Könyörtelen antik hősök / Néró

16 éven aluliak számára nem ajánlott kanadai dokumentumfilm sorozat, I / 7. rész

Értékelés:

12 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

12 szavazatból
Szerinted?

A műsor ismertetése: Mindenki ismeri a nevüket. Nagy Sándor, Attila, Caligula, Kleopátra, Dzsingisz kán, Hannibal, Heródes, Nero. Hatalomra jutásuk sokszor aljas és szégyentelen tettek eredményeként volt lehetséges.

Évadok:

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
nkzs 2015 júl. 29. - 15:32:25 1/10
Kíváncsian várom a "mûvelt" Nyugat angol, francia, spanyol "hõseirõl" szóló filmeket, mely "hõsökhöz" képest természetesen mindenki csak barbár lehet, és nyereg alatt puhított húst zabálhat és csakis pszichopata lehet. A sok millió amerikai õslakos lemészárlását és annak pénzelését kivétel nélkül mind szentek végezték, akik késsel-villával ették a sárgarépasalátát, mindannyian nagy-nagy szeretettel fordultak embertársaik felé. Ugye?
1/10
kontrollpont 2015 ápr. 11. - 16:58:57 1/10
Ezt a buta, primitív, ostoba filmet!!!
Atilla, mint drogbáró ... ;) meg terrorista ... és nem teremtett semmit ... sõt, egész birodalma 30 év alatt eltûnt ... : o ;)
gabroca 2015 jan. 05. - 22:32:18
nyereg alatt puhítanám a mai politikusokat
fzsolnai@gmail.com 2015 jan. 05. - 20:39:09 Előzmény ics401
Aki egy kicsit is veszi a faradsagot és utana néz,az minimum ennyit kell hogy tudjon.
vernyikb 2014 dec. 31. - 12:05:51 Előzmény ics401
Teljesen egyetértek veled. Tegnap este láttam, és felháborodtam. Ilyen nem szabadna leadni. Az az állítólagos "tudós", egy habzó szájú, pszichopata, aki annyira magyarellenes, hogy azt sem tudja mit beszél. A "dokumentum film" alkotóit a magyar kormánynak be kellene perelnie!De sajnos már a mi kormányunk vérében nem "Atilla vére" csörgedezik, hanem az "új honfoglalók" által lefizetett mocskos talpnyalóké. Kellene már nekünk egy új Atilla!
oktondi pocok 2014 szept. 01. - 11:08:27
A "fóbia" (vélhetõen még a latin nyelvészek szerint is) félelmet, iszonyt, irtózást jelent. Kellemes ismerkedést kívánok a nyelvészekkel!
Totem58 2014 aug. 31. - 12:18:48 Előzmény oktondi pocok
Tévedsz! A nyereg alatt puhított hús szimbólum. Lovat jelent. Kérdezd meg a nyelvészeket. Ami pedig a hun-fóbiádat illeti, erõsen jobbikos gondolkodásra utal. Talán ismerkedj meg a latin szerzõkkel, milyenek írják le a hun törzset. A magyarság - h é t - törzs egyesülésébõl alakult ki. Magánügy, ha te nem bírod elviselni a másféle véleményeket.
oktondi pocok 2014 aug. 24. - 15:54:02 Előzmény Totem58
Igen, már eltûnõdtem (talán pont azért írogatok némi kritikát a filmmel kapcsolatban). A hunokról (magyarokról), vagy Atilláról te milyen pozitívumot hallhattál, tanulhattál az iskolában? Én semmilyent.
„Minden korban sok volt az átértelmezés, legendagyártás az aktuális politikai érdekeknek megfelelõen.” Ez így van most is, és úgy fest, a hunokat (és leszármazottaikat) büntetlenül lehet pocskondiázni.
A filmben is elhangzott, hogy a római források Atilláról igen elfogultak és túlzóak (negatív értelemben), de a filmbéli történész urakat ez szemlátomást egy picit sem zavarta (ugyan azt fújták), és egyáltalán nem voltak kíváncsiak az érme másik oldalára. Atilláról nem csak római (ellenségei által készített) feljegyzések készültek, és talán az objektivitás és korrektség jegyében azokat is be lehetett volna mutatni.
Én is kedvelem az olyan alkotásokat, ahol a történelmet megfosztják a legendáktól, de ebben a filmben pont az ellenkezõje történt: a régi, egyoldalúan szubjektív legendát sulykolták (meglepõen gyûlölködõ prekoncepció mentén). Akkor mi is volt ebben a legendáktól való megfosztás?
Örömömre szolgál, hogy megnevettettelek (a mondatot valóban félre lehet érteni így is – hiába, nagy mókamester vagyok), de a felnyergelt (megpuhított?) lovat nem feltétlenül azonosítanám (még viccbõl sem) a nyereg alatt puhított hússal.
Totem58 2014 aug. 23. - 12:18:59 Előzmény oktondi pocok
Oktondi pocok: Eltûnõdtél te már azon, hogy valójában minden úgy történt, ahogyan mi olvastuk, ismerjük, ahogy tanították? Hogy az írott és szóban ránk maradt történelem valóban az érintetlen igazság? Dehogy! Minden korban sok volt az átértelmezés, legendagyártás az aktuális politikai érdekeknek megfelelõen. (Elég csak a mai politikát összevetni a valós tényekkel, amit csak azért ismerhetünk, mert kortársak vagyunk... És honnan szerzi majd az ismereteit pl. az 50 év múlva születõ? Abból, amit tanítanak neki, s az nem bizonyos, hogy megfelel majd a valóságnak, lehet hogy át lesz értelmezve. Még akkor is, ha mi ebben a korban szerencsések vagyunk, mert van kép-és hangrögzítés, internet, így fennmaradhat a valóság. De azokban az idõkben csak a kiválasztottak (fõként az uralkodó osztály) birtokában volt az írás, így õk az érdekeiknek megfelelõen örökíthették meg a történteket...

Igenis érdekes, ha megfosztják a legendáktól a történelmet!

Bocs, de jót mulattam ezen a mondatodon: "Megtudhattuk, hogy a hun szülõk tudatosan csúfították el (nyereg alatt puhított húson nevelkedett) gyermekeiket, hogy az ellenfél ettõl...". A nyereg alatt puhított hús maga a LÓ HÚSA!
rené2010 2014 aug. 18. - 21:36:28
Csatlakozom az elõttem szólókhoz. Nekem az is hihetetlen volt, hogy átkocsikázott a veréb magyarországon, de senkit sem kérdezett meg a sztoriról. Akit érdekel az Atilla sztori, annak ajánlom figyelmébe; http://maghreb.blog.hu/
Összes hozzászólás