Így írt a korabeli kritika:
'A cigánybáró megismerése után abban a boldog reményben élünk, hogy Strausst nemsokára ott üdvözölhetjük, ahová való: az Operában. Az első felvonás és a második felvonás fele kevés változtatással nyugodtan átvihető a Theater an der Wienből az Operába. A széles zenei bázisra felépített első finálé minden nagyoperának díszére válnék ... Alig hiszünk a fülünknek, amikor a komponista e részek után, mintha mi sem történt volna, elegáns salto-mortaléval visszatér a vidám táncmelódiákhoz. De akad itt még más meglepetés is. Szaffi alakja messze elüt a többi figurától. Ilyen operettfigura nincs a világon! Vajon csak a bécsi táncmelódiák közé beszűrődő cigányos dallamok keltik bennünk ezt az érzést? Aligha! A szív hangja, az egyszerű érzések őszinte hangja szólal meg Szaffiban, s ez az oka annak, hogy a néző ámul és meghatódik.'
A(z) Győri Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások