Ká.Osz!

előadás, 2002.

+ 1 kép

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

A Frenák Pál Társulat új előadásának kiindulópontja Bizet Carmenje, ám a francia-magyar társulat munkásságának ismeretében biztosak lehetünk benne: a nézők a klasszikus alkotásnak egyáltalán nem valamiféle átdolgozásával, parafrázisával találkozhatnak majd. Georges Bizet a krónikák szerint elkészítette életműve legkiemelkedőbb alkotását, amellyel szülő- és lakhelyén, Párizsban hatalmasat bukott 1875 tavaszán, majd néhány hónappal később, ereje teljében, harminchét évesen meghalt. A főmű elkészítése vette ennyire igénybe a zeneszerzőt? A bukásba pusztult bele? Ez pontosan nem tudható, ám az bizonyos, hogy a szerző halála után alkotása azonnal megindult diadalútján.

Frenák Pál az új darabot találkozásként fogja fel - nem csupán az operamítosszal, de a sporttal, a divattal is. Szüntelenül új kifejezési formák után kutatva, megtartva sajátos, összetéveszthetetlen alkotói jegyeit, a koreográfus ismét különös alapanyagokból dolgozik. Carmen figurájának életre keltéséhez Frenák segítségképpen Király Tamást, a nemzetközileg elismert divattervezôt hívta meg, akinek kreációi sajátos kapcsolatba lépnek a koreográfiával. A megmozdított ruhaszobrok meghatározzák az előadás képi világát, egyszersmind új értelmezést is nyernek a frenáki mozgásnyelv segítségével. Carmen az előadás során nem kevesebb, mint hét alakban jelenik meg, és a történet egyfajta teremtésmítosszá alakul: a bűvös hetes szám pedig a zsidó-keresztény és az ősmagyar mitológiában egyaránt kivételes jelentőséggel, alkotó és pusztító hatalommal rendelkezik.

A(z) Frenák Pál Társulat előadása

Bemutató időpontja:

2002. március 21., Frenák Pál Társulat

Stáblista

Hozzászólások