Chopin opus 28-as, zongorára írt darabjaiban Marie Chouinard a tiszta formákat emeli ki. Szólók, duók, hármasok és tuttik dinamikus váltakozása teszi hangsúlyossá a szélsőségek zenében is tetten érhető játékát: szenvedély és félénkség, finom árnyalatok és nyers erő még plasztikusabbá válik a fények kijelölte térben.
A Tavaszi áldozat Marie Chouinard első olyan munkája, amelyet zenei partitúrára épített - nem csoda, ha ehhez a lépéshez éppen Igor Sztravinszkij, a modern tánc történetében sokat próbált darabját választotta. De ne higgyük, hogy a zene gúzsba kötné a tánc ritmikáját és a táncosok mozdulatait, épp ellenkezőleg: Sztravinszkij lendülete inspirálja, kíséri, új energiákkal tölti meg, egyszerre visszhangozza és ellenpontozza ezt az organikus és markáns koreográfiát. "Az én Tavaszi áldozatomnak nincs lineáris története, nincsenek benne ok-okozati összefüggések. Csak szinkronicitás van benne. Olyan, mintha az anyag életre kelése utáni pillanatot próbálnám megragadni és kibontani."
Marie Chouinard pályafutása gyakorlatilag két évszámban összefoglalható: 1978-ban tűnt fel Montrealban első szóló koreográfiájával, 1990-ben pedig megalapította saját társulatát. Kulcsszavak: szabadság, együttérzés, humor, Erosz, kozmosz, az emberi test (teljessége vagy éppen teljességének hiánya).
Chopin: 24 Prelűd
Zene: Frédéric CHOPIN
Fény: Axel MORGENTHALER
Tavaszi áldozat
Zene: Igor SZTRAVINSZKIJ (1913)
Hangkulissza: Rober RACINE (1992)
Fény: Marie CHOUINARD
Kellék: Zaven PARÉ
Fodrász: Daniel ÉTHIER
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások