Bátrak földje

12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar filmsorozat, I / 73. rész, 43 perc

Értékelés:

208 szavazatból
Szerinted?
Vetítések:
11:00, hétfő (december 16.)
Sorozat Klub

19:55, hétfő (december 16.)
Sorozat Klub

20:50, hétfő (december 16.)
Sorozat Klub

A műsor ismertetése: Kalamár Tamás vadonatúj napi telenovellája egy szerelmi négyszögről szól: egy bárókisasszony, egy hű szolgálólány, és két rivális férfi küzdelméről az igaz szerelemért. A romantikus történet 1865-ben játszódik, amikor a rang és a származás ereje még legyőzhetetlennek tűnt. Ám a szívnek már akkor sem lehetett parancsolni, így a Bátrak földje szereplői a hazugságok, az intrikák, de még akár életek kockáztatása árán is készek mindent megtenni a boldogságért, a sikerért és a happy end-ért. A Bátrak földje vállaltan nagy érzelmeken, és a kornak megfelelő, kiélezett élethelyzeteken alapszik, de a történetmesélési és képi megvalósítása nagyon is mai. A korhű környezetben, teljes egészében valódi helyszíneken forgatott sorozat, csodás jelmezeivel és hangulatával csábít mindenkit egy regényes kalandozásra.

Évadok:

Stáblista

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
9/10
Margo Hriczu máj. 28. 10:49:09 9/10
A hibái ellenére szerintem nézhető sorozat volt. Bár szakmai -pl. szőlészet szakmai része tényleg vitatható, vagy 1860 években nem volt korhű kifejezés, a "krimi"! fAbban az időszakban élő, főleg egy cigányasszony szájából igencsak feltünő volt, ahogy az1. évad, 61 részében elhangzott a grófné titkolt terhességével kapcsolatban..Látszólag apróság, de ilyen banánhéjra figyelni kellene.
Rainwalker 2023 máj. 04. - 16:41:02
Alzácska még főszerepet kepott itt?.... Hát nincs tele mindenki vele?...
guess.who 2020 máj. 03. - 10:51:35 Előzmény napraforgó
"Ha az alkotók pozitiv hősnek akarták feltüntetni, akkor néhány pozitiv tulajdonsággal kellett volna felruházni."
Gondolom, ez akart lenni a huncut mosoly, meg a "jajj, haza kell szöknöm az istállóból, mert otthon sok a munka, de inkább még heverészek pár napot" is. :)

A szőlőművelésről azért a bemutatott szőlőt igazából művelőktől érdeklődhettek volna, biztosan bármelyik szívesen mesélt volna tök ingyen. :)

Az utolsó bekezdéseddel tökéletesen egyetértek - ugyanakkor hozzátenném: éppen az ilyen beszólásai miatt vagyok képtelen azt elfogadni, hogy az egyébként is elég öntörvényű, intelligens és felvilágosult Anna egy ilyen tuskóval boldog párkapcsolatban legyen. Sőt, egyáltalán: bármilyen kapcsolatban legyen hosszú távon. Ezért is írtam azt többször, hogy ez a 80. rész mintha csak egy utólag odatákolt marhaság lett volna, és a benne szereplők csak véletlenül néztek volna úgy ki, mint a másik 79 részben, hiszen jellemük, viselkedésük egyáltalán nem egyezik azokéval.
Volt a Csillagok háborúja sorozat készítőinek egy Holiday special című '78-as izéje (nem nevezném filmnek), amiben az eredeti szereplők az eredeti ruhákban, maszkokban, környezetben idétlenkedtek egy sort. Hivatalosan semmi köze persze az eredeti sorozathoz, mivel annyira alacsony színvonalú izé volt. Na, nekem ez jut eszembe erről a 80. BF-részről. :)
5/10
napraforgó 2020 máj. 02. - 11:18:40 5/10 Előzmény guess.who
Ez mind, mind irói és főként rendezői hiba. Ha az alkotók pozitiv hősnek akarták feltüntetni, akkor néhány pozitiv tulajdonsággal kellett volna felruházni.
Az, hogy a renddező nem ért a szőlőműveléshez, egy dolog, meg az is, hogy Kenderes Csaba nem tud, vagy nem szeret kapálni.
Én a figurát akkor tettem lapátra, amikor pökhendien megjegyezte, hogy neki akár bárókisasszony, akár királylány lesz a felsége, azért ő megmutatja, hogy ő hordja a nadrágot otthon.
Nagyon nem birom az ilyen pökhendi, himsoviniszta beszólásokat.
guess.who 2020 máj. 02. - 09:00:30 Előzmény napraforgó
Mondjuk Tomika a DÖ-ben a másik véglet volt: eljátszotta, hogy nem tud kapálni, de annyira bénán játszotta a nemtudást, hogy az teljesen hihetetlen volt.

A furcsaság, hogy Kenderes Csaba kecskeméti születésű, ott azért valamennyire elképzelhetőnek tartom, hogy volt a szüleinek földje (ha más nem, egy hétvégi telek), ahol akár kapálni is megtanulhatott volna. Mohai Tomika ugyan teljesen budapesti, de Veresegyházon nőtt fel, szóval az a furcsa helyzet, hogy valószínűbb, hogy ő tényleg fogott már korábban is kapát a kezébe és ezért játszotta el olyan bénán, hogy nem tudja használni. :)


Igazából nem tudom eldönteni, hogy mit akartak ezzel a Sándorral (mármint a karakterrel). Eleinte nyilván a rombolás és az ostobaság ellenére szimpatikus figurát képzeltek el, akibe a női nézők szerelmesek lehetnek, a férfiak meg azt gondolhatják, hogy kellene keresni egy hidat, amit álarcban felrobbantanak ők is.
Aztán elkezdődött ez a végtelen istállói döglés, amikor egy hónapig unta magát. Pedig hozathatott volna Katicával nádat és fonhatott volna dísztárgyakat belőle, esetleg festhetett volna vászonra stb. - ehelyett jól elvolt a naplopással, azaz sikerült bemutatni egy hőzöngő, agy nélküli, de cserébe lusta figurát. Az istállóból való kiszabadulása után pedig nem felfelé, csak lefelé haladtunk: egyre erőszakosabb lett Annával, egyre önzőbb mindenkivel, és egyre ostobábban és pofátlanabbul viselkedett a törvénnyel (azaz Imrével) szemben is. És mindezek után simán elnyer mindent - és mégis azt sugallják a készítők, hogy pozitív szereplőnek kellene tekintenünk? Az utolsó részben Imrének szánt "úgysem kaptál el" beszólás is valami csibészes, elnézhető kópéság akart lenni?
5/10
napraforgó 2020 máj. 01. - 07:25:46 5/10 Előzmény guess.who
Én nem értek a szőlőműveléshez, de nyilván igazad van. Épp ezért kellett volna jobban körüljárni a témát az alkotóknak, főleg, ha T. Sándort szimpatikusnak akarták beállitani a nézők előtt.
Valahogy biztos lehetett volna Sádort jó szőlősgazdagént bemutatni. Az egy dolog, hogy a szinész nem tud kapálni, no meg a rendező sem, de olyasmit pont nem kéne eröltetni, amiben mindketten gyengék.

Ha egy rendező ezt nem tudja, akkor mondassa el egy másik szereplővel, hogy ez a Sándor milyen ügyes. Ömlengjen Mihály arról, hogy milyen ügyes az ő fia, csak nem kell mutatni, hogy lássuk, hogy de pedig milyen ügyetlen.
guess.who 2020 ápr. 30. - 19:44:57 Előzmény napraforgó
"Senki nem mondta, hogy a semmiből kellett felépitenie egy gazdaságot. Nyilván megvolt már az a szőlő, csak nemesiteni kellett, megfelelően gondozni, meg ilyesmi."
Dede! Jákob a svejciről úgy nyilatkozott, hogy bort rendelt Torzsáéktól, majd az annyira ízlett neki, hogy kér egy embert is, aki csinál neki egy ugyanilyen szőlészetet/borászatot. (Akinek van saját bora, az nem fog országokkal odébbról vásárolni, pláne nem fogja dicsérgetni. :) )
(Tekintsünk el attól az apróságtól, hogy egy adott szőlő fekvése még mikrorégiós szinten is irtó sokat számít a későbbi bor szempontjából, és attól is, hogy Svejc éghajlata, terepviszonyai, talaja stb. közel sincsenek a magyarországiakhoz, azaz nem lehet "Torzsabort" csinálni úgy Svejcben, hogy átvisznek egy embert, ez így nettó hülyeség.)
Egyébként a szőlő "nemesítése" (bár nem tudom, hogy ugyanarra gondolunk-e) szintén nem egy tipikusan 1-2 éves folyamat. Rengeteg szőlőfajta van, amiket különböző trükkökkel keresztezgetnek, így próbálva meg kialakítani egy jobb tulajdonságokkal (pl. magasabb cukorfok, nagyobb bogyók, pirosabb hús, jobb hidegtűrés stb.) rendelkező új fajtát. Mivel az így összehozott magoncok pár évig még nem teremnek (és ha teremnek, akkor sem biztos, hogy sikeres volt a próbálkozás!), nem éppen kapkodós munka az ilyesmi. A már termő példányokból még szelektálgatni kell (hogy csak azok a próbálkozások legyenek továbbszaporítva, amik valóban sikeresen hozzák az elvárt tulajdonságokat), a szelektáltakat pedig megszaporítani annyira, hogy mennyiség legyen belőlük és néhány nemzedék. Egyrészt azért, hogy látni lehessen, hogy az új tulajdonságok mennyire maradnak meg stabilan a későbbi nemzedékeknél (bár a szőlőt dugványokkal, nem ivarosan szaporítjuk, azaz az anyatőről levagdosott dugványokból növő új példányok genetikailag pontosan ugyanolyanok lesznek, mint az anya), másrészt azért, hogy a belőlük készülő bor (ha már borszőlőről beszélünk) tulajdonságait is le lehessen ellenőrizni.
A másik lehetőség a véletlen fellépő, az eredeti fajták tulajdonságainál jobbakat mutató mutációk kiemelése és továbbszaporítása - de ez megint nem kifejezetten kapkodós munka, a folyamat lényegileg ugyanaz, mint a szándékos keresztezésnél: hosszú évek kellenek hozzá, rengeteg szőlőtőke, aprólékos és szisztematikus munka stb. Egyszóval nem árt, ha a nemesítgetni próbáló azért ért is ahhoz, amit csinál, mert ez abszolút nem "napszámos"-jellegű munka. Sándortól viszont a legegyszerűbb dolgokon (kis kapálás, kis metszés, kis "borfejtés") kívül nem igazán láttunk semmi komolyabbat.

"de ténylegesen attól még kapálhatott, hogy nem azt mutogatták állandóan."
Persze. De amikor kapálni láttuk, az annyira hihetetlenül béna volt, mintha életében akkor vett volna kapát először a kezébe. És a rendszeresen művelt szőlő porhanyós talajához elmegy csákányért?! Ne már!

"Ez szerintem rendezési hiba. "
Ebben egyetértünk. Meg a színész hibája, meg az íróké, hogy nem tudták hitelesen megírni, eljátszani és rendezni a hűdenagy szakembert. Mert azért a "jajj, de jó szag van a szőlőben, meg milyen szép a kilátás" egyáltalán nem tesz szőlész-borász szakemberré senkit. :)
5/10
napraforgó 2020 ápr. 30. - 10:30:40 5/10 Előzmény guess.who
teljességgel hihetetlen, hogy egy ilyen ember Svejcben felépít a semmiből egy szőlészetet és egy borászatot két év alatt, sőt: meg is gazdagszik belőle.

Senki nem mondta, hogy a semmiből kellett felépitenie egy gazdaságot. Nyilván megvolt már az a szőlő, csak nemesiteni kellett, megfelelően gondozni, meg ilyesmi.

Igaz, hogy mi Sándort jobbára csak henyélni láttuk, meg mást csinálni, nem dolgozni, de ténylegesen attól még kapálhatott, hogy nem azt mutogatták állandóan.
Persze, kicsit ügyesebb rendezéssel lehetett volna Sándort dolgos fiatalemberként is bemutatni és nem csak lébecoló naplopóként. Ez szerintem rendezési hiba.
guess.who 2020 ápr. 30. - 08:48:07 Előzmény napraforgó
Nem, úgy értettem, hogy már 12-14 évesen is a "dolgozó" kategóriába került falun egy fiúgyerek, legfeljebb nem bíztak még rá olyan nehéz munkát, mint egy felnőttre - éppen ezért volt fura, hogy ugye a báróékhoz is azért került Gyulánk, mert úgy érezte, hogy még "felnőttként" is gyereknek nézik, és bizonyítani akart.
Más kérdés, hogy (számomra nagyon furcsa módon) Sándorunkra ezzel ellentétben még felnőttként sem bíztak nehéz munkát, sőt: leginkább semmilyet. Csak "megkérte" az apja, hogy segítsen kapálni, aztán ha éppen hazament egész napra csákányért és elfelejtett visszamenni (vagy amikor elment a pincébe "lefejteni a bort", de eltévedt útközben), akkor sem lett belőle semmi - mintha egy felelőtlen kisgyerek lett volna a Sanyikácskaanyapicifia. Pedig még az sem lehet, hogy ő volt az egyetlen vagy a legkisebb (és ezért agyonajnározott) gyerek, hiszen felnőtt, egészséges, erős fiatalember volt - aztán mégis henyehuszárként tengette napjait. Az istállós egy hónap alatt talán 2-3 alkalommal előhozta ugyan, hogy "most már hazamegy segíteni, mert sok a munka", de annyira azért nem törte magát, és ha kimozdult az istállóból, akkor szinte kizárólag Annázni és lovazni ment.
Emiatt számomra teljességgel hihetetlen, hogy egy ilyen ember Svejcben felépít a semmiből egy szőlészetet és egy borászatot két év alatt, sőt: meg is gazdagszik belőle. Gyuláról ezt százszor inkább el tudnám képzelni, mert benne volt bizonyítási vágy (mint legkisebb gyerek), volt akarat, volt kurázsi, nem ijedt meg a munkától (pl. amikor lelépett délutánra a bárótól a szőlőjükbe kapálni)... Szóval ő sokkal inkább volt az apja fia - Sanyika meg afféle lelencgyerekként nagyon kilógott ebből a dolgos családból. :)
5/10
napraforgó 2020 ápr. 29. - 17:03:17 5/10
Te 12-14 évesnek nézed Gyulát? bizony jó 16 éves fiatalember volt ő már a kezdetekkor is Már nem gyerek, de még nem számitott felnőttnek sem.
Összes hozzászólás