Isztambuli menyasszony

Bakancslistához adom
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott török drámasorozat, III / 17. rész, 55 perc

Értékelés:

64 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Ipek megjelenik Faruk munkahelyén, ahol a férfi megtudja, hogy Okan munkát ajánlott a sógornőjének. A nő kihasználja az alkalmat, és odaadja a DNS teszt eredményét. Dilara és Adem válóperének, és ezzel a házasságának is vége. Günes magának is nehezen ismeri be, de miután a férfival töltötte az éjszakát, várja, hogy Adem felhívja. Esma gyanakodni kezd, hogy a fiai megtudtak valamit Ülfet gyanújáról.

Évadok:

Stáblista:

Szereplők

Faruk Boran
Süreyya Boran
Esma Boran
Galip Selimer
Fikret Boran
Mustafa/Mustafa (as Ahmet Sabri Özmener)

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
Walder 2022 febr. 19. - 22:57:04 Előzmény Gulyás Katalin
"Abban egyetértek Kotarbinskivel, hogy Esma asszony hatalma már-már vicces. Sose láttam még anyós felé ilyen szeretetet, mint amit itt Süreyya mutat. (érez?)"

Süreyya Esma iránti szeretetének semmi köze nem volt az anyós hatalmi törekvéseihez. Süreyya nem megtört, nem beadta a derekát, hanem őszintén megszerette őt. Hihetetlen? Egyáltalán nem. Az évek során nyilván közelebbről megismerték egymást. A kölcsönös rideg elutasítást a másik megismerése, motivációinak megértése követte. Süreyya rájött, hogy a keményszívű anyós egy felvett szerep, s mikor megismerte Esma történetét, tudta, hogy ő is tud segíteni a régi sebek begyógyításában. A Garip-szerelem reneszánszában Süreyya lett Esma elsőszámú segítője. Esma is kénytelen volt rájönni arra, hogy Süreyya nem a szolgálólány által megjósolt, sötét kígyó, aki veszélyt jelent a családjára.
Süreyya gyökértelenségére, az elfojtott emlékekre későn eszmélt rá. Ő mindig egy családot keresett. A Boranokban megtalálta. S miután végre megnyílt előtte hosszú idő után Esma szíve is, az idős asszony az anya szerepét is be tudta tölteni Süreyya szívében. Süreyya érzelmei Esma felé teljesen őszinték voltak.
Walder 2022 febr. 19. - 22:41:50
Szerintem itt egy kicsit ez túl lett gondolva. Ez sokkal inkább lélektani, semmint emberi jogi kérdés. Hogy Esma Boran zsarnok lett volna semmiképp sem jogi kategória. Mitől életszerűtlen, nem értem.
Adott egy négyszáz éves múltra visszatekintő család, akinek feje igyekszik az előző nemzedékektől öröklött hagyományokat átadni. Mégha Bursa maga is többmilliós nagyváros, a kozmopolita Sztambulhoz képest "vidék", ahol a hagyományok jobban élnek. De még itt sem végletesen jelenik ez meg.
Igen. Esma Boran erős kézzel igyekezett egyben tartani a családját. Igen, családfői szerepét igyekezett kiteljesíteni azzal, hogy mások életébe beleszólt. De hol volt arra példa, hogy a személyi szabadságjogok sérültek volna? Hol korlátozta fiai mozgási szabadságát? Megtiltotta Mutatnak, hogy Londonba költözzön? Korlátozta Faruk és Fikret mozgási szabadságát? Bezárta talán menyeit a villába, hogy ne tudják a fiatalok életét élni? Én ilyet nem láttam. Ezek az ukázok, családon belüli csörték egyszer sem lepték át a jog határait.
A másik, amiért szerettem ezt a sorozatot, hogy több szereplő is hihetetlen utat járt be. Többen a poklot is megjárták, s még onnan is fel tudtak állni, s tudtak épülni, erősödni, nemesedni. Talán a legcsodálatosabb átváltozás Ademé. Hihetetlen? Szerintem nem. Rengeteg harcot kellett érte megvívnia. Sokat változott Ipek is, aki az elkényeztetett és törtető lányból gondoskodó anya és igazi társ, feleség lett. Változott Sureyya is. Az örök lázadóból az első fiú feleségeként az egész családért felelősséget vállaló asszony lett. De változott Esma is. Egész életében viselte a fiatalkorában hozott döntés következményeit, az eldobott szerelem miatti büntetését, a szerelem nélküli házasság és előtte a szülői szigor őt is megedzette, keménnyé tette. Neki is meg kellett tanulnia, hogy mindenki önmaga boldogságáért felel.
A végére szépen elvarrták a szálakat. Béke szállta meg a bursai házat, s ez a sorozat igazán pozitív üzenete szemben a korábbi török sorozatok brutális fináléival.
Kotarbinski 2022 febr. 14. - 08:36:25 Előzmény Gulyás Katalin
Kedves Katalin! Örülök, hogy hozzám hasonlóan értékeli/értékeled a sorozatot. Szinte mindenben egyet tudok érteni. --- A jelek szerint a törökök szeretik túljátszani a dolgokat. Erre talán a legjobb példa a "Végtelen szerelem", amit én "végtelen sorozat"-nak neveztem el. Kb. a felénél untam meg azt, hogy Emir különböző módszerekkel tesz keresztbe a szerelmes párnak, amit persze az utóbbiak mindig kivédtek. Nem értem, miért van erre szükség. Talán így több pénzt hoz majd a konyhára akkor, amikor szerte a világban eladják. Más okot tényleg nem látok, de az biztos, hogy ez a sorozat rovására megy. ---- Jaz beszélgetése a pszichológus nővel csak Süreyya álmában jelenik meg, aminek nyomán visszautasítja Esma asszony azon kérelmét, hogy ölje meg őt. Valós alapja természetesen nincs.
Gulyás Katalin 2022 febr. 12. - 20:52:39
Abban egyetértek Kotarbinskivel, hogy Esma asszony hatalma már-már vicces. Sose láttam még anyós felé ilyen szeretetet, mint amit itt Süreyya mutat. (érez?) Elképesztő, hogy felnőtt emberek így tudnak élni - ilyen kötöttségben, a család kötelékében. Vannak számunkra túlzó dolgok itt. Azt hiszem, mint török dizi (jól írom?, nincs pont olyan ékezetem a billentyűzeten) próbál egy értékrendet közvetíteni. A törökök általában a család és összetartás fontosságát hangsúlyozzák, a vak is látja, hogy itt is a Család egységének fenntartása a fő motívum. A család feje a matrona, a szultán Esma - megjegyzem, számomra ellenszenves a színésznő, de a karakter nem biztos, hogy olyanra lett írva,csak a színésznő gesztusait ki nem állhatom... Ez egyéni szoc problémám... Én csodálkozva nézem, hogy mert beleszólni a fiai dolgába, stb. Van még ma ilyen? Vagy a rendező visszasírja a régi szép világot? * Amúgy nagyon szép a fényképezése, a zenéje és általában a gondolatok nem rosszak benne. Kifejezetten jók voltak az ülések a pszichológusnál. Pár dolgon még el is gondolkodtam, hogy én hogy csinálnám, akár tanácsot is adott. Szóval, jó ez a sorozat. A tipikus török handabandázás, ami pl a Sorsok útvesztőjében van, itt már jóval kevesebb. Ez elegáns, gusztusos, egész világon elfogadható, nagyon európaira vett stílus. Egy nő rendezte. Már csak arra lennék kíváncsi ,hogy a végén a felnőtt Jaz igazat mondott, hogy az anyja megölte a nagyanyját? Vagy ez csak egy rossz álom volt?
p1964 2022 febr. 12. - 17:25:15 Előzmény Kotarbinski
igen, de sajnos annak ellenére hogy többen itt azt írták, hogy manapság ilyen nincs, hát sajnos van, és nem csak "gazdagéknál"... (személyesen is ismertem ilyet)
Kotarbinski 2022 febr. 12. - 12:13:43 Előzmény p1964
A lényegen nem változtat: az egyéni szabadságjogokat durván megsértette a zsarnok anya. Pont.
p1964 2022 febr. 11. - 18:26:00 Előzmény 910227
sajnos ez sok sorozatnál van, csak szimpla elírás...
p1964 2022 febr. 11. - 18:24:54 Előzmény Kotarbinski
na ez érdekes, mert a sok intrika, veszekedés, ármánykodás, ami szinte minden ilyen sorozatban benne van , volt, számomra nagy csalódás, kiábrándultságot hozott a török sorozat (ma már "volt") rajongóként, amin sokszor elmélkedtem, hogy tényleg ilyen a török társadalom?
p1964 2022 febr. 11. - 18:19:23 Előzmény Magenta99
a vontatott időhúzásos dolog sajnos elég sok török sorozatnál meg van... húzzák mint a rétest, aztán egyszer csak hirtelen véget ér, sokszor úgy, hogy pont akkor még Érzed, hogy na ide még kellett volna valami...
p1964 2022 febr. 11. - 18:17:25 Előzmény Kotarbinski
de ez valóságos események alapján készült, így a nagy része igazi, még ha minimálisan tűzdelve némi kitalált dologgal, de amire te gondolsz az egy család valós története
Kotarbinski 2022 febr. 11. - 08:10:16 Előzmény abkorovics
Bárhogyan is nézzük, egy dolog egészen biztos: a sorozatból az derül ki, hogy egy családon belül is megtörténhet az egyéni szabadságjogok megsértése és semmibe vétele. Merthogy ez történt. Ennek pedig igencsak rossz üzenete van a társadalom egészére vetítve. --- Egészen más volt a helyzet pl. a "Szulejmán" című sorozattal, mert ott TUDTUK azt, hogy mikor és kikkel történt meg a filmbeli cselekmény. De a mai korban egy majdnem szulejmáni időszakhoz fogható elnyomás nem jöhet szóba. Még szerencse, hogy az, amit láttunk, csak a képzelet szülötte, még ha volt/lehetett is némi valós alapja.
abkorovics 2022 febr. 10. - 10:21:59 Előzmény Magenta99
A sorozat ugyan most készült, de a téma az ősi előkelő nagy családokról szól szerintem.
Magenta99 2022 febr. 08. - 09:44:05 Előzmény abkorovics
Lehet, hogy 50 évvel ezelőtt még lehetett uralni egy családot, ma próbálná meg ezt az anyai nagyanyád. Viszont ez a sorozat nem 50 évvel ezelőtt, hanem most játszódik.
Magenta99 2022 febr. 08. - 09:42:02 Előzmény kiseva55@freemail.hu
Én meg neked mondok ellent. Szerintem is szörnyen vontatott történet, tele felesleges időhúzásokkal és képtelen eseményekkel.
Nem kell ennyire beleállni másba, ha neked tetszik, akkor írd azt, hogy neked tetszik, de hagyd az ilyen kinyilatkoztatásokat, hogy "ritka jó sorozat". Számodra az, másnak meg nem tetszik. Ennyi...
Kotarbinski 2022 febr. 07. - 14:49:06 Előzmény evabloch
Nem tudjuk viszont azt, hogy melyik része az igaz történet, és melyik része kitaláció. Csak egy példa! Muratnak azért kellett Londonba költöznie, mert az őt alakító színész a sorozat befejezése előtt felmondott a producernek, mert közben egy másik sorozatban kapott főszerepet. Ezt nyilván nem lehetett a "valós" történethez igazítani, vagyis ez a része csupán kitaláció.
10/10
evabloch 2022 febr. 07. - 13:18:53 10/10 Előzmény Kotarbinski
Ez a véleményed szerint "általuk kitalált történet" egy igaz történet alapján íródott, mint ahogy ezt minden egyes rész elején bemondják!
Kotarbinski 2022 febr. 04. - 08:16:30 Előzmény kiseva55@freemail.hu
Tiszteletben tartom a véleményedet. Magyar sorozatot pedig most nem nézek, elég volt a Bátrak földje című mese.
Kotarbinski 2022 febr. 04. - 08:13:48 Előzmény abkorovics
Mikor is? 40, vagy 50 évvel ezelőtt? AKKOR még ez elment, de MA már nem. --- Egyébként áttanulmányoztam a török alkotmányt, igaz, csak angol nyelven lehetett elérni. Nos, ebben ugyanazok a szabadságjogok adottak, mint a Lisszaboni Szerződésben, ami természetes, hiszen Törökország az Unió tagja akart lenni. Ez persze azt is jelenti, hogy egyetlen ember sem, így Esma asszony sem uralkodhat a másik ember felett, még ha az utóbbi éppen a gyermeke, vagy a gyermekének a jövendőbelije, esetleg már a felesége. A törökök most egyszerűen túl tolták a dolgot, és olyan történést mutattak be, ami MA Törökországban nem létezhet. Vagy ha mégis, akkor buta az az ember, aki ezt elviseli. Én biztos, hogy amikor nagykorúvá váltam volna, akkor örök életre elhagyom a családi villát. Az az ember, aki képes lelkileg és az életében is alávetni magát egy ilyen embernek, nem szuverén, nincs önálló emberi tartása és szükségszerűen alattvaló típusú emberré válik. Az ilyen egyén jó a parancsok végrehajtójának, de nem önálló koncepcióval rendelkező és távlatokban gondolkodó embernek. A sorozat ebben is tévedett, mert a fiukat jó vállalkozókként mutatta be. A szuverenitás ugyanis a gyermek ontogenetikus fejlődése során alakul ki, amit viszont Esma asszony nem engedett megvalósulni. Az csak nagyon ritkán fordulhat elő, ha egyáltalán előfordul, hogy hipp-hopp szuverén egyénné válok és vannak önálló gondolataim.
kiseva55@freemail.hu 2022 febr. 04. - 08:08:46 Előzmény Kotarbinski
Nem értek egyet veled, Igenis a sorozat nagyon jó volt. Ritka ilyen jó sorozatot találni. Talán a Keresztanyu című magyar sorozat jobb ?? Mert szerintem az egy nagy nulla .
abkorovics 2022 febr. 02. - 10:12:01
Ellent kell.hogy mondjak. Hetvenen felül vagyok. Az én anyai nagyanyám hasonlóan uralta a családot.
Összes hozzászólás