Az aktuális rész ismertetője: Aba-Novák Vilmos a XX. század első felének vitathatatlanul máig egyik legproblematikusabb egyénisége. Művészete és kora értékelését, egy nagyívű pályakép felrajzolását az elmúlt évtized végéig gátolta a kultúrpolitika, az, amely az 1936-ban festett Szegedi Hősök Kapuja és az 1938-ra elkészült székesfehérvári Szent István-mauzóleum hatalmas muráliáit 1945-ben lemeszeltette, az 1937-es párizsi világkiállításon Grand Prix-t nyert, a francia-magyar kapcsolatok történetét feldolgozó hatalmas pannóját pedig feltekerve a székesfehérvári múzeum raktárába száműzte. A Klebelsberg Kunó kultuszminiszter és Gerevich Tibor művészettörténész nevéhez kötődő Római Magyar Akadémia ösztöndíjasaiból kinőtt, ún. római iskola legeredetibb egyéniségének korát és művészetét Supka Magdolna idézi fel.
Hozzászólások