Rettegés az égen / Emberi tényező

Terror in the Skies / Near Miss
angol dokumentumfilm sorozat

Értékelés:

12 szavazatból
Szerinted?

+ 1 kép

Értékelés:

12 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Amikor felszállunk egy repülőre, életünket teljes mértékben a pilótákra bízzuk - ők azonban egyre inkább a számítógépekre kénytelenek hagyatkozni, ráadásul olykor annyira túlterheltek, hogy repülés közben elalszanak... triviális hibákat vétenek... vagy egész egyszerűen elfelejtenek leszállni? Amióta szinte minden utas kezében kamera van, egyre több ilyen sokkoló esetről látni videókat - vajon miként lehetne megelőzni az ember és a számítógép diszharmóniájából fakadó baleseteket? Az epizódban a világ vezető kutatóközpontjaiba látogatunk válaszokat keresve.

A műsor ismertetése: Mi történik, ha elalszik a légiirányító munka közben? Vagy ha tízezer méteres magasságban pánikrohamot a pilóta? Vagy villám csap a repülőgépbe? Netán vadlúd csapódik a hajtóműbe? A sorozatában Brendan Walker repülőmérnök az utasszállító légijáratokra leselkedő emberi, műszaki és természeti eredetű veszélyeket illusztrálja sokkoló történetekkel és utasok által készített drámai videókkal.

Míg a tragikus kimenetelű légikatasztrófák szerencsére ritkák, az olyan esetek száma egyre nő, amikor csak a vakvéletlennek, vagy a személyzet egyik tagjának a lélekjelenlétének köszönhető a tragédia elmaradása. És ezeket a rémisztő és olykor meghökkentő malőröket egyre kevésbé lehet eltusolni, hisz minden pilótafülkében hangrögzítő berendezés működik, az utasok közül pedig egyre többen videokamerás mobiltelefont szorongatnak a kezükben.

A sorozatban szemtanúi lehetünk meghökkentő pilótahibáknak, valószínűtlen műszaki zavaroknak, apró mellényúlásoknak és hatalmas légköri viharoknak, melyek ez esetben az égieknek hála nem nyilvánultak halálosnak, de a következő alkalommal végzetesek lehetnek. Miért következtek be ezek az esetek, és miként lehet legközelebb elkerülni őket? Hogyan fordulhat elő, hogy egy pilótát annyira leköt a laptopja, hogy gépével 200 kilométerrel túlrepül a célállomáson? Miért jelentenek veszélyt a madarak a repülőgépekre? És miként lehetne megelőzni, hogy a következő nagy vulkánkitöréskor a sok hamu miatt a fél világ légiközlekedése megbénuljon? Nézzen utasok által készített meghökkentő amatőrfelvételeket, és keressen választ a repülésbiztonság legégetőbb kérdéseire Brendan Walker repülőmérnökkel.

Egyéb epizódok:

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
smasszer 2014 ápr. 23. - 07:18:37 10/10 Előzmény Director7
Erre mondják - kedves herr Direktor - hogy kinek a pap, kinek a papné... Én azért elárulom, hogy érdeklõdve nézem végig minden epizódját e -szavaiddal élve- "parasztvakításnak". És bevallom, nagyon is szórakoztat... ;)
10/10
Értetlenke 2014 jan. 31. - 22:46:41 10/10 Előzmény Director7
Te inkább menj és nézz gyõzike showt meg éjjel nappal retket. Az való neked...
cellasto 2014 jan. 31. - 21:26:20 Előzmény Director7
én megnézem ezeket a filmeket,de ettõl még nyugodtan ülök repülõre..
max azt lehet bepánikoltatni aki hajlamos rá :)

engem szórakoztatnak ezek a filmek :P
1/10
Director7 2014 jan. 28. - 22:49:25 1/10
Ez sokkal rosszabb, mint gondoltam. Egy B737-300 gép problémáját ecsetelik, közben ugyanennek a gépnek a szemléltetésére láthatunk 737-700, 737-800, 757-200, A330, A320, A319-es gépeket szépen sorban egymásra összevágva, és egyetlen járat egyetlen problémájáról beszélnek. Ráadásul a repülõk típusa helyett sokszor a járatszám hangzik el, aminek semmi köze a géptípushoz. Azt hiszem, ezt hívják úgy, hogy parasztvakítás.
1/10
Director7 2014 jan. 28. - 22:06:18 1/10
Rettenetes sorozat. Apróságokat felfújnak hatalmas nagyra. Zéró szakértelem, 100% pánikkeltés. És akkor csodálkozunk, hogy az emberek mindenre hisztériával meg pánikkal reagálnak.
cellasto 2014 jan. 15. - 21:10:04
szeretem az ilyen filmeket,a mai rész is durván kezdõdött,az elsõ kerék keresztbe volt,úgy szálltak le :O