Színház

Cleansed

színmű, magyar, 2014.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Mit adhat a másik?
Mindent megtesz, hogy bízz benne.
Soha nem hagy el.
Soha nem csap be.
És
meghalna érted.
Veled van.
Ha nem érzed, értelmetlen.
Itt. Belül. Itt.
Vele vagy.
Mindent megteszel, hogy bízzon benned.
Soha nem hagynád el.
Soha nem csapnád be.
És
meghalnál érte?
Ha nem érzed, értelmetlen.

Gondolj a beszédre, semmi értelme.
Gondolj a halálra, végképp semmi értelme sincs.

Bemutató időpontja: 2014. május 8., Trafó

A(z) Trojka Színházi Társulás előadása

Stáblista:

Hozzászólások

10/10
FElepHánt 2014 máj. 13. - 14:46:22 10/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu
CLAENSED---Soós Attila---SzFE---Trafó Kontra Klub

Összeszorul a gyomrunk, ha Sarah Kane szemkinyomós, kézlevágós darabjaira gondolunk, hiába rendezte Zsótér, öncélú borzalomnak tûnt. A végzõs fizikai színházi osztály rendezõ-koreográfus növendéke, Soós Attila is megpróbálkozott már az eredetivel, most sokkal jobb utat választ: a motívumokból kiindulva, saját képére formált, teljesen új koncepciót dolgoz
ki. Felhasználja a szintén rettegett Lepkegyûjtõ kontúrjait is, vizsgaelõadásában azonban sikerrel transzformálja mindezt egy látomásos költõi síkra.
A késekkel sínre lépõ elsõ pár a csonkító aktusokat, a párharc mindennél jobban egymáshoz láncoló mozzanatait, a halálban feloldódó reménytelen érzelmi ürességet törtfehérben derengõ stilizáltsággal jeleníti meg. Bárnai Péter lassított mozgása, delejes tekintete költõi szférákba emeli az így direkt brutalitását vesztett cselekményt. A többszöri visszatérésre tagolt folyamat minuciózus pontossággal kialakított zenei szerkezetben realizálódik, némasága még inkább kiemeli a történés sejtelmes transzcendenciáját.
Ellenpontként a szikrázó humorú Horkay Barnabás udvarlási kísérletei szolgálnak. Térden csúszik a közönség körébõl választott szíve hölgye elõtt, a visszautasítás sem veszi el a kedvét, gyengéd agressziója sérthetetlen optimizmust rejt.
Fehér László az esélytelenek szélsõséges merészségével ejti foglyul áldozatát, megkötözve vonszolja fel s alá, de tantrikus jógapózban gyõzködik, hogy nem fogja bántani. A jelenet elviselhetetlen szuggesztivitását Hay Anna zsigeri hitelességû ellenállása adja. Sikoltozva vonaglik, tigrisként küzd, megadást nem ismerve vergõdik. Futva keresi a menekülés útját,
lassan belenyugszik helyzetébe, fojtogatva támad, az alig védekezõ rabtartó fokról-fokra válik érdekessé számára. Fantasztikusan árnyalt, tudatalatti átéléssel, leheletnyi mimikával rajzolt folyamat.
Soós Attila a végletes vágyak, a barbár ösztönök gyengéd poétája, aki a legsötétebb embertelenséget is az abszurd szürrealitás gesztikus álomvilágába képes szublimálni. Teret neki, száz színházat, ezeret! De hol?!?