Frenák Pál az új darabot találkozásként fogja fel - nem csupán az operamítosszal, de a sporttal, a divattal is. Szüntelenül új kifejezési formák után kutatva, megtartva sajátos, összetéveszthetetlen alkotói jegyeit, a koreográfus ismét különös alapanyagokból dolgozik. Carmen figurájának életre keltéséhez Frenák segítségképpen Király Tamást, a nemzetközileg elismert divattervezôt hívta meg, akinek kreációi sajátos kapcsolatba lépnek a koreográfiával. A megmozdított ruhaszobrok meghatározzák az előadás képi világát, egyszersmind új értelmezést is nyernek a frenáki mozgásnyelv segítségével. Carmen az előadás során nem kevesebb, mint hét alakban jelenik meg, és a történet egyfajta teremtésmítosszá alakul: a bűvös hetes szám pedig a zsidó-keresztény és az ősmagyar mitológiában egyaránt kivételes jelentőséggel, alkotó és pusztító hatalommal rendelkezik.
A(z) Frenák Pál Társulat előadása
Hozzászólások