Kutyaharapás

előadás, magyar, 2016.

Értékelés:

22 szavazatból
Szerinted?

A Szkéné Színház, a Nézőművészeti Kft., a Vádli Alkalmi Színházi Társulás és a Tatabányai Jászai Mari Színház közös előadása.

- mocskosszájú gengszterdráma 16 éven felülieknek -

Egy kockázatos bankrablás, és egy kockázatos rendőri akció.
Egy gengszter, aki fiaként szereti a beépített rendőrt, és egy gengszterfőnök, aki elnyomja a fiát.
Egy világ, ahol mindenki mindenkit lenéz, mindenkit szid és mindenki mindenkivel szövetkezik. Aztán mindenki rajtaveszt.
Egy film, amit mindenki látott, de senki sem tanult belőle.
Apropó, Ti láttátok a Saul fiát?

A(z) Szkéné Színház előadása

Bemutató időpontja:

2016. szeptember 10., Szkéné Színház

Stáblista

Szereplők

Alkotók

Hozzászólások

szdorka 2023 okt. 25. - 09:26:49 Előzmény FElepHánt
Nagypál Gáborról nem ír egy szót sem? Létezik, hogy azonosítja Kaszás Gergővel? A haldokló beépített rendőr ugyanis ő...nem mellesleg az egyik főszereplő.
10/10
Lili Marleen 2019 nov. 05. - 19:50:32 10/10
Másodszori nézésre is zseniális volt! Gratuláció és köszönet! :)
10/10
Lili Marleen 2019 jún. 10. - 22:36:18 10/10
Remek!Fantasztikus! Zseniális darab,zseniális rendezés ,még zseniálisabb színészek! :)
Nálam 10/10
10/10
sinkoandi 2018 szept. 16. - 12:47:40 10/10
Remek előadás! Habár mi kimondottan Mucsi miatt mentünk el megnézni ezt a darabot, a többi színész is zseniális volt! Pörgős, akciódús, vicces.. 10/10! Köszönjük!
10/10
ferinyul 2018 szept. 15. - 21:58:33 10/10
Szenzacios!
Koszi sracok, ez ferfi munka volt!
A rezsim birkainak nem nagyon ajanlom...nincs szunet, nem lehet durrogva hazakotrodni...
Edmond Dantes 2016 nov. 28. - 14:43:59
Tarantino kedvelõk, Tarantino-levegõjû produkciókra fogékonyak és még sokan mások figyelmébe! Székely Csaba a Bánya-trilógia után merészet dobott. Az amerikai filmmágus elsõ filmjét, a Kutyaszorítóban-t "magyarította", vélhetõen a filmalkotó(k) engedélyével. Színházi remake, magyar rögvalóságba helyezve, alulnézetbõl. (Vajon...khm... "felülnézetbõl" hogyan festene?) Port-ismertetõnek megfelelõen mocskosszájú gengszterdráma...mint a film. Dráma? Közben a közönség halálra röhögi magát, Tarantino már csak ilyen, aki meg még rajta is csavar egyet mint itt Székely, pláne. A végén azért mindenki élve távozik. Kicsit lassú indítás után minden és mindenki hamar felpörög, megszokjuk a tévés átkötõ alámondásokat-közjátékokat és a nézõ mindvégig remekül szórakozik. Aktuálpolitika mérsékelten adagolva: v a n (sosem lehet elég)...na de ki hagyhatná ki az aktuálpolitikát egy magyar rögvalóságba ültetett mocskosszájú gengszterdrámából? Szikszai Rémusz rendezése igazi csapatmunkát pakolt a Szkénébe = "Vádli és Tsai" ld. fent, a stáblistáról legyen elég egyetlen név: szakmai tanácsadó Ambrus Attila. Ismerõs a neve? Akkor jó. Lehet máris próbálkozni a jegyszerzéssel. Nem könnyû.
10/10
FElepHánt 2016 szept. 23. - 17:25:18 10/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

KUTYAHARAPÁS---Szikszai Rémusz---Vádli---Szkéné

Székely Csaba textusa jótékonyan felülírja az otromba Tarantino-nyelvet, a nyers gengszter-szlenget aktuális rasszizmus fûszerezi. Fenyegetõen döngnek Varga Járó Ilona acélfalai, de a zene, agyrengetés helyett, simulékony kontrasztja a drasztikus cselekménynek.
Mindegyik figura ritka szerzõi, rendezõi, színészi lelemény. Katona László /névleg/ tót, tétován buta székelye, Szikszai Rémusz /névleg/ zsidó románja remek színfolt a Monarchia-kavalkádban. A kicsit túlzott gyakoriságú Pálmai Anna, a Dead Line Airlines stewardess-e képben, hangban, szájközeliben, tánctotálban taglalja a történéseket.
Szikszai Rémusz érett színészvezetése, kihegyezett poentírozása ragyogó együttessé formája a fantasztikus egyéniségeket. Kardos Róbert szûk epizódokban brillíroz, ahogy tanácsaiban visszaköszönnek az "érzelmi megközelítés" gengszter-instrukciói: mesteri! Kovács Krisztián áldozati kínokban mutat félelmetes perspektívákat. Nagyon nagy kisöreg Fodor
Tamás Dzsó bácsija, Kicsidzsóként Bercsényi Péter határozott férfiassággal, kemény eleganciával zúzza szét szerepskatulyáit.
Eleinte lanyhul az érdeklõdés, suttyomban perecemet rágcsálom, ám Székely Csaba ármányos dramaturgiája, az egymásra rétegzett idõsíkok növekvõ feszültségével ûzi el az értetlenség kételyeit. Mucsi Zoltán rangidõs rosszfiúja szikrázó szópárbajban védi meg Mucsi Zoltán káromkodós színész böcsületét, elementáris alakításával újra igazolva, régen meghaladta már a rákényszerült külsõségeket. Az alternatívok felszabadultabb légkörében Kaszás Gergõ is egymás után hozza karcosan fogalmazott, extrém karaktereit, melyek sorában ez a pergõbeszédû lovis Cigány egy újabb hármas befutó. Nem valószínû, hogy jósvádájú szélhámossá válhatna a flaszter iskolájában, legfeljebb hajlékony zsebes lehetne, beépített téglaként találja meg identitását. Enervált halksága, haláltusája nagyformátumú színészi munka.
Van olyan színész, aki megtanulja a szerepét, van, aki beszélni tud, van, aki egyéniség, van aki el tudja hitetni ,- állítja az ukránná degradált Nagymagyar. Ritka példaként, Õ magában hordozza az összes lehetõséget: Király Attila bõdületes karizmájú, lehengerlõen maszkulin energiabomba, beszólásai életveszélyesek, riposztjai halálosak, de eldobott szeretõként zokogva is tökéletesen hiteles.
Várjuk ki a végét! A tempós építkezés nagyszerû produkciót eredményez, "ilyen jó magyar darabot csak magyar színészek tudnak létrehozni, magyar nyelven, magyar színházban".
(Kissé elferdített idézet, de hát a börtönben nem volt magyar-szak).