Az aktuális rész ismertetője: A vasút történetében, az Osztrák Császárság egyedi építéstechnikai megoldásai rendkívülinek számítottak anno. Az Adriára vezető vasút az Alpok sziklás hegyvonulatit szeli át és kerüli meg. Korán eldőlt, hogy a déli vasút, a Südbahn Bécsből a Semmeringen keresztül, Grazot és Marburgot érintve Laibachba, végül Triesztbe vezet majd. A vasútépítők számára a Mürzzuschlag és Gloggnitz között található Semmering olyan technikai kihívást jelentett, melyben korábban még nem volt tapasztalatuk. Egy magas hegyvonulatot kellett átszelni az Alpokban, melyhez hasonló nem volt akkoriban. Carl Ritter von Ghega, az északi vasút építésének vezető építészmérnöke kidolgozott egy nyomvonal-koncepciót. Ez a vasútvonal egyfajta látomás volt számára, mert egyáltalán nem tudták, vajon a hegyekben is működőképes lesz-e a hagyományos vasút. Ghega meg volt győződve róla, hogy működni fog, gondosan megtervezte és a sziklafalakba építtette a nyomvonalat. Számos korai vasúttörténeti remekmű született, ami bevonult a hegyvidéki vasutazás történetébe. Carl Ritter von Ghega tervezte a Kalte-Rinne viaduktot, a Semmeringet átszelő nagy alagutat és számos útkanyarulatot, melyek a mai napig remekműnek számítanak. 1848-ban, a forradalom évében kezdődtek meg a munkálatok az akkor még vad és érintetlen Semmering régióban. 20 ezer fő vett részt a 16 viadukt, 15 alagút és a több mint 100 kőhíd építési munkálataiban. Hat évvel később, 1854 júliusában nyitották meg ünnepélyesen Európa első hegyi vasútját. A vasút megépülésével a bécsi elit hamarosan nyaralóhelyeket fedezett fel a Semmeringen, melyről a Payerbachban, Reichenauban és egyéb településeken található számos villa is tanúskodik. A Südbahnnak megvolt az a nagy előnye, hogy Európa legnagyobb vasútja volt. Ez a vasúthálózat északról délre és keletről nyugatra közlekedett. Aztán a vasút mentén megépültek a hotelek is, amik világhírűvé tették a Südbahnt. Ezek ugyanis mára nem csupán szálláshelyek, de turisztikai régiókká is váltak. Itt jött létre a Semmering régió, a Dolomit régió és Abbázia gyógyüdülőhelye, amely ma az Opatija nevet viseli. Friedrich Schüler az angol mintát követve épített szállodákat a vasút nyomvonala mentén és a Südbahn-hotelek későbbi szállodák mintájául szolgáltak.
Évadok:
Stáblista
Alkotók
- Heinz Leger Manfred Christ Harald Pokieser Alfred Vendl Kurt Mündl
- Fritz Aigner Pavol Barabáš Florian Berger Martin Betz John Capener
- Kurt Adametz Andy Baum Erwin Kiennast Roman Kariolou Andreas Fabianek
- Harald Mittermüller Josef Neuper Klaus Achter Dietrich Heller Kurt Mündl
- Walter Kohler Heinrich Mayer Werner Fitzthum Rudolf Klingohr Dieter Pochlatko
- Dieter Pochlatko Rudolf Klingohr Werner Fitzthum Willi Zanat Thomas Harnisch
- Joerg Achatz Roland Buzzi Martin Biribauer Kurt Mündl Andrew Naylor
Hozzászólások