Színház

Cyber Cyrano

színmű, magyar, 2010., 15 - 99 éves kor között

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

Amikor a képzelet erősebb, mint a valóság. Mikor a virtualitás valódibbnak tűnik, mint a mindennapi realitás. Egy darab arról, hogy mire jó az Internet. És hogy mire nem. Talált történet alapján.
"Szerettem volna valahová tartozni. Számomra ez nem egy átverés volt, hanem egy hatalmas regény - amit a valósággal írtam. Akik nagyarcúak voltak az életben, azok fejet hajtottak a figuráim előtt."

2011. május 10-én a VI. Gyermekszínházi Szemle versenyprogramjában a rendezvény egyik fődíját, az Üveghegy-díjat nyerte el.

A(z) Kolibri Pince előadása

Bemutató időpontja:

2010. november 5., Kolibri Pince

Stáblista:

Hozzászólások

10/10
Tháli1 2019 szept. 14. - 12:24:09 10/10 Előzmény geonemes
Így volt igen!!!..
geonemes 2013 márc. 07. - 19:16:45 Előzmény FElepHánt
Attól tartok, az elsõ hozzászólásban a két nõi szereplõ neve felcserélõdött. Nemes Anna ugyanis a képzõmûvészetire jár, ugyanakkor Varga Lilit meg fölvették a színmûvészetire. De a két kislány jellemzése stimmel.

Üdv:

Nemes Anna édesapja
9/10
FElepHánt 2011 jún. 16. - 14:42:32 9/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

CYBER CYRANO Vidovszky György Kolibri Pince
A Dark play óta /meg/osztódással szaporodnak a chat-manipulációs darabok, szemléletesen mutatva az intrikusi eszközöknek az othellói kendõ óta felgyorsult technikai fejlõdését. A hacker Tasnádi István darabjában lány, az osztály Hamupipõkéje, aki jelentéktelenségét kompenzálja, midõn bosszút áll az õt semmibe vevõ kispályás celebeken. A történet nem fordul tragédiába, ám a befejezés érzékelteti a még keményebb folytatást.
A Bárkában, Kolibriben cseperedett Vidovszky-csapatban garmadával találunk tehetséges, takarosan képzett színészpalántákat, a rendezõ minden kockázat nélkül, akár meg is duplázhatta volna a szereplõket. Dér Zsolt szimpatikus kiállású, lendületes ámorózó, de a mélyebb lelki rezdülések is megjelennek energikus játékában. Az érett színészi eszközökkel bíró Nemes Anna éppen most került be a Színmûvészetire, erõs egyéniség izgalmas profillal,
legfeljebb szakmai tanulnivalója van, személyisége eredendõen töretlen hitelességû. A majdnem professzionális aktorok ellenlábasául, merész kontrasztként Vidovszky György Varga Lili személyében egy szinte civil szereplõt választott. Halkan beszél, köznapian, artikulációja teljesen mentes a színpadi emelkedettségtõl, szürke egér a sikeremberek közegében, dokumentarista vágókép a barátok közt. Elszánt tekintete, rideg akarata, kívülrõl figyelõ, érzelemmentes hozzáállása azonban megkerülhetetlenül állítja a cselekmény gyújtópontjába. Szemünk elõtt nõ fel föladatához, igazolva rendezõi pedagógiát és bátorságot.
A személyes találkozást felülíró web-képek, levelezési szövegek változatos háttérül szolgálnak, a minimális eszköztár ugyanúgy sikeres, mint a hézagos információ-tartalmú internetes ismerkedések. A tempó eleven, fokozódó izgalommal lessük, hogyan fog hõsnõnk ebbõl a csávából kimászni, de nem érezzük át a virtuálisan felsült szerelmesek csalódását, valahogy nekik se lehet szurkolni... A cselszövõnek, akinek kisszerû furcsaságával mégis sikerül belop-
ni magát szívünkbe, két izmos fiú-kart kívánunk az internet-polip sikamlós csápjai helyett.
Fontos elõadás: hiába magyarázzuk mi nagyokosok a tiniknek, ne adják ki magukat annyira a Facebook-on, ne az üzenõfalra írják ki több tucat embernek percenkénti hangulatváltásaikat és fõleg ne egy bevált jó szöveg, vagy egy fotó alapján lelkendezzenek elõre, - nekik ez a darab élményszerûen, nyilván sokkal több elgondolkodni valót nyújt.