pierre Houdin francia építésznek más elképzelése volt a monstrumok születéséről. Szerinte a többszázezres munkaerő helyett mindössze 4000 munkás dolgozhatott - precíz mérnöki irányítás alatt. Az építkezés első fázisában hagyományos rámpát használtak, majd, amikor a piramis teljes tömegének háromnegyedét már beépítették, a rámpa köveinek felhasználásával egy belső spirális alagúton, fasíneken 8-10 ember csúsztatta fel egyesével a nehéz köveket.
Dr. Maureen Clemmons egy teljesen új elmélettel áll elő: szerinte mivel az egyiptomiak hajós nemzetként amúgy is jól ismerték a szélenergia adta lehetőségeket, vitorlákat alkalmaztak az óriási kőtömbök felemeléséhez és az obeliszkek felállításához. A kutatócsapat kamerák előtt teszi próbára, hogy az ókori építészek valóban felhasználhatták-e a természet erejét a gúlák felépítéséhez.
Hozzászólások