Rettegés az égen / Műszaki problémák

Bakancslistához adom
Terror in the Skies / Near Miss
angol dokumentumfilm sorozat

Értékelés:

12 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Az elmúlt években két utasszállító repülőgép is az újságok címoldalára került - nem feltétlenül olyan összefüggésben, ahogy azt a gyártók szerették volna. A Dreamlinereket azért kellett földre parancsolni, mert az akkumulátoraikat annyira veszélyesnek találták az ellenőrök, hogy nem engedélyezték a fedélzeten való elhelyezésüket - a baj csak az, hogy ezek nélkül a járművek működésképtelenek. Az Airbus A380-asok pedig hajtómű-robbanást, kerékdefektet és szárnytörést produkáltak - alig néhány hét repülés során? Lehet, hogy mára annyira bonyolulttá és összetetté váltak a repülőgépeink, hogy képtelenség szavatolni a biztonságosságukat?

A műsor ismertetése: Mi történik, ha elalszik a légiirányító munka közben? Vagy ha tízezer méteres magasságban pánikrohamot a pilóta? Vagy villám csap a repülőgépbe? Netán vadlúd csapódik a hajtóműbe? A sorozatában Brendan Walker repülőmérnök az utasszállító légijáratokra leselkedő emberi, műszaki és természeti eredetű veszélyeket illusztrálja sokkoló történetekkel és utasok által készített drámai videókkal.

Míg a tragikus kimenetelű légikatasztrófák szerencsére ritkák, az olyan esetek száma egyre nő, amikor csak a vakvéletlennek, vagy a személyzet egyik tagjának a lélekjelenlétének köszönhető a tragédia elmaradása. És ezeket a rémisztő és olykor meghökkentő malőröket egyre kevésbé lehet eltusolni, hisz minden pilótafülkében hangrögzítő berendezés működik, az utasok közül pedig egyre többen videokamerás mobiltelefont szorongatnak a kezükben.

A sorozatban szemtanúi lehetünk meghökkentő pilótahibáknak, valószínűtlen műszaki zavaroknak, apró mellényúlásoknak és hatalmas légköri viharoknak, melyek ez esetben az égieknek hála nem nyilvánultak halálosnak, de a következő alkalommal végzetesek lehetnek. Miért következtek be ezek az esetek, és miként lehet legközelebb elkerülni őket? Hogyan fordulhat elő, hogy egy pilótát annyira leköt a laptopja, hogy gépével 200 kilométerrel túlrepül a célállomáson? Miért jelentenek veszélyt a madarak a repülőgépekre? És miként lehetne megelőzni, hogy a következő nagy vulkánkitöréskor a sok hamu miatt a fél világ légiközlekedése megbénuljon? Nézzen utasok által készített meghökkentő amatőrfelvételeket, és keressen választ a repülésbiztonság legégetőbb kérdéseire Brendan Walker repülőmérnökkel.

Egyéb epizódok:

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
smasszer 2014 ápr. 23. - 07:18:37 10/10 Előzmény Director7
Erre mondják - kedves herr Direktor - hogy kinek a pap, kinek a papné... Én azért elárulom, hogy érdeklõdve nézem végig minden epizódját e -szavaiddal élve- "parasztvakításnak". És bevallom, nagyon is szórakoztat... ;)
10/10
Értetlenke 2014 jan. 31. - 22:46:41 10/10 Előzmény Director7
Te inkább menj és nézz gyõzike showt meg éjjel nappal retket. Az való neked...
cellasto 2014 jan. 31. - 21:26:20 Előzmény Director7
én megnézem ezeket a filmeket,de ettõl még nyugodtan ülök repülõre..
max azt lehet bepánikoltatni aki hajlamos rá :)

engem szórakoztatnak ezek a filmek :P
1/10
Director7 2014 jan. 28. - 22:49:25 1/10
Ez sokkal rosszabb, mint gondoltam. Egy B737-300 gép problémáját ecsetelik, közben ugyanennek a gépnek a szemléltetésére láthatunk 737-700, 737-800, 757-200, A330, A320, A319-es gépeket szépen sorban egymásra összevágva, és egyetlen járat egyetlen problémájáról beszélnek. Ráadásul a repülõk típusa helyett sokszor a járatszám hangzik el, aminek semmi köze a géptípushoz. Azt hiszem, ezt hívják úgy, hogy parasztvakítás.
1/10
Director7 2014 jan. 28. - 22:06:18 1/10
Rettenetes sorozat. Apróságokat felfújnak hatalmas nagyra. Zéró szakértelem, 100% pánikkeltés. És akkor csodálkozunk, hogy az emberek mindenre hisztériával meg pánikkal reagálnak.
cellasto 2014 jan. 15. - 21:10:04
szeretem az ilyen filmeket,a mai rész is durván kezdõdött,az elsõ kerék keresztbe volt,úgy szálltak le :O