Örökvirág

színmű, magyar, 2013.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Örökvirág - avagy ki marad a végén élve? Párkapcsolati terápia a színház fekete köntösében!

Bárhol és bármikor játszódhat ez a történet, bármelyik társadalmi rétegben élő pár, akik már nem képesek visszanyúlni ahhoz a pillanathoz, amikor még lelkiismeret-furdalás nélkül tudták mondani egymásnak, hogy szeretlek...

Vannak szavak, amik az előadásban többször elhangzanak, pl. soha, egészen, örökké ... van az a szó, ami nem hangzik el, és nem véletlenül ... ez pedig a szeretlek!

A szereplők sorsa tökéletesen modellezi, hogyan tudjuk a másik ember lelkét két lábbal tiporni a szeretet, a gondoskodás, az együttélés nevében, és hogyan pusztítjuk el azt, aki önzetlenül, és mindent elviselve közelít felénk, segítő kezet nyújtva, talán Ő az aki a ki nem mondott szóval az ajkán hal meg... vagy mégsem?

A(z) Hátsó Kapu előadása

Stáblista

Hozzászólások

10/10
FElepHánt 2013 szept. 24. - 17:02:01 10/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

ÖRÖKVIRÁG Szegedi Tamás András Affér Budapest ANTRÉ


Furcsa lányka álldogál az udvarban, a fiatal házaspárablakát lesi, szavaiból átszellemült idegenszerûség árad, mintha földönkívüli lény lenne. A cigarettás férfi beszédbe elegyedik vele, a "fogd meg az arcom!" kérlelés rövidesen különös kapcsolathoz vezet.
Kal Pintér Mihály darabja hétköznapi háromszög-történetbõl formál meglepõ érdekességû
színdarabot. A feleség és a színlap által "hercegnõ"-nek titulált lány szorításában a fiatalember egyre nehezebben igazodik el. Látszólag szimpla cselekmény, melybõl az egyben fõszereplõ Szegedi Tamás András rendezése teremt varázsos atmoszférájú elõadást.
Egy ágy, egy léckeret a forgatható díszlet, változatos terek jönnek létre, még a háttérvetítés is, - amelytõl általában annyira irtózunk - , itt értelmes, konzekvensen kidolgozott: látjuk a lépcsõházban érkezõt-távozót, figyelhetjük az udvari találkozásokat.
Vucsics Virág szinte transzcendens figurát állít elénk, extrém a beszéde, tétova a mozgása, otthontalanul mozog a reális világban. Ellentétpárja a feleség, Hetesi Beatrix maga az életerõ: dinamikus, reális, hevesen küzd az igazáért.
Nehéz szavakkal jellemezni Szegedi Tamás András játékát. Hihetetlen! Alig egy éve lépett színre, ám tempója, deklamációja, arcjátéka és átélése tökéletesen érett. Érzékeltetni képes hõsének bizonytalanságát, de vergõdésében is férfias, szerelmes szavai gyengédek,
míg dühkitörése abszolút hiteles. Rendezõ-Színész, sõt...! - még a díszletet is õ tervezte!
Sokoldalúsága természetes adottság, fassbinderi tehetsége lenyûgözõ. Dramaturgiai érzékét jellemzi a kísérõ-zene is: Granados X. spanyol tánc-a és más híres gitárdarabok szólnak, hibátlanul illeszkedve a pontosan kimunkált szituációkhoz.
Ha csak ez az egyetlen elõadás lenne, akkor is érdemes lett volna a Fringe-utód Antré-t megrendezni. Mennyi tehetség lappang a homályban, milyen sok kis csapat akar színházat, zenét játszani, mennyien érdemlik meg a ritka nyilvánosságot!
Óriási kíváncsisággal várjuk az Affér Budapest következõ jelentkezését, Szegedi Tamás András személye magában garancia arra, hogy az is figyelemre méltó lesz.