Rite of Spring című, 2002-ben készült műve a mozgás, a zene és képek között folyó beszélgetés, s tizenkét táncos táncolja Stravinsky balettzenéje, a Tavaszi áldozat Fazil Say előadásában rögzített kétzongorás változatára. A kopár színpadot teljes mélységében és szélességében fekete, fehér és szürke vonalak szelik át. Ezen az absztrakt téren a táncosok minden mozdulata zenei fázisokhoz és ritmusokhoz kapcsolódik, azok hajtják őket egyik helyről a másikra, úgy töltve ki a művet, mint festék a vásznat. Shen láthatóvá teszi a koreográfia egyes elemei mögött megbújó energiákat, ugyanúgy, ahogyan az ecsetvonások nyilvánvalóvá teszik azt a folyamatot, amelyből aztán megszületik a mű szövete.
A Folding című darabot Ba Da Shan Ren 18. századi kínai festő festményének a nagyítása előtt, John Tavener zenéjére és tibeti buddhista énekekre táncolják. A koreográfia eredetileg a Guangdong Modern Dance Company számára készült, és 2000-ben Kínában volt a bemutatója. A műben tradicionális és futurisztikus, Kelet és Nyugat találkozása tükröződik. Shen Wei különleges világot varázsol elénk, egy nem létező, a tánc és az előadó-művészet közötti szürreális világot. A fehérre festett testű, szürreális kosztümöket viselő táncosok nagyon lassan mozogva, szoborszerű pózokat felvéve teremtik meg újra és újra magukat ebben a misztikus világban.
A(z) Nemzeti Táncszínház előadása
Hozzászólások