Critical mass (Kritikus tömeg)

táncelőadás, 1 felvonás, 2003.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

The Royal Ballet, majd a K Ballet két egykori szólótáncosa által alapított együttes azt tekinti céljának, hogy a modern táncot új, változatos közönség számára tegye hozzáférhetővé. Konvencióktól mentes előadásokat próbálnak színre vinni, melyek egyszersmind intellektuális kihívást is jelentenek a nézőnek. Eklektikus és kihívó repertoárjukban Russell Maliphant Critical Mass (1998) című táncműve hamar a páros "bemutatkozó" produkciójává vált. A kritikusok által lelkesen magasztalt virtuóz és sokkoló hatású duóval kapcsolatban egyszerre szokták a "fenséges" és a "félelemkeltő" jelzőt alkalmazni.

Az UniSzex művészet és nemiség ősi, elválaszthatatlan kapcsolatát boncolgatja. Kiindulópontunk a színpadi tánc, melynek évszázadokon keresztül központi témája és fontos kompozíciós eszköze volt a duó, szaknyelven a pas de deux. A fesztiválon bemutatunk különböző nézőpontok jegyében fogant kortárs tánckettősöket, melyek mindegyike másképp tárgyalja két azonos nemű ember kapcsolatát - színpadi körülmények között.

Vajon miért tűnik gyakran provokatívnak két azonos nemű táncos duója? Van-e egyáltalán jelentősége a nemeknek a kortárs táncban, kortárs művészetekben? Felértékelődnek-e a nemi szerepek a testiség miatt vagy sem? Vajon a nemi szerepekkel való foglalkozás műfaji sajátosság vagy általános szociológiai, pszichológiai jelenségek feldolgozása? Reményeink szerint a kettősség, a nemiség, a nemi identitás és az én kérdése provokatívan, izgalmas vitákra sarkalló módon merül fel az UniSzex kapcsán, amelyen tudósok, alkotók és egyéb gondolkodók segítségével vizsgáljuk meg ezt a testnek és szellemnek egyaránt izgalmas témát.

A(z) Trafó előadása

Stáblista

Hozzászólások