Színház

Hey Girl!

előadás, 2007.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Romeo Castelluccu az olasz színházi élet fenegyereke: iskolát teremtett, munkáival nemzedékekre hatott és hat ma is. Több jelentős olasz társulat stílusbeli forrása lett, és mára egy sajátos összművészeti, látványszínház nyelv teljesedett ki munkái nyomán. Munkáit leginkább egy olyan "wunderkammerhez" lehet hasonlítani, amelyben a látogató a legkülönlegesebb tárgyakra, eszközökre bukkan. Vagy egy olyan álomhoz, amelyben hemzsegnek az egymással ellentmondó képek, hangok, színek, amelyben tér, idő, nyelv legkülönbözőbb rétegei rakódnak egymásra.

Castelucci mesteri alkalmazója a színpadi installációnak, mert minden komponált képét dramaturgiailag pontosan a legtökéletesebb helyre illeszti. Lenyűgöző intellektuális világa megkérdőjelezhetetlenül egyedi, megrázó és minőségi, egyéni víziók sorozata, mindeközben minden alkotásaiból a táradalom éles kritikája sem hiányzik. Minden műve társadalompolitikai nyilatkozat. E tekintetben is pontos, kifejező, és egyben könyörtelen. Igazi színház szavak nélkül.

Romeo Castellucci, Chiara Guidi és Claudia Castellucci 1981-ben alapította meg a Societas Raffello Sanzio társulatát - amelynek nevét a reneszánsz kiváló olasz mesterétől, Raffaellótól kölcsönözték. Előadásaikhoz a társulat képeket, hangulatokat, színeket gyűjt; hangokkal, zörejekkel kísérletezik. A 'Tragedia Endogonidia' 11 hivatkozásokban, utalásokban oly gazdag előadásában Castellucci a tragédiára és a metamorfózisra koncentrált.

Castellucci legújabb darabjában, a Hey Girl!-ben már nem metaforákból építkezik, hanem mozgásból. Tiszta mozdulatokból. Az egyes nézőt kívánja megszólítani, nem a teljes közönséget. Castellucci arra kéri a nézőket, hogy emlékeiket és asszociációs képességüket maguk mögött hagyva egyszerűen csak figyeljenek. Micsoda kihívás!

Két színésznő, szavak és mondatok és a társulat által megálmodott színpadkép összefűzött együttese új realitást képez, szégyenlősség nélkül beszél színházról, nőiségről, előadó-művészetről és a festészet drámaiságáról.

Castellucci előadásainak magyar vonatkozása is van: az olasz művész állandó alkotótársa ezúttal is a Cesenában élő magyar vizuális művész, Zimmermann István.

A(z) Trafó előadása

Stáblista:

Hozzászólások